تاریخ انتشار:1401/2/19

بزرگترین بندر صادراتی اروپا آماده بهره برداری شد
اقتصاد سرامد - فرآیند ادغام دو بندر آنتروپ و بروژ در بلژیک به پایان رسید و بندر جدید با ظرفیت سالانه ۲۸۹ میلیون تن آماده بهره برداری است.
به گزارش به گزارش اقتصاد سرآمد، فرآیند ادغام مجتمع های بندری آنتورپ و بروژ در بلژیک تکمیل شده و بزرگترین بندر صادراتی اروپا شکل گرفته است. بندر آنتورپ-بروژ که به تازگی تاسیس شده است، از پتانسیل بنادر همسایه خود در حمل و نقل رورو، مواد شیمیایی و کانتینری استفاده کرده و برای تغییرات آتی در صنعت کشتیرانی و مقابله با چالش های کوتاه مدت ایجاد شده آماده می شود.
آنتروپ-بروژ در تاسیسات بندری جدید از نظر عملیات تا حد زیادی مکمل یکدیگر هستند. نقاط قوت آنتورپ در حمل و نقل و انبارسازی کانتینرها و محصولات شیمیایی به بندر بروژ به عنوان یک بندر اصلی برای حمل و نقل رورو، جابجایی کانتینر و انتقال گاز طبیعی مایع اضافه شده است. ترکیب این دو بندر ظرفیت سالانه ۲۸۹ میلیون تن حمل و نقل دریایی را ایجاد کرده که بیشترین سهم را کانتینرها و پس از آن فله مایع دارد.
در سال ۲۰۲۱، این بنادر ۱۴,۲ میلیون TEU عملیات کانتینری داشته اند که آنها را در رده دوم پس از روتردام، بزرگترین بندر کانتینری اروپا قرار می دهد که سال گذشته رکورد ۱۵.۳ میلیون TEU را ثبت کرده است.
آنیک دی ریدر، معاون شهردار شهر آنتروپ و رئیس هیئت مدیره بندر آنتروپ – بروژ در این خصوص گفت: بندر یکپارچه جدید موتور اقتصادی بلژیک خواهد بود و ادغام این دو با هم بزرگترین بندر صادراتی و بزرگترین بندر از نظر توان حمل و نقل وسایل نقلیه در اروپا را تشکیل خواهد داد.در عین حال، بندر آنتروپ -بروژ پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به دروازه انرژی اروپا به عنوان یک «بندر سبز» دارد.
پس از سال ها مطالعه و تحقیقات، در فوریه ۲۰۲۱، شهر آنتروپ و شهر بروژ آغاز رسمی فرآیند ادغام بنادر خود را اعلام کردند. طبق ادعای مقامات بندری، آنتورپ-بروژ آرزوی تبدیل شدن به اولین بندر جهانی برای آشتی دادن اقتصاد، مردم و آب و هوا را دارد؛این بندر متحد قصد دارد موقعیت خود را در زنجیره لجستیک بین المللی تقویت کرده و نقشی پیشرو در انتقال انرژی و فناوری دیجیتال داشته باشد.
با تمرکز بر تقویت اتصال بین سایتهای بندری آنتورپ-بروژ، بندر جدید به دنبال صرفهجویی در مقیاس بزرگ و سرمایه گذاری در زمینههای نوظهور مانند دیجیتالیسازی و ایجاد زیرساختها برای حمایت از عملیات سبز از جمله استفاده مجدد از CO۲ است.
پروژه ظرفیت کانتینری اضافی در آنتورپ، توسعه یک طرح کانتینری برای بنادر اروپایی تا سال ۲۰۳۰ و سرمایه گذاری در زیرساخت های استراتژیک از جمله ایجاد "پایانه اروپا" در آنتورپ از جمله برنامه های کوتاه مدت در دست اجرا در این بندر است.
آنتروپ-بروژ در تاسیسات بندری جدید از نظر عملیات تا حد زیادی مکمل یکدیگر هستند. نقاط قوت آنتورپ در حمل و نقل و انبارسازی کانتینرها و محصولات شیمیایی به بندر بروژ به عنوان یک بندر اصلی برای حمل و نقل رورو، جابجایی کانتینر و انتقال گاز طبیعی مایع اضافه شده است. ترکیب این دو بندر ظرفیت سالانه ۲۸۹ میلیون تن حمل و نقل دریایی را ایجاد کرده که بیشترین سهم را کانتینرها و پس از آن فله مایع دارد.
در سال ۲۰۲۱، این بنادر ۱۴,۲ میلیون TEU عملیات کانتینری داشته اند که آنها را در رده دوم پس از روتردام، بزرگترین بندر کانتینری اروپا قرار می دهد که سال گذشته رکورد ۱۵.۳ میلیون TEU را ثبت کرده است.
آنیک دی ریدر، معاون شهردار شهر آنتروپ و رئیس هیئت مدیره بندر آنتروپ – بروژ در این خصوص گفت: بندر یکپارچه جدید موتور اقتصادی بلژیک خواهد بود و ادغام این دو با هم بزرگترین بندر صادراتی و بزرگترین بندر از نظر توان حمل و نقل وسایل نقلیه در اروپا را تشکیل خواهد داد.در عین حال، بندر آنتروپ -بروژ پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به دروازه انرژی اروپا به عنوان یک «بندر سبز» دارد.
پس از سال ها مطالعه و تحقیقات، در فوریه ۲۰۲۱، شهر آنتروپ و شهر بروژ آغاز رسمی فرآیند ادغام بنادر خود را اعلام کردند. طبق ادعای مقامات بندری، آنتورپ-بروژ آرزوی تبدیل شدن به اولین بندر جهانی برای آشتی دادن اقتصاد، مردم و آب و هوا را دارد؛این بندر متحد قصد دارد موقعیت خود را در زنجیره لجستیک بین المللی تقویت کرده و نقشی پیشرو در انتقال انرژی و فناوری دیجیتال داشته باشد.
با تمرکز بر تقویت اتصال بین سایتهای بندری آنتورپ-بروژ، بندر جدید به دنبال صرفهجویی در مقیاس بزرگ و سرمایه گذاری در زمینههای نوظهور مانند دیجیتالیسازی و ایجاد زیرساختها برای حمایت از عملیات سبز از جمله استفاده مجدد از CO۲ است.
پروژه ظرفیت کانتینری اضافی در آنتورپ، توسعه یک طرح کانتینری برای بنادر اروپایی تا سال ۲۰۳۰ و سرمایه گذاری در زیرساخت های استراتژیک از جمله ایجاد "پایانه اروپا" در آنتورپ از جمله برنامه های کوتاه مدت در دست اجرا در این بندر است.
برچسب ها : اقتصاد دریایی بنادر بلژیک
اخبار روز
-
ورق در بازار طلا برگشت
-
عملیات پروازی اربعین ۱۴۰۴ تشریح شد
-
یونسکو چگونه درباره میراث زاگرس تصمیم گرفت؟
-
یونسکو صدای ۶۳ هزار سال قدمت را شنید
-
۷ پروژه راهسازی خوزستان برای اربعین در حال اجرا است
-
تخصیص ۱۳ هزار میلیارد ریال نقدینگی برای تکمیل فاز نخست پروژه راهآهن اردبیل- میانه
-
تاکید رئیسجمهور بر احداث و تکمیل ۱۱ هزار کیلومتر آزادراه، بزرگراه و خط ریلی در کشور
-
قیمت جهانی طلا کاهشی شد
-
۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار امسال به طرحهای راهداری کشور تخصیص یافت
-
عملیات اجرایی قطعه یک آزادراه اراک - خرمآباد آغاز شد
-
فضای آسمان کشور برای پروازهای عبوری بینالمللی ۲۴ ساعته شد
-
دانلود کتاب «راهنمای عملی برای اقدامات اضطراری در شرایط بحرانی»
-
فروش اجباری بلیت دوطرفه اربعین ممنوع است
-
فرودگاه بین المللی اصفهان بازگشایی شد
-
ایران، پیشگام در حفاظت از میراث بشری در شرایط بحران
-
گزینه پیشنهادی رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور به رییسجمهور ارایه میشود
-
رشد ۲۴ هزار واحدی شاخص بورس
-
افزایش پروازهای فرودگاه شهدای ساری
-
آمادگی شرکت راهآهن برای ارائه خدمات حملونقل ریلی بهینه به صادرکنندگان و تجار
-
تأکید بر تسریع در اجرا و تزریق اعتبارات برای تکمیل پروژه بندرترکمن – آققلا