تاریخ انتشار:1401/3/25
تشکیل تیم های ویژه رصد تجهیزات در خطوط هفتگانه مترو به منظور رفاه شهروندان شهر زیر زمینی / تنها ۶ پله برقی از مجموع ۱۱۱۸ پله برقی خارج از سرویس است
اقتصاد سرامد - قائم مقام عملیات شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه گفت: مدیران ارشد هر خط کارگروه ویژهای را بهمنظور بررسی کارکرد مناسب پلهبرقیها، آسانسورها، سیستم تهویه قطارها و ایستگاهها و همچنین تجهیزاتی چون روشنایی قطارها و ایستگاهها تشکیل دادند تا این موارد به طور مرتب رصد و اگر مشکلی بود بهسرعت نسبت به رفع آن اقدام شود.
به گزارش اقتصاد سرامد، کامران آزادی با اشاره به اینکه ۱۱۱۸ پلهبرقی در خطوط هفتگانه متروی تهران و حومه وجود دارد افزود: ساماندهی و نوسازی پلههای برقی در دستور کار قرار دارد و در حال حاضر تقریبا تمام دستگاهها در حال کار هستند و فقط ۴ پلهبرقی بهمنظور بحثهای فنی و ایمنی در ایستگاههای تجریش، امام خمینی (ره)، دروازه دولت و شهید باقری مدتی است خارج از مدار بهرهبرداری قرار دارند که محض انجام اورهال، فعال خواهند شد و ۲ پله برقی دیگر هم در دست تعمیر است.
وی تصریح کرد: در اورهال پلهبرقیها تقریباً به جز شاسی، تمامی تجهیزات آن تعویض میشود اگرچه برای تأمین قطعات قراردادهایی با تولیدکنندگان داخلی بسته شده اما باتوجهبه نوپا بودن؛ این شرکتها با محدودیت تولید همراه هستند. همچنین در خصوص بخش کوچکی از قطعات نیز ناچار به واردات هستیم که این مورد بعضاً باعث طولانی شدن تعمیرات پلهبرقیها میشود.
قائم مقام عملیات شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه با اشاره به اینکه در کنار خرابیها، ممکن است در روز پلهبرقیها به دلایلی مثل خاموشکردن پله توسط خود مسافران یا گیرکردن وسایل، بهصورت لحظهای متوقف شوند خاطرنشان کرد: این موارد توسط پرسنل این شرکت سریع بر طرف و پلهبرقیها روشن میشوند.
وی ادامه داد: خرابی تجهیزات پر مصرفی مثل پلهبرقی در شهر زیرزمینی با توجه به حجم مسافری که روزانه از این تجهیزات استفاده میکنند امری غیر قابل اجتناب است. و معمولا گزارش خرابی حدود دو پله برقی ثبت می شود اگرچه آمار کمی است اما بهمنظور رفاه بیشتر حال شهروندان سعی میشود خرابیها در کمترین زمان ممکن بر طرف شود.
مهندس آزادی از فعالبودن ۱۷۳ آسانسور در خطوط متروی تهران خبر داد و گفت: در حال حاضر آسانسور خطوط ۶ و ۷ متروی تهران به دلیل نبود دستورالعمل نظام مهندسی و سازمان استاندارد متناسب با شرایط موجود در مترو که قبل از زمان بهره برداری و تحویل گیری باید تعیین تکلیف صورت میگرفت، افزود: در خطوط ۲،۱ و ۵ به جز یک آسانسور که در ایستگاه دانشگاه شریف از مدار خارج است مابقی آسانسورها فعال هستند.
قائم مقام عملیات شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه در ادامه گفت: در بعضی از اوقات، مسئولان ایستگاهها بهخاطر مشکلات دیگری چون تردد بیش از حد دستفروشان و یا سرقت؛ آسانسورها را به صورت مقطعی و موردی از سرویس دهی خارج میکنند اما از لحاظ فنی فقط یک آسانسور خراب داریم.
وی در خصوص سیستمهای تهویه قطارها نیز خاطرنشان کرد: تمامی قطارهایی که وارد مدار بهرهبرداری میشوند بررسی شده و دارای سیستم تهویه مناسب هستند اما در حین سرویسدهی ممکن است دچار مشکل شوند که در صورت مشاهده سریعاً از خط خارج و تعمیر خواهند شد.
مهندس آزادی افزود: خرابی در قطارهای DC با توجه به اینکه از نسل قدیمی هستند و واگنهای جدا دارند بیشتر ممکن است از سوی مسافران گزارش شود که سریعاً از خط خارج و بررسی میشوند.
قائم مقام عملیات شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه تصریح کرد: در هواسازها و هواکشهای مربوط به خطوط سه، چهار، شش و هفت نواقص داریم که در هماهنگی با شرکت راهآهن شهری تهران باید آنها را برطرف کنیم.
وی در خصوص وضعیت هواسازها و هواکشها نیز گفت: تمامی هواسازها و هواکشهایی که در خطوط هفتگانه از سمت شرکت ساخت به شرکت بهرهبرداری مترو تحویل داده شده، بر اساس برنامه زمانبندی و جداولی که در شرکت بهرهبرداری مترو طراحی شده در حال فعالیت است.
وی تاکید کرد: تمامی پمپها، سیستمهای ایرواشر و مه پاش هواسازها در حال کار هستند و بهصورت روزانه رصد میشوند حتی در ایستگاههای پرتردد بهصورت ساعتی پایش میشوند همچنین کنترل و مدیریت یکپارچه سیستم تأسیساتی تمامی تجهیزات در کنار رصدهایی که در خطوط انجام میشود از طریق مرکز فرمان نیز انجام میشود تا کمترین خرابی را داشته باشیم.
قائم مقام عملیات شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه خاطرنشان کرد: خرابی سیستم تهویهها لحظهای است و در حال حاضر هیچ سیستم خرابی نداریم اما کارگروهها در حال بررسی هستند تا در ایستگاههایی که سیستمهای تهویه در حال فعالیت هستند اما هنوز هوا گرم است اقدامات اصلاحی انجام شود.
وی تصریح کرد: در اورهال پلهبرقیها تقریباً به جز شاسی، تمامی تجهیزات آن تعویض میشود اگرچه برای تأمین قطعات قراردادهایی با تولیدکنندگان داخلی بسته شده اما باتوجهبه نوپا بودن؛ این شرکتها با محدودیت تولید همراه هستند. همچنین در خصوص بخش کوچکی از قطعات نیز ناچار به واردات هستیم که این مورد بعضاً باعث طولانی شدن تعمیرات پلهبرقیها میشود.
قائم مقام عملیات شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه با اشاره به اینکه در کنار خرابیها، ممکن است در روز پلهبرقیها به دلایلی مثل خاموشکردن پله توسط خود مسافران یا گیرکردن وسایل، بهصورت لحظهای متوقف شوند خاطرنشان کرد: این موارد توسط پرسنل این شرکت سریع بر طرف و پلهبرقیها روشن میشوند.
وی ادامه داد: خرابی تجهیزات پر مصرفی مثل پلهبرقی در شهر زیرزمینی با توجه به حجم مسافری که روزانه از این تجهیزات استفاده میکنند امری غیر قابل اجتناب است. و معمولا گزارش خرابی حدود دو پله برقی ثبت می شود اگرچه آمار کمی است اما بهمنظور رفاه بیشتر حال شهروندان سعی میشود خرابیها در کمترین زمان ممکن بر طرف شود.
مهندس آزادی از فعالبودن ۱۷۳ آسانسور در خطوط متروی تهران خبر داد و گفت: در حال حاضر آسانسور خطوط ۶ و ۷ متروی تهران به دلیل نبود دستورالعمل نظام مهندسی و سازمان استاندارد متناسب با شرایط موجود در مترو که قبل از زمان بهره برداری و تحویل گیری باید تعیین تکلیف صورت میگرفت، افزود: در خطوط ۲،۱ و ۵ به جز یک آسانسور که در ایستگاه دانشگاه شریف از مدار خارج است مابقی آسانسورها فعال هستند.
قائم مقام عملیات شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه در ادامه گفت: در بعضی از اوقات، مسئولان ایستگاهها بهخاطر مشکلات دیگری چون تردد بیش از حد دستفروشان و یا سرقت؛ آسانسورها را به صورت مقطعی و موردی از سرویس دهی خارج میکنند اما از لحاظ فنی فقط یک آسانسور خراب داریم.
وی در خصوص سیستمهای تهویه قطارها نیز خاطرنشان کرد: تمامی قطارهایی که وارد مدار بهرهبرداری میشوند بررسی شده و دارای سیستم تهویه مناسب هستند اما در حین سرویسدهی ممکن است دچار مشکل شوند که در صورت مشاهده سریعاً از خط خارج و تعمیر خواهند شد.
مهندس آزادی افزود: خرابی در قطارهای DC با توجه به اینکه از نسل قدیمی هستند و واگنهای جدا دارند بیشتر ممکن است از سوی مسافران گزارش شود که سریعاً از خط خارج و بررسی میشوند.
قائم مقام عملیات شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه تصریح کرد: در هواسازها و هواکشهای مربوط به خطوط سه، چهار، شش و هفت نواقص داریم که در هماهنگی با شرکت راهآهن شهری تهران باید آنها را برطرف کنیم.
وی در خصوص وضعیت هواسازها و هواکشها نیز گفت: تمامی هواسازها و هواکشهایی که در خطوط هفتگانه از سمت شرکت ساخت به شرکت بهرهبرداری مترو تحویل داده شده، بر اساس برنامه زمانبندی و جداولی که در شرکت بهرهبرداری مترو طراحی شده در حال فعالیت است.
وی تاکید کرد: تمامی پمپها، سیستمهای ایرواشر و مه پاش هواسازها در حال کار هستند و بهصورت روزانه رصد میشوند حتی در ایستگاههای پرتردد بهصورت ساعتی پایش میشوند همچنین کنترل و مدیریت یکپارچه سیستم تأسیساتی تمامی تجهیزات در کنار رصدهایی که در خطوط انجام میشود از طریق مرکز فرمان نیز انجام میشود تا کمترین خرابی را داشته باشیم.
قائم مقام عملیات شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه خاطرنشان کرد: خرابی سیستم تهویهها لحظهای است و در حال حاضر هیچ سیستم خرابی نداریم اما کارگروهها در حال بررسی هستند تا در ایستگاههایی که سیستمهای تهویه در حال فعالیت هستند اما هنوز هوا گرم است اقدامات اصلاحی انجام شود.
برچسب ها : اقتصاد سرامد متروي تهران اخبار اقتصادی
اخبار روز
-
طلای جهانی سر به زیر ماند
-
رشد حیرت انگیز آبزیپروری در جهان مبتنی بر غلبه گونههای غیر بومی همراه با ریسک پنهان
-
خطر بروز تصادف را در مسیرهای باریک افزایش داده
-
بیانیه انجمن مدیران روزنامه های غیر دولتی در تجلیل از وحدت ملی در جنگ تحمیلی ۱۲ روزه
-
عزم جدی دولت برای تقویت بنیه پلیس و جبران خسارات وارده از جنگ تحمیلی
-
نرخ دلار در روزهای آینده کاهشی است؟
-
حملونقل جادهای محور جابجایی زائران اربعین شد
-
برقراری پروازهای هما از مشهد به مقاصد زاهدان، چابهار، دبی، استانبول و بمبئی
-
حمله ناو آمریکایی به هواپیمای ایرانایر در سال ۶۷ نمونه بارز تروریسم دولتی است
-
تبدیل قزوین به هاب حملونقل منطقهای و ملی با سرمایهگذاری هدفمند در توسعه فرودگاه و تقویت خطوط
-
شهرداری تهران و استانداریها مسئول فرآیند احداث و مقاومسازی واحدهای مسکونی و تجاری آسیبدیده شدند
-
افتتاح دو خط و یک سکو در ایستگاه صفر مرزی ریلی شلمچه
-
هیچ طرح مسکنی متوقف نیست
-
بیش از 11 میلیون قزل آلا زیر چتر بیمه ای در مزارع استان تهران
-
فروش بلیت فقط از فرودگاههای شرق کشور انجام میشود
-
اختصاص یکهزار میلیارد تومان برای اسکان موقت و بازسازی منازل آسیبدیده از جنگ
-
قیمت جدید دلار، یورو و سایر ارزها امروز ۱۱ تیرماه
-
پایان عملیات بازگشت حجاج
-
آیا وزیر اقتصاد گفت که بورس نیاز به حمایت ندارد؟
-
آغاز جشنواره تابستانی «قلب ایرانسلمن»