تاریخ انتشار:1401/3/17
پمپ بنزین خودرو و علل خرابی آن

درباره سیستم سوخت رسانی خودرو بیشتر بیاموزیم

پمپ بنزین خودرو و علل خرابی آن

اقتصادسرآمد - پمپ بنزین یکی از مهمترین بخش های سیستم سوخت رسانی است که سوخت را از بنزین به موتور می رساند. دلایل مختلفی وجود دارد که این پمپ از کار افتاده و به خوبی کار نمی کند. خرابی پمپ بنزین معمولا با علائم و نشانه های مختلفی رخ می دهد. شناخت این علائم به شما کمک می کند پمپ بنزین را در اسرع وقت و قبل از آسیب رساندن به سایر قسمت های خودرو تعمیر کنید. ایستگاه خدمات خودرو چیست؟

به گزارش اقتصادسرآمد، پمپ بنزین یکی از اجزای سیستم سوخت رسانی خودرو است و گاز از طریق پمپ بنزین به کاربراتور می رسد. پمپ بنزین ها انواع مختلفی دارند و اصول عملکرد هر کدام بر اساس ایجاد خلاء و فشار است. پمپ بنزین سوخت کاربراتور را از مخزن تامین می کند که در قسمت های مختلف شفت تعبیه شده است.جایگاه سرویس خودرو  در لوازم یدکی لیفان ۸۲۰ متشکل از اجزا و قطعات مختلف، فنرها، کانکتورها، فیلترهای سوخت و بنزین، تنظیم کننده فشار، لوله های برگشت و خروجی سوخت، لوله های برگشت و لوله خارجی، پریزهای اتصال برق، گیج های سوخت داخل باک، برخی از مهم ترین آنهاست. قطعات و قطعات ایستگاه خدمات خودرو. ایستگاه خدمات مکانیکی ماشین
این نوع پمپ سوخت بیشتر رایج است و در اکثر موتورهای خودرو استفاده می شود. اینجوری کار میکند. در نتیجه واشر بالا و پایین می رود و از آنجایی که واشر یا دیافراگم توسط میله ای به انتهای چرخ متصل می شود، واشر نیز پایین آمده و بنزین از طریق شیر ورودی وارد پمپ می شود.
پس از آن، هنگامی که برآمدگی بادامک ساقه سوپاپ از جلوی دمپر برداشته می شود و واشر دیافراگمی در اثر نیروی فنر زیر به سمت بالا رانده می شود و سوختی که قبلاً در اثر مکش از شیر خروجی وارد پمپ شده است. کاربراتور می رود.
ماشین برقی یا پمپ بنزین برقی
پمپ بنزین های الکتریکی در خودروهای تزریقی استفاده می شود. انرژی این پمپ ها از باتری خودرو تامین می شود. در الکتروپمپ ها مانند پمپ های مکانیکی، قسمت فعال از یک دیافراگم، یک میله دیافراگمی و یک فنر دیافراگمی تشکیل شده است. در این پمپ ها ضریب حرکت دیافراگم با پمپ های مکانیکی متفاوت است و یک سیم پیچ واقع در داخل پمپ این نیرو را تامین می کند. علائم خرابی ایستگاه خدمات خودرو
خرابی پمپ بنزین خودرو معمولاً با علائم و نشانه های مختلفی در لوازم یدکی لیفان x60  ظاهر می شود. با آشنایی با پمپ بنزین و انواع آن، در این قسمت قصد داریم به علائم خرابی این پمپ بپردازیم.
1. صدای خروج از پمپ بنزین
به توضیح دیجی کار شاپ صدای خش خش یا خش خش که از پمپ بنزین می آید یکی از رایج ترین علائم شکستگی قطعه است. اگر هنگام استارت زدن خودرو هیچ صدایی شنیده نشد، به احتمال زیاد پمپ بنزین آسیب دیده است. البته توجه داشته باشید که این صدا با صدای خش خش یا خش خش که در مورد آن صحبت می شود متفاوت است.
2. موتور تابلوهای خرابی ایستگاه خدمات خودرو را رد می کند
اگر با سرعت زیاد رانندگی می کنید و ماشین شما پرش در موتور دارد، به احتمال زیاد پمپ بنزین آسیب دیده است. توجه داشته باشید که چنین مشکلی بسیار خطرناک است، بنابراین اگر با پرش موتور مواجه شدید، در اسرع وقت ایستگاه خدمات را بررسی کنید.
3. ماشین روشن نمی شود
بدون شک در هنگام سوختن پمپ بنزین هیچ سوختی وارد خودرو نمی شود و خودرو روشن نمی شود. البته روشن نشدن خودرو می تواند به دلیل آسیب دیدن استارت، باتری و سایر قسمت های خودرو باشد. اما یکی از رایج ترین علائم روشن نشدن خودرو مشکل در پمپ بنزین است.
4. پدال گاز خوب کار نمی کند
اگر با وجود فشردن پدال گاز، شتاب نگیرید و متوجه افت عملکرد پدال شدید، ممکن است نشان دهنده نقص در ایستگاه خدمات باشد. البته عوامل مختلفی باعث بروز این مشکل در خودرو می شود، اما یکی از شایع ترین علائمی که نشان دهنده نقص در پمپ بنزین است، افت عملکرد پدال گاز است.
در مقاله ای دیگر به طور مفصل به مشکلات پدال گاز پرداخته ایم، برای اطلاعات بیشتر این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.
5. ماشین خوب روشن نمی شود.
یکی دیگر از علائمی که اغلب به دلیل خرابی پمپ بنزین رخ می دهد، روشن نکردن خودرو است. توجه داشته باشید که پمپ همزمان با روشن شدن خودرو شروع به کار می کند. اگر پمپ ضعیف یا کاملاً از کار افتاده باشد، خودرو به خوبی روشن نمی شود.
6- کاهش قدرت موتور به دلیل علائم خرابی جایگاه
اگر در سربالایی ها در لوازم یدکی لیفان x50 متوجه کاهش قدرت موتور شدید یا می خواهید سرعت خود را افزایش دهید، توصیه می کنیم پمپ بنزین خودرو را بررسی کنید. توجه داشته باشید زمانی که به موتور خودرو فشار بیشتری وارد می کنید، خودرو به سوخت بیشتری نیاز دارد و در صورت آسیب دیدن در پمپ بنزین، این سوخت به خودرو نمی رسد و موتور عملکرد ضعیفی از خود نشان می دهد.
 

برچسب ها : پمپ بنزین خودرو خرابی پمپ بنزین اقتصاد دریامحور

اخبار روز
ضمیمه