فعالیت شناورها در بندر شهید ذاکری قشم از سر گرفته شد

اداره بنادر و دریانوردی شهرستان قشم اعلام کرد: پس از پایش مستمر دریا و ایجاد شرایط پایدار جوی فعالیت شناورهای مسافربری در بندر شهید ذاکری قشم از سر گرفته شد.
به گزارش اقتصادسرامد، در همین رابطه اداره بنادر و دریانوردی در اطلاعیه ای اعلام کرده است: بندر مسافری شهید ذاکری این جزیره که به دلیل وضعیت بحرانی و دریای طوفانی از (ساعت ۰۷:۰۰ صبح) تا اطلاع بعدی تعطیل اعلام شده بود، با توجه به ایجاد شرایط جوی پایدار از (ساعت ۱۴:۲۰) دوباره آغاز به کار کرد.
بنا بر اطلاع اداره بنادر و دریانوردی قشم؛ با توجه به احتمال افزایش سرعت باد و تعطیلی زود هنگام بندر مسافری شهید ذاکری قشم در ساعت ها پیش‌ رو، از مسافران و گردشگران ورودی و خروجی به این جزیره درخواست می‌ شود در رفت و آمد بین این بندر، تعجیل کنند.
پیشتر با اطلاعیه ای اعلام شده بود که با توجه به پیش بینی هواشناسی دریایی و همچنین افزایش سرعت باد و به دنبال آن، تلاطم دریا در آب های محدوده جزیره قشم، فعالیت بندر مسافری شهید ذاکری قشم متوقف شده است. بر اساس این اعلام و با توجه به وضعیت بحرانی و دریای طوفانی، گردشگران، مسافران زمستانی و قشموندان می توانند برای رفت و آمد بین قشم و بندرعباس از بنادر لافت و پُل که برای حمل خودرو در نظر گرفته شده است، استفاده کنند.
بنابر اعلام اداره بنادر و دریانوردی شهرستان قشم فعالیت همه گشت های تفریجی دریایی در بندر بهمن جزیره قشم نیز تا بهبود وضعیت جوی، ممنوع است و هر گونه تغییرات احتمالی برای بازگشایی بندر شهید ذاکری و مجموعه تفریحی جزیره هنگام (اسکله‌های کندالو و شیب دراز) اطلاع رسانی می شودئ
شهرستان قشم دارای ۱۹ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری است.۹ اسکله گردشگری مجاز در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل، دهخدا و گوران شهرستان قشم فعالیت می‌کنند.
سفر به قشم از سه مسیر هوایی (فرودگاه بین‌المللی قشم)، زمینی (سفر با خودروهای شخصی و عمومی از طریق بندر پهل بندرعباس به بندر لافت جزیره قشم توسط شناورهای لندینگ کرافت) و دریایی (از بندر شهید حقانی بندرعباس به بندر شهید ذاکری شهر قشم) امکانپذیر است.
جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.
شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.
فعالیت شناورها در بندر شهید ذاکری قشم از سر گرفته شد
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه