تاریخ انتشار:1401/3/1
دیدار مقامات بندری و ریلی قزاقستان با معاون بندری سازمان بنادر
اقتصاد سرامد - عضو هیات عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در دیدار مقامات بندری و ریلی قزاقستان تصریح کرد: ترانزیت کالا از مسیر ایران، کاهش قابل توجه قیمت تمام شده را برای این کشور به دنبال دارد.
به گزارش اقتصادسرآمد، جلیل اسلامی در نشست با آنار ایرلان؛ مدیرکل حمل و نقل و مدیر ارشد بندر آکتائو و کوریک، آبای تورکپنبایف؛ رئیس بندر آکتائو و تعدادی از مدیران حوزه بندری دو کشور که خسرو سرایی مدیر کل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه های این سازمان بنادر نیز حضور داشت، اظهار داشت: ظرفیت و فرصت ترانزیت از ایران همواره وجود داشته است و بنادر ایران برای ترانزیت کالا از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار هستند.
وضعیت بنادر شمالی و جنوبی ایران
وی افزود: در نزدیکی دریای خزر ۵ بندر ایران معادل ۳۰ میلیون تن ظرفیت جابجایی کالا دارند و در جنوب نیز بندر شهیدرجایی به تنهایی ۱۲۰ میلیون تن ظرفیت جابجایی کالا دارد و از ۷ میلیون teu، ظرفیت کانتینری برخوردار است.
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه در بنادر جنوبی ایران به جز بندر شهیدرجایی، از ظرفیت معادل ۲۵۰ میلیون تن برخوردار هستیم، گفت: بندر امام خمینی (ره) دارای ظرفیتی معادل ۶۰ میلیون تن ظرفیت و طی سال گذشته ۳۰ میلیون تن غلات در این بندر تخلیه و بارگیری شده است.
اسلامی با بیان اینکه از سوی سازمان بنادر و دریانوردی به منظور انجام ترانزیت، ۲۵ درصد ظرفیت اختصاص داده ایم، خاطرنشان کرد: به جز فورواردرها، تخفیف های خوبی نیز برای ترانزیت کالا در نظر گرفته شده است.
عضو هیات عامل سازمان بنادر با اشاره به اینکه قزاقستان و به ویژه بندر آکتائو می تواند نقش هاب ترانزیتی منطقه را از طریق ایران بازی کند، عنوان کرد: این اتفاق هم در مورد کالاهای صادراتی و ترانزیتی قزاقستان و هم در خصوص کالاهای کشورهای اطراف قزاقستان هم چون روسیه می تواند رخ دهد و زمینه ساز همکاری بلندمدت بین دو کشور باشد و امیدوار هستیم بتوانیم در یک قرارداد بلندمدت فعالیت ها را پیش ببریم.
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه ترانزیت از ایران قیمت تمام شده برای قزاقستان را بسیار کاهش می دهد، اظهار داشت: در بندر امیراباد به عنوان بزرگترین بندر شمال ایران، امکانات بسیار خوبی را برای حمل ریلی و جاده ای ایجاد شده است و در سایر بنادر نیز امکانات بسیار خوبی داریم.
تشریح ۲ پیشنهاد ایران به مقامات قزاقستانی
اسلامی با اشاره به اینکه در مورد بنادر جنوبی ایران نیز دو نوع همکاری را با قزاقستان پیشنهاد میکنیم، گفت: یکی از موارد این است که کالاهای ترانزیتی را در انبارها و محوطه های بندری جابجا کنید و در صورت خوب بودن شرایط، می توانید در بنادر شمال و جنوب زمین و انبارهای خاص خود را داشته باشید.
وی افزود: این نوع همکاری ها در اسرع وقت می تواند مدنظر قرار گیرد، تاکید کرد: بنادر ایران به منظور افزایش همکاری ها بندری با قزاقستان آمادگی کامل دارند و در حوزه کانتینری هیچ محدودیتی وجود ندارد.
معاون معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: در مورد کالاهای سنگین نیز می توانیم با برنامه ریزی حجم مورد نظر را تعریف و ارتقا بخشیم و هر نوع کمکی که امکان داشته باشد در حوزه همکاری های مشترک دو کشور در دستورکار قرار خواهیم داد.
وضعیت بنادر شمالی و جنوبی ایران
وی افزود: در نزدیکی دریای خزر ۵ بندر ایران معادل ۳۰ میلیون تن ظرفیت جابجایی کالا دارند و در جنوب نیز بندر شهیدرجایی به تنهایی ۱۲۰ میلیون تن ظرفیت جابجایی کالا دارد و از ۷ میلیون teu، ظرفیت کانتینری برخوردار است.
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه در بنادر جنوبی ایران به جز بندر شهیدرجایی، از ظرفیت معادل ۲۵۰ میلیون تن برخوردار هستیم، گفت: بندر امام خمینی (ره) دارای ظرفیتی معادل ۶۰ میلیون تن ظرفیت و طی سال گذشته ۳۰ میلیون تن غلات در این بندر تخلیه و بارگیری شده است.
اسلامی با بیان اینکه از سوی سازمان بنادر و دریانوردی به منظور انجام ترانزیت، ۲۵ درصد ظرفیت اختصاص داده ایم، خاطرنشان کرد: به جز فورواردرها، تخفیف های خوبی نیز برای ترانزیت کالا در نظر گرفته شده است.
عضو هیات عامل سازمان بنادر با اشاره به اینکه قزاقستان و به ویژه بندر آکتائو می تواند نقش هاب ترانزیتی منطقه را از طریق ایران بازی کند، عنوان کرد: این اتفاق هم در مورد کالاهای صادراتی و ترانزیتی قزاقستان و هم در خصوص کالاهای کشورهای اطراف قزاقستان هم چون روسیه می تواند رخ دهد و زمینه ساز همکاری بلندمدت بین دو کشور باشد و امیدوار هستیم بتوانیم در یک قرارداد بلندمدت فعالیت ها را پیش ببریم.
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه ترانزیت از ایران قیمت تمام شده برای قزاقستان را بسیار کاهش می دهد، اظهار داشت: در بندر امیراباد به عنوان بزرگترین بندر شمال ایران، امکانات بسیار خوبی را برای حمل ریلی و جاده ای ایجاد شده است و در سایر بنادر نیز امکانات بسیار خوبی داریم.
تشریح ۲ پیشنهاد ایران به مقامات قزاقستانی
اسلامی با اشاره به اینکه در مورد بنادر جنوبی ایران نیز دو نوع همکاری را با قزاقستان پیشنهاد میکنیم، گفت: یکی از موارد این است که کالاهای ترانزیتی را در انبارها و محوطه های بندری جابجا کنید و در صورت خوب بودن شرایط، می توانید در بنادر شمال و جنوب زمین و انبارهای خاص خود را داشته باشید.
وی افزود: این نوع همکاری ها در اسرع وقت می تواند مدنظر قرار گیرد، تاکید کرد: بنادر ایران به منظور افزایش همکاری ها بندری با قزاقستان آمادگی کامل دارند و در حوزه کانتینری هیچ محدودیتی وجود ندارد.
معاون معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: در مورد کالاهای سنگین نیز می توانیم با برنامه ریزی حجم مورد نظر را تعریف و ارتقا بخشیم و هر نوع کمکی که امکان داشته باشد در حوزه همکاری های مشترک دو کشور در دستورکار قرار خواهیم داد.
برچسب ها : اقتصاد دریا محور قزاقستان بنادر
اخبار روز
-
مدیرعامل جدید شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه منطقه آزاد قشم منصوب شد
-
پرندگان آبگون در گالری کاف نمایش داده می شود
-
کتاب " چه، زندگی و جاودانگی یک چریک " اثر مهدی بیرانوند روژمان رونمایی شد
-
گزارش رسمی از کتاب داستان استقلال، نگاهی به تاریخ باشگاه تاج در صدا و سیما
-
ارتقای زیبایی بصری منطقه یک؛ رنگ آمیزی کافوها و جداول تا المان های شهری
-
انجمن مدیران روزنامه های غیردولتی خواستار لغو ابلاغیه عدم انتشار آگهیهای ثبتی در مطبوعات شد
-
برنامهها و راهبردهای سازمان تأمین اجتماعی در دوره مدیریتی جدید
-
ماجرای خودرو های دپو شده در پارکینگ ایرانخودرو دیزل چه بود؟
-
حضور پر قدرت ایران خودرو دیزل در نمایشگاه های تهران و تبریز
-
دعوت مدیرعامل راهآهن از کارشناسان فنی ریلی اسپانیا برای راهاندازی قطارهای پُرسرعت
-
گشایش همایش ملی صنعت گردشگری «هَمسنگار» در جزیره قشم
-
کتابخانه مجازی شهدای دولت و شهدای جزیره قشم رونمایی شد
-
رضایتمندی حداکثری فرماندهان و خدمه کشتیهای متردد به بندر امام(ره)
-
کتاب «داستان استقلال، نگاهی به تاریخ باشگاه تاج» اثر مهدی بیرانوند
-
انتصاب نماینده رئیس جمهور در هماهنگی اجرای سیاستهای کلی توسعه دریامحور
-
ایزوایکو نماد اقتصاد دریا محور است و باید نگاه ویژهای به آن شود
-
نقش بینظیر پیشکسوتان دفاع مقدس در شکلگیری فرهنگ مقاومت و ایستادگی
-
ادعای استخدام خارج از چارچوب نیروهای قراردادی کذب است
-
دوره های جامع آموزش ادمینی و طراحی سایت همراه با استخدام و معرفی به بازار کار رایگان
-
صدا و سیما باید اخبار را امانتدارانه به مخاطب منتقل کند تا اعتماد مخاطب را جلب کند