در جشنواره علمی و پژوهشی امام علی در نیروی دریایی ارتش مطرح شد

صنعت کشتی‌سازی پر درآمد اما مغفول

آشناسازی دانش‌آموزان با مشاغل دریایی در آینده نزدیک 
در ساحل‌های بزرگ ایران می‌توان به بازسازی، تعمیرات و سایر امور  مربوط به صنعت ساخت یا بازسازی صنعت بپردازیم؛ این در حالی است که به دلیل ناآشنا بودن دانشجویان و دانش‌آموزان با  صنایع مرتبط با کشتی،  شاهد استقبال حداقلی از این رشته و  تخصص هستیم در واقع درآمدزایی در این رشته مغفول مانده است.
عباس گرزین،  مدیراطلاع رسانی مرکز مطالعاتی نیروی دریایی در همین رابطه با بیان این که  در دوران کرونا ترکیه توانست در آمد و سود خالص۵۰ میلیارد دلار از صنعت کشتی داشته باشد؛  در حالی است که درآمد ایران در آن سال‌ها از این صنعت صفر بوده است، عنوان کرد: 
با تاکید بر ضرورت توجه به نسل ها و فرهنگ سا زی برای آن ها گفت: اولین  جشنواره دانش و پژوهش  امام علی(ع) در نیروی دریایی، پیرو  ابلاغیات ستاد کل و آجا مبنی بر این که سازمان پژوهشی و مطالعاتی باید سالانه اقدامات خود را در قالب جشنواره و همایش در معرض نمایش عموم مردم قرار دهند، طراحی و امسال برگزار شد. 
 وی با بیان این که جشنواره دانش و پژوهش امام علی (ع) از جشنواره‌های تکلیفی ستاد کل است؛ یادآور شد: این جشنواره در سطح نیروها، در دو مرحله در آجا و در نهایت در سطح ستاد کل برگزار می‌شود.   مدیر اطلاع‌رسانی مرکز مطالعاتی نیروی دریایی با بیان اینکه در این دوره از جشنواره امام علی (ع) تفاهم‌نامه‌ای با آموزش‌وپرورش در تمام سطوح و مقاطع منعقد گردید، عنوان کرد: در همین راستا با قراردادی با پایگاه استنادی جهان  اسلام منعقد گردید .
 گرزین  در پاسخ به خبرنگار  روزنامه دریایی اقتصادسرآمد، مبنی بر اینکه هدف شما از انعقاد قرارداد با آموزش‌وپرورش چیست؟ گفت: پایه و اساس انتخاب نیروی انسانی در سازمان نیروهای نظامی  تربیت افراد مستعد از دوران ابتدایی  و سپس جذب آن ها بر اساس رشته و مهارت تخصصی  در دوران  متوسطه  است.  
 وی در ادامه گفت: آشنایی با سامانه  و مشاغل و نظامی از کودکی آموزش مهارت‌های مختلف در دوران متوسطه،  هدف غایی این تفاهم‌نامه است.
این مقام مسئول با بیان اینکه بر اساس نظرات کارشناسان لازم است که مباحث دریایی در کتب دانش‌آموزان گنجانده شود و این امر سبب می‌شود که کودکان و نوجوانان فقط به تحصیل  در چند رشته خاص و محدود تمایل نداشته باشند؛ یادآور شد: متأسفانه  در حوزه تخصصی دریایی نسبت به بسیاری از کشورهای همسایه  ضعیف و عقب هستیم .
 صنعت کشتی‌سازی  پر درآمد اما مغفول
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه