تاریخ انتشار:1401/4/20
کشتیرانی ایران ۳۰۰ کانتینر برای حمل بار به روسیه اختصاص داد
اقتصاد سرامد - نخستین مرحله عملیات حمل کالا در مسیر کریدور شمال- جنوب از سوی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با انتقال ۳۰۰ کانتینر کالای صادراتی کشور به مقصد روسیه کلید خورد.
به گزارش اقتصادسرامد، این گروه با ترابری ۳۰۰ کانتینر صادراتی به مقصد روسیه پروژه احیاء کریدور شمال- جنوب را کلید زد.
بر اساس این گزارش، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با مدیریت یکپارچه شرکتهای تحت مالکیت گروه کشتیرانی و در راستای نقشآفرینی در اجرای عملیات حمل کالا در کریدور شمال- جنوب، اقدام به حمل کالاهای صادراتی کشور به روسیه با اختصاص ۳۰۰ کانتینر در فاز نخست کرده است.
با اشاره به تاکید دولت سیزدهم مبنی بر ضرورت فعال سازی کریدور شمال- جنوب و حمل بار صادراتی ایران از طریق این کریدور به کشور روسیه، اعلام شده است: ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران پس از اتمام مرحله آزمایشی حمل و نقل کالا از مسیر ترانزیتی روسیه به هند و برعکس، وارد فاز عملیاتی حمل بار صادراتی در این کریدور به سمت کشور روسیه شده است.
طبق این گزارش، بر اساس برنامهریزیهای انجام شده از سوی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، در مرحله اول ۳۰۰ کانتینر اختصاصی برای حمل بار صادراتی به کشور روسیه در نظر گرفته شده است که در صورت افزایش تقاضا، تعداد این کانتینرها بهطور مستمر افزایش خواهد یافت.
بر این اساس، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در راستای ایفای نقش فعال خود در این کریدور استراتژیک، علاوه بر عقد قرارداد ساخت چندین کشتی در داخل، خرید کشتی بهمنظور افزایش ظرفیت حمل و نقل در دریای خزر را نیز در دستور کار قرار داده است که مطابق با برنامهریزی انجام گرفته بهزودی چندین شناور به ناوگان موجود اضافه خواهند شد.
روابط عمومی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه مسیر یاد شده در گذشته با هدف ترانزیت کالاهای مورد نیاز بین هند و اروپا از طریق بنادر جنوبی ایران و دریای خزر طراحی شده بود، اعلام کرده است: با وجود تأکید فراوان مبنی بر ضرورت فعالسازی این مسیر، طی سالهای متمادی در مراحل اولیه طراحی باقی مانده بود؛ اما هم اکنون به همت گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و با توجه به شرایط جدید جهانی و قطع ارتباط روسیه با اروپا، این کریدور با هدف حمل بار ترانزیتی بین هند و روسیه مورد توجه ناوگان ملی قرار گرفته است.
کریدور شمال- جنوب، مسافت ۱۶ هزار کیلومتری حمل بار از طریق کانال سوئز را با یک مسیر هفتهزار کیلومتری جایگزین کرده که کاهش ۴۰ درصدی زمان حمل بار تا رسیدن به مقصد و ۳۰ درصدی هزینه حمل را به دنبال خواهد داشت.
از سوی دیگر، با توجه به موانع و محدودیتهای متعدد مسیرهای ریلی و جاده ای، مسیر دریایی بهترین گزینه موجود در حال حاضر است که بر این اساس، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با مدیریت یکپارچه شرکتهای تحت مالکیت خود، نقش اصلی اپراتوری این عملیات را به عهده گرفته است.
کالاهای صادراتی روسیه به طور عمده از طریق شرکت کشتیرانی دریای خزر و به صورت کانتینر و «بیگ بگ» از طریق شهر آستراخان و بندر ایرانی سالیانکا، به بندر انزلی و نوشهر حمل شده و از آنجا از سوی شرکت حملو نقل ترکیبی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، از طریق جاده و ریل به بندرعباس و چابهار منتقل میشود تا با خطوط منظم طراحی شده از سوی گروه کشتیرانی، به هند منتقل شود.
مسیر برگشت بهمنظور تأمین کالاهای وارداتی مورد نیاز روسیه توسط هند نیز به همین طریق مورد استفاده قرار گرفته و بر اساس آن، بارنامه سراسری از سوی نمایندگیهای شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در مبدأ صادر میشود.
بر اساس این گزارش، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با مدیریت یکپارچه شرکتهای تحت مالکیت گروه کشتیرانی و در راستای نقشآفرینی در اجرای عملیات حمل کالا در کریدور شمال- جنوب، اقدام به حمل کالاهای صادراتی کشور به روسیه با اختصاص ۳۰۰ کانتینر در فاز نخست کرده است.
با اشاره به تاکید دولت سیزدهم مبنی بر ضرورت فعال سازی کریدور شمال- جنوب و حمل بار صادراتی ایران از طریق این کریدور به کشور روسیه، اعلام شده است: ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران پس از اتمام مرحله آزمایشی حمل و نقل کالا از مسیر ترانزیتی روسیه به هند و برعکس، وارد فاز عملیاتی حمل بار صادراتی در این کریدور به سمت کشور روسیه شده است.
طبق این گزارش، بر اساس برنامهریزیهای انجام شده از سوی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، در مرحله اول ۳۰۰ کانتینر اختصاصی برای حمل بار صادراتی به کشور روسیه در نظر گرفته شده است که در صورت افزایش تقاضا، تعداد این کانتینرها بهطور مستمر افزایش خواهد یافت.
بر این اساس، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در راستای ایفای نقش فعال خود در این کریدور استراتژیک، علاوه بر عقد قرارداد ساخت چندین کشتی در داخل، خرید کشتی بهمنظور افزایش ظرفیت حمل و نقل در دریای خزر را نیز در دستور کار قرار داده است که مطابق با برنامهریزی انجام گرفته بهزودی چندین شناور به ناوگان موجود اضافه خواهند شد.
روابط عمومی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه مسیر یاد شده در گذشته با هدف ترانزیت کالاهای مورد نیاز بین هند و اروپا از طریق بنادر جنوبی ایران و دریای خزر طراحی شده بود، اعلام کرده است: با وجود تأکید فراوان مبنی بر ضرورت فعالسازی این مسیر، طی سالهای متمادی در مراحل اولیه طراحی باقی مانده بود؛ اما هم اکنون به همت گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و با توجه به شرایط جدید جهانی و قطع ارتباط روسیه با اروپا، این کریدور با هدف حمل بار ترانزیتی بین هند و روسیه مورد توجه ناوگان ملی قرار گرفته است.
کریدور شمال- جنوب، مسافت ۱۶ هزار کیلومتری حمل بار از طریق کانال سوئز را با یک مسیر هفتهزار کیلومتری جایگزین کرده که کاهش ۴۰ درصدی زمان حمل بار تا رسیدن به مقصد و ۳۰ درصدی هزینه حمل را به دنبال خواهد داشت.
از سوی دیگر، با توجه به موانع و محدودیتهای متعدد مسیرهای ریلی و جاده ای، مسیر دریایی بهترین گزینه موجود در حال حاضر است که بر این اساس، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با مدیریت یکپارچه شرکتهای تحت مالکیت خود، نقش اصلی اپراتوری این عملیات را به عهده گرفته است.
کالاهای صادراتی روسیه به طور عمده از طریق شرکت کشتیرانی دریای خزر و به صورت کانتینر و «بیگ بگ» از طریق شهر آستراخان و بندر ایرانی سالیانکا، به بندر انزلی و نوشهر حمل شده و از آنجا از سوی شرکت حملو نقل ترکیبی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، از طریق جاده و ریل به بندرعباس و چابهار منتقل میشود تا با خطوط منظم طراحی شده از سوی گروه کشتیرانی، به هند منتقل شود.
مسیر برگشت بهمنظور تأمین کالاهای وارداتی مورد نیاز روسیه توسط هند نیز به همین طریق مورد استفاده قرار گرفته و بر اساس آن، بارنامه سراسری از سوی نمایندگیهای شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در مبدأ صادر میشود.
برچسب ها : اقتصاد دریا محور کشتی رانی بنادر
اخبار روز
-
مدیرعامل جدید شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه منطقه آزاد قشم منصوب شد
-
پرندگان آبگون در گالری کاف نمایش داده می شود
-
کتاب " چه، زندگی و جاودانگی یک چریک " اثر مهدی بیرانوند روژمان رونمایی شد
-
گزارش رسمی از کتاب داستان استقلال، نگاهی به تاریخ باشگاه تاج در صدا و سیما
-
ارتقای زیبایی بصری منطقه یک؛ رنگ آمیزی کافوها و جداول تا المان های شهری
-
انجمن مدیران روزنامه های غیردولتی خواستار لغو ابلاغیه عدم انتشار آگهیهای ثبتی در مطبوعات شد
-
برنامهها و راهبردهای سازمان تأمین اجتماعی در دوره مدیریتی جدید
-
ماجرای خودرو های دپو شده در پارکینگ ایرانخودرو دیزل چه بود؟
-
حضور پر قدرت ایران خودرو دیزل در نمایشگاه های تهران و تبریز
-
دعوت مدیرعامل راهآهن از کارشناسان فنی ریلی اسپانیا برای راهاندازی قطارهای پُرسرعت
-
گشایش همایش ملی صنعت گردشگری «هَمسنگار» در جزیره قشم
-
کتابخانه مجازی شهدای دولت و شهدای جزیره قشم رونمایی شد
-
رضایتمندی حداکثری فرماندهان و خدمه کشتیهای متردد به بندر امام(ره)
-
کتاب «داستان استقلال، نگاهی به تاریخ باشگاه تاج» اثر مهدی بیرانوند
-
انتصاب نماینده رئیس جمهور در هماهنگی اجرای سیاستهای کلی توسعه دریامحور
-
ایزوایکو نماد اقتصاد دریا محور است و باید نگاه ویژهای به آن شود
-
نقش بینظیر پیشکسوتان دفاع مقدس در شکلگیری فرهنگ مقاومت و ایستادگی
-
ادعای استخدام خارج از چارچوب نیروهای قراردادی کذب است
-
دوره های جامع آموزش ادمینی و طراحی سایت همراه با استخدام و معرفی به بازار کار رایگان
-
صدا و سیما باید اخبار را امانتدارانه به مخاطب منتقل کند تا اعتماد مخاطب را جلب کند