راهکارهای مقابله با بحران سوخت در کشور کدامند؟

بیش از ۷۸ درصد از کاربران با اعلام اینکه از بحران سوخت در کشور آگاهند، «جایگزینی تجهیزات روشنایی، سرمایشی و گرمایشی کم‌مصرف با تجهیزات پرمصرف و فرسوده از طریق تولید یا واردات» را یکی از پنج راهکار اصلی مقابله با این بحران دانستند.
به گزارش اقتصاد سرآمد،در هفته‌های گذشته و هم‌زمان با بالا رفتن برودت هوا در برخی از مناطق کشور ناترازی گاز و افت فشار ایجاد شد. در پی این وضعیت و به منظور صرفه‌جویی در مصرف سوخت، چند روزی مراکز آموزشی (اعم از مدارس و دانشگاه ها) آنلاین و ادارات تعطیل شدند.
 براساس نتایج یک افکارسنجی آنلاین در ایرنا،با توجه به وضعیت پیش آمده، اداره‌ کل پژوهش و بررسی‌های خبری ایرنا موضوع افکارسنجی آنلاین را به موضوع «بحران سوخت در کشور» اختصاص داد. پرسش‌های این نظرسنجی از روز ۲۶ دی‌ماه تا ۳ بهمن‌ماه روی سایت ایرنا قرار گرفت.
بر اساس نتایج این نظرسنجی ۷۸.۳ درصد از مشارکت‌کنندگان اعلام کرده‌اند از وضعیت سوخت در کشور با خبر هستند و ۲۱.۷ درصد ابراز بی‌خبری کرده‌اند.
همچنین ۷۴.۳ درصد از پاسخ‌دهندگان به پرسش «تا چه میزان برای مقابله با این میزان تلاش می کنید؟» گفته‌اند به میزان «خیلی زیاد»، «زیاد» و «تاحدودی» تلاش می‌کنند و در مقابل ۲۵.۷ درصد نیز معتقدند تلاش ‌آن ها برای رفع این وضعیت «کم» و «خیلی کم» بوده است.
۵۲.۹ درصد از ۱۶۱۴ نفر، اطلاع‌رسانی (کارشناسان، مسئولان و رسانه‌ها) را در این زمینه «کم» و «خیلی کم» می‌دانند. ۲۱.۳ درصد نیز این اطلاع‌رسانی را «تاحدودی» کافی و دقیق می‌دانند.
یافته‌های این نظرسنجی نشان می‌دهد از میان ۱۳۴۰ پاسخگو، ۲۱.۴ درصد به عنوان راهکار مقابله با بحران سوخت درکشور «جایگزینی تجهیزات روشنایی، سرمایشی و گرمایشی کم مصرف با تجهیزات پرمصرف و فرسوده از طریق تولید یا واردات» را مطرح کرده‌اند و ۱۶.۷ درصد «صرفه‌جویی در مصارف خانگی، صنایع و ادارات» را پیشنهاد داده‌اند.
در این میان ۱۱.۷ درصد «نظارت دقیق بر اجرای کامل مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان با هدف مصرف بهینه انرژی»، ۸ درصد «گران کردن بهای انرژی پرمصرف‌ها» و ۶.۴ درصد «نصب کنتورهای هوشمند و قرائت از راه دور با قابلیت قطع و وصل گاز و برق با هدایت مدیریت پرمصرف‌ها» را به عنوان راه کار عبور از بحران سوخت دانسته‌اند.
۳۵.۹ درصد از مشارکت‌کنندگان همه موارد یادشده را موثر می‌دانند.
راهکارهای مقابله با بحران سوخت در کشور کدامند؟
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه