تاریخ انتشار:1401/2/31
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:
تشکر معاون وزیر صمت از فروشگاههای زنجیرهای
اقتصاد سرامد -معاون وزیر صمت گفت: باید از شرکتهای پخش و فروشگاههای زنجیرهای به صورت ویژه تشکر کنم که در اجرای طرح ضربتی روغن به صورت جهادی در کنار ما بودند و تمام توان و ظرفیت خود را برای برطرف کردن نگرانیهای مردم به میدان آوردند.
به گزارش اقتصادسرآمد، معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: سه مرحله از توزیع ضربتی روغن خوراکی به پایان رسید و مرحله چهارم آغاز شد.
علیرضا شاهمیرزایی اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح مردمیسازی یارانهها، توزیع ضربتی روغن خوراکی با همکاری شرکتهای پخش در چهار مرحله آغاز شد که سه مرحله آن به صورت موفقیتآمیز به پایان رسید و مرحله چهارم آن در حال انجام است. در واقع ما از شرایط حاد کمبود روغن خوراکی در فروشگاهها عبور کردهایم.
وی افزود: با اجرای این مراحل، مشکلات به وجود آمده در توزیع روغن خوراکی که در روزهای نخست اجرای طرح مردمیسازی یارانهها پیش آمده بود تا ۹۰ درصد رفع شد و امروز میتوانیم ادعا کنیم که شرکتهای پخش به حداقل ۹۰ درصد از خردهفروشیها برای فروش روغن مراجعه کردهاند و واحدهای صنفیای که خرید نکردهاند، خودشان نخواستهاند.
معاون وزیر صمت در ادامه با اشاره به اینکه خردهفروشیهای مرتبط با طرح مردمیسازی یارانهها بیش از ۵۰۰ هزار واحد هستند، اعلام کرد: به علت خرید بیشتر مردم در روزهای پیش از اجرای طرح و عرضه کمتر، کمبود کالاهایی مانند روغن در فروشگاهها جدی بود؛ اما در طرح توزیع ضربتی به سرعت توانستیم این کمبود را جبران کنیم.
وی در تشریح اقدامات انجام شده در مراحل نخست این طرح گفت: در مرحله نخست، توزیع سریع روغن خوراکی در فروشگاههای زنجیرهای را مورد توجه قرار دادیم که در دو روز به سرعت بیش از ۶۰ درصد فروشگاههای زنجیرهای، دارای روغن خوراکی برای فروش بودند؛ مرحله دوم، مانعزدایی از شرکتهای پخش بود که با همکاری دستگاههای نظارتی و بازرسی، این مرحله نیز با موفقیت انجام شد و اختلاف نظرها وتفسیرهای متفاوتی که در مورد مفهوم احتکار، ترکیب کالاهای پایه و کالاهای دارای ارزش افزوده و همچنین چگونگی درج قیمت بر روی کالا بود، رفع شد و موانعی که از سوی دستگاههای نظارتی در مسیر پخش سریع کالا ایجاد شده بود برداشته شد.
شاهمیرزایی ادامه داد: همچنین در مرحله سوم اجرای طرح، نرخ توزیع مویرگی در خردهفروشیها به سه برابر وضعیت عادی رسید و حتی از شرکتهای پخش که در حوزه روغن فعالیت نمیکردند خواستیم که در این طرح کمک کنند و شرکتهای پخش روغن نیز در قالب عملیات ضربتی، حجم فعالیت خود را افزایش دادند.
معاون وزیر صمت از اصلاح درصدهای سود شرکتهای پخش و خردهفروشیها به عنوان مرحله چهارم اصلاح نظام توزیع کالاهای اساسی نام برد و تصریح کرد: در مجموع باید از شرکتهای پخش و فروشگاههای زنجیرهای به صورت ویژه تشکر کنم که در اجرای طرح ضربتی روغن به صورت جهادی در کنار ما بودند و تمام توان و ظرفیت خود را برای برطرف کردن نگرانیهای مردم به میدان آوردند.
وی درباره خبر منتشر شده درخصوص درخواست معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی برای جابهجایی اختصاص ارز کالاهای اساسی از ارز ترجیحی به ارز نیمایی نیز توضیح داد: این جابهجایی در سامانه اعمال شده است و واردکنندگان کالاهای اساسی مانند روغن از فردا میتوانند از ارز نیمایی استفاده کنند.
علیرضا شاهمیرزایی اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح مردمیسازی یارانهها، توزیع ضربتی روغن خوراکی با همکاری شرکتهای پخش در چهار مرحله آغاز شد که سه مرحله آن به صورت موفقیتآمیز به پایان رسید و مرحله چهارم آن در حال انجام است. در واقع ما از شرایط حاد کمبود روغن خوراکی در فروشگاهها عبور کردهایم.
وی افزود: با اجرای این مراحل، مشکلات به وجود آمده در توزیع روغن خوراکی که در روزهای نخست اجرای طرح مردمیسازی یارانهها پیش آمده بود تا ۹۰ درصد رفع شد و امروز میتوانیم ادعا کنیم که شرکتهای پخش به حداقل ۹۰ درصد از خردهفروشیها برای فروش روغن مراجعه کردهاند و واحدهای صنفیای که خرید نکردهاند، خودشان نخواستهاند.
معاون وزیر صمت در ادامه با اشاره به اینکه خردهفروشیهای مرتبط با طرح مردمیسازی یارانهها بیش از ۵۰۰ هزار واحد هستند، اعلام کرد: به علت خرید بیشتر مردم در روزهای پیش از اجرای طرح و عرضه کمتر، کمبود کالاهایی مانند روغن در فروشگاهها جدی بود؛ اما در طرح توزیع ضربتی به سرعت توانستیم این کمبود را جبران کنیم.
وی در تشریح اقدامات انجام شده در مراحل نخست این طرح گفت: در مرحله نخست، توزیع سریع روغن خوراکی در فروشگاههای زنجیرهای را مورد توجه قرار دادیم که در دو روز به سرعت بیش از ۶۰ درصد فروشگاههای زنجیرهای، دارای روغن خوراکی برای فروش بودند؛ مرحله دوم، مانعزدایی از شرکتهای پخش بود که با همکاری دستگاههای نظارتی و بازرسی، این مرحله نیز با موفقیت انجام شد و اختلاف نظرها وتفسیرهای متفاوتی که در مورد مفهوم احتکار، ترکیب کالاهای پایه و کالاهای دارای ارزش افزوده و همچنین چگونگی درج قیمت بر روی کالا بود، رفع شد و موانعی که از سوی دستگاههای نظارتی در مسیر پخش سریع کالا ایجاد شده بود برداشته شد.
شاهمیرزایی ادامه داد: همچنین در مرحله سوم اجرای طرح، نرخ توزیع مویرگی در خردهفروشیها به سه برابر وضعیت عادی رسید و حتی از شرکتهای پخش که در حوزه روغن فعالیت نمیکردند خواستیم که در این طرح کمک کنند و شرکتهای پخش روغن نیز در قالب عملیات ضربتی، حجم فعالیت خود را افزایش دادند.
معاون وزیر صمت از اصلاح درصدهای سود شرکتهای پخش و خردهفروشیها به عنوان مرحله چهارم اصلاح نظام توزیع کالاهای اساسی نام برد و تصریح کرد: در مجموع باید از شرکتهای پخش و فروشگاههای زنجیرهای به صورت ویژه تشکر کنم که در اجرای طرح ضربتی روغن به صورت جهادی در کنار ما بودند و تمام توان و ظرفیت خود را برای برطرف کردن نگرانیهای مردم به میدان آوردند.
وی درباره خبر منتشر شده درخصوص درخواست معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی برای جابهجایی اختصاص ارز کالاهای اساسی از ارز ترجیحی به ارز نیمایی نیز توضیح داد: این جابهجایی در سامانه اعمال شده است و واردکنندگان کالاهای اساسی مانند روغن از فردا میتوانند از ارز نیمایی استفاده کنند.
برچسب ها : وزارت صمت فروشگاه زنجیره ای ارز ترجیحی
اخبار روز
-
مدیرعامل جدید شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه منطقه آزاد قشم منصوب شد
-
پرندگان آبگون در گالری کاف نمایش داده می شود
-
کتاب " چه، زندگی و جاودانگی یک چریک " اثر مهدی بیرانوند روژمان رونمایی شد
-
گزارش رسمی از کتاب داستان استقلال، نگاهی به تاریخ باشگاه تاج در صدا و سیما
-
ارتقای زیبایی بصری منطقه یک؛ رنگ آمیزی کافوها و جداول تا المان های شهری
-
انجمن مدیران روزنامه های غیردولتی خواستار لغو ابلاغیه عدم انتشار آگهیهای ثبتی در مطبوعات شد
-
برنامهها و راهبردهای سازمان تأمین اجتماعی در دوره مدیریتی جدید
-
ماجرای خودرو های دپو شده در پارکینگ ایرانخودرو دیزل چه بود؟
-
حضور پر قدرت ایران خودرو دیزل در نمایشگاه های تهران و تبریز
-
دعوت مدیرعامل راهآهن از کارشناسان فنی ریلی اسپانیا برای راهاندازی قطارهای پُرسرعت
-
گشایش همایش ملی صنعت گردشگری «هَمسنگار» در جزیره قشم
-
کتابخانه مجازی شهدای دولت و شهدای جزیره قشم رونمایی شد
-
رضایتمندی حداکثری فرماندهان و خدمه کشتیهای متردد به بندر امام(ره)
-
کتاب «داستان استقلال، نگاهی به تاریخ باشگاه تاج» اثر مهدی بیرانوند
-
انتصاب نماینده رئیس جمهور در هماهنگی اجرای سیاستهای کلی توسعه دریامحور
-
ایزوایکو نماد اقتصاد دریا محور است و باید نگاه ویژهای به آن شود
-
نقش بینظیر پیشکسوتان دفاع مقدس در شکلگیری فرهنگ مقاومت و ایستادگی
-
ادعای استخدام خارج از چارچوب نیروهای قراردادی کذب است
-
دوره های جامع آموزش ادمینی و طراحی سایت همراه با استخدام و معرفی به بازار کار رایگان
-
صدا و سیما باید اخبار را امانتدارانه به مخاطب منتقل کند تا اعتماد مخاطب را جلب کند