تاریخ انتشار:1401/2/19
بزرگترین بندر صادراتی اروپا آماده بهره برداری شد
اقتصاد سرامد - فرآیند ادغام دو بندر آنتروپ و بروژ در بلژیک به پایان رسید و بندر جدید با ظرفیت سالانه ۲۸۹ میلیون تن آماده بهره برداری است.
به گزارش به گزارش اقتصاد سرآمد، فرآیند ادغام مجتمع های بندری آنتورپ و بروژ در بلژیک تکمیل شده و بزرگترین بندر صادراتی اروپا شکل گرفته است. بندر آنتورپ-بروژ که به تازگی تاسیس شده است، از پتانسیل بنادر همسایه خود در حمل و نقل رورو، مواد شیمیایی و کانتینری استفاده کرده و برای تغییرات آتی در صنعت کشتیرانی و مقابله با چالش های کوتاه مدت ایجاد شده آماده می شود.
آنتروپ-بروژ در تاسیسات بندری جدید از نظر عملیات تا حد زیادی مکمل یکدیگر هستند. نقاط قوت آنتورپ در حمل و نقل و انبارسازی کانتینرها و محصولات شیمیایی به بندر بروژ به عنوان یک بندر اصلی برای حمل و نقل رورو، جابجایی کانتینر و انتقال گاز طبیعی مایع اضافه شده است. ترکیب این دو بندر ظرفیت سالانه ۲۸۹ میلیون تن حمل و نقل دریایی را ایجاد کرده که بیشترین سهم را کانتینرها و پس از آن فله مایع دارد.
در سال ۲۰۲۱، این بنادر ۱۴,۲ میلیون TEU عملیات کانتینری داشته اند که آنها را در رده دوم پس از روتردام، بزرگترین بندر کانتینری اروپا قرار می دهد که سال گذشته رکورد ۱۵.۳ میلیون TEU را ثبت کرده است.
آنیک دی ریدر، معاون شهردار شهر آنتروپ و رئیس هیئت مدیره بندر آنتروپ – بروژ در این خصوص گفت: بندر یکپارچه جدید موتور اقتصادی بلژیک خواهد بود و ادغام این دو با هم بزرگترین بندر صادراتی و بزرگترین بندر از نظر توان حمل و نقل وسایل نقلیه در اروپا را تشکیل خواهد داد.در عین حال، بندر آنتروپ -بروژ پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به دروازه انرژی اروپا به عنوان یک «بندر سبز» دارد.
پس از سال ها مطالعه و تحقیقات، در فوریه ۲۰۲۱، شهر آنتروپ و شهر بروژ آغاز رسمی فرآیند ادغام بنادر خود را اعلام کردند. طبق ادعای مقامات بندری، آنتورپ-بروژ آرزوی تبدیل شدن به اولین بندر جهانی برای آشتی دادن اقتصاد، مردم و آب و هوا را دارد؛این بندر متحد قصد دارد موقعیت خود را در زنجیره لجستیک بین المللی تقویت کرده و نقشی پیشرو در انتقال انرژی و فناوری دیجیتال داشته باشد.
با تمرکز بر تقویت اتصال بین سایتهای بندری آنتورپ-بروژ، بندر جدید به دنبال صرفهجویی در مقیاس بزرگ و سرمایه گذاری در زمینههای نوظهور مانند دیجیتالیسازی و ایجاد زیرساختها برای حمایت از عملیات سبز از جمله استفاده مجدد از CO۲ است.
پروژه ظرفیت کانتینری اضافی در آنتورپ، توسعه یک طرح کانتینری برای بنادر اروپایی تا سال ۲۰۳۰ و سرمایه گذاری در زیرساخت های استراتژیک از جمله ایجاد "پایانه اروپا" در آنتورپ از جمله برنامه های کوتاه مدت در دست اجرا در این بندر است.
آنتروپ-بروژ در تاسیسات بندری جدید از نظر عملیات تا حد زیادی مکمل یکدیگر هستند. نقاط قوت آنتورپ در حمل و نقل و انبارسازی کانتینرها و محصولات شیمیایی به بندر بروژ به عنوان یک بندر اصلی برای حمل و نقل رورو، جابجایی کانتینر و انتقال گاز طبیعی مایع اضافه شده است. ترکیب این دو بندر ظرفیت سالانه ۲۸۹ میلیون تن حمل و نقل دریایی را ایجاد کرده که بیشترین سهم را کانتینرها و پس از آن فله مایع دارد.
در سال ۲۰۲۱، این بنادر ۱۴,۲ میلیون TEU عملیات کانتینری داشته اند که آنها را در رده دوم پس از روتردام، بزرگترین بندر کانتینری اروپا قرار می دهد که سال گذشته رکورد ۱۵.۳ میلیون TEU را ثبت کرده است.
آنیک دی ریدر، معاون شهردار شهر آنتروپ و رئیس هیئت مدیره بندر آنتروپ – بروژ در این خصوص گفت: بندر یکپارچه جدید موتور اقتصادی بلژیک خواهد بود و ادغام این دو با هم بزرگترین بندر صادراتی و بزرگترین بندر از نظر توان حمل و نقل وسایل نقلیه در اروپا را تشکیل خواهد داد.در عین حال، بندر آنتروپ -بروژ پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به دروازه انرژی اروپا به عنوان یک «بندر سبز» دارد.
پس از سال ها مطالعه و تحقیقات، در فوریه ۲۰۲۱، شهر آنتروپ و شهر بروژ آغاز رسمی فرآیند ادغام بنادر خود را اعلام کردند. طبق ادعای مقامات بندری، آنتورپ-بروژ آرزوی تبدیل شدن به اولین بندر جهانی برای آشتی دادن اقتصاد، مردم و آب و هوا را دارد؛این بندر متحد قصد دارد موقعیت خود را در زنجیره لجستیک بین المللی تقویت کرده و نقشی پیشرو در انتقال انرژی و فناوری دیجیتال داشته باشد.
با تمرکز بر تقویت اتصال بین سایتهای بندری آنتورپ-بروژ، بندر جدید به دنبال صرفهجویی در مقیاس بزرگ و سرمایه گذاری در زمینههای نوظهور مانند دیجیتالیسازی و ایجاد زیرساختها برای حمایت از عملیات سبز از جمله استفاده مجدد از CO۲ است.
پروژه ظرفیت کانتینری اضافی در آنتورپ، توسعه یک طرح کانتینری برای بنادر اروپایی تا سال ۲۰۳۰ و سرمایه گذاری در زیرساخت های استراتژیک از جمله ایجاد "پایانه اروپا" در آنتورپ از جمله برنامه های کوتاه مدت در دست اجرا در این بندر است.
برچسب ها : اقتصاد دریایی بنادر بلژیک
اخبار روز
-
نمایش توانمندیها و فرصتهای سرمایهگذاری مناطق آزاد در رویداد کیش اینوکس 2025
-
آغاز فصلی نو در توسعه فناوری و اقتصاد دانشبنیان مناطق آزاد کشور
-
دومین قطار گردشگری مثلث طلایی وارد شیراز شد
-
کمیته مشترک بانک مرکزی و وزارت راه برای تسریع در پرداخت تسهیلات تشکیل میشود
-
نخستین قطار باری روسیه وارد بندر خشک آپرین شد
-
چالشهای پرورش ماهی در قفس روی میز بررسی
-
تمدید و صدور ۶ هزار گواهینامه برای کارکنان هوانوردی در نیمه نخست سال ۱۴۰۴
-
گام مهم ایران در بومیسازی صنعت هوانوردی
-
بازدید نماینده ویژه رئیسجمهور از طرحهای راهبردی اروند
-
تغییر نسل و نگاه در مناطق آزاد
-
واگذاری بنادر ماهیگیری؛ گامی مؤثر در چابکسازی دولت و توسعه مشارکت مردمی
-
رهاسازی یک میلیون بچهمیگو در دریای عمان پس از ۸ سال وقفه
-
ریشه عقبماندگی ایران در حملونقل ریلی
-
جامعه دریایی ایران تشنه ایجاد گفتمان ملی
-
پیامدهای راهبردی افزایش تنش در دریای کارائیب
-
منابع آبی تهران غرق در بحران
-
ترسیم آینده اقتصاد شیلات ایران در قشم
-
خیز بلند سازمان بنادر برای توسعه ترانزیت دریایی با روسیه
-
مانور امداد و نجات و اطفای حریق شناور در بندر بوشهر برگزار شد
-
تأکید بر توسعه همکاریهای مشترک میان وزارت راه و شهرسازی و آستان قدس رضوی در راستای ارتقای خدمترسانی به زائران
