تاریخ انتشار:1401/2/12
سرمایه گذاری ۴۸۰۰ میلیارد ریال در بندر بوشهر

سرمایه گذاری ۴۸۰۰ میلیارد ریال در بندر بوشهر

اقتصاد سرامد - سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد : پارسال ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در طرح‌های توسعه ‌ای بندر بوشهر سرمایه گذاری شد.

به گزارش اقتصاد سرآمد، محمد شکیبی نسب ظهر روز دوشنبه اظهار کرد: در سال گذشته و درراستای انجام طرح‌های توسعه‌ای بندر بوشهر در مجموع ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: در سال جاری نیز پیش بینی شده ۳هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در طرح‌های توسعه بنادر استان بوشهر سرمایه‌گذاری شود.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: انجام مطالعات احداث اسکله فله مایع از سوی سازمان بنادر، انعقاد قرارداد برای جمع‌آوری و پردازش مواد زائد شناورها و دریافت طرح سرمایه گذاری از شرکت خدمات بندری ایران در زمینه احداث مخازن و صادرات و واردات مشتقات نفتی از جمله برنامه‌های مهم اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر برای سال جاری است که در صورت موافقت سازمان عملیاتی می‌شوند.

شکیبی نسب ادامه داد: تکمیل اسکله پایانی صادرات و ترانزیت در مجتمع بندری نگین و همچنین آماده شدن پایانه صادرات بندر دیر از جمله طرح‌هایی است که در سال ۱۴۰۱ مورد بهره برداری قرار می‌گیرند.

وی در ارتباط با مشوق‌های اعمال شده برای سرمایه‌گذاری در بنادر استان بوشهر نیز اظهار کرد: احداث زیرساخت‌ها توسط سازمان بنادر، تامین اعتبار سرمایه گذار در قالب وجوه اداره شده، تعهد سازمان نسبت به بازگشت سرمایه برای سرمایه‌گذاری در اراضی بندری، بازده داخلی مناسب در سرمایه گذاری در اراضی بندری و اجاره بلند مدت اراضی در قالب قراردادهای BOt از جمله مشوق‌های در نظر گرفته شده برای سرمایه‌گذاران بنادر استان بوشهر است.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر یادآور شد: در ارتباط با بنادر شمالی استان شامل گناوه، دیلم و بندر ریگ نیز طرح توسعه این بنادر در سه بازه زمانی ۵ ساله (در مجموع به مدت ۱۵ سال) طراحی شده است.

شکیبی نسب عنوان کرد: با اجرای طرح جامع در بنادر شمالی استان امکان تجارت منطقه‌ای برای بنادر گناوه، دیلم و بندر ریگ فراهم خواهد شد.

برچسب ها : اقتصاد دریایی بندر بوشهر ترانزیت

اخبار روز
ضمیمه