پشت پرده صف‌های طویل گوشت و مرغ

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وجود صف‌های طویل گوشت و مرغ، این وضعیت را زیبنده انقلاب اسلامی ندانست و گفت: دولت باید نحوه توزیع کالاهای اساسی بین مردم را تغییر دهد
 به گزارش اقتصاد سرآمد، غلامعلی جعفر زاده ایمن آبادی  با اشاره به صف‌های طویل مردم در مقابل فروشگاه‌ها برای تهیه گوشت و مرغ و مایحتاج اولیه زندگی خود، عنوان کرد: روش توزیع کالاهای اساسی توسط دولت به هیچ عنوان مورد رضایت نیست و این رویه باید تغییر کند.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در زمینه توزیع کالاهای اساسی به دولت پیشنهاد شد که در این شرایط سخت یارانه به صورت مستقیم در اختیار مصرف کننده نهایی قرار گیرد تا جلوی فسادهایی که در پشت پرده این صف‌های طویل وجود دارد به حداقل برسد اما دولت همچنان اصرار بر ادامه این رویه نادرست دارد.
وی عنوان کرد: به دولت پیشنهاد ارائه کارت اعتباری به مردم و اختصاص یارانه نهایی به مردم را داده‌ایم که رانت‌ها و دزدی‌هایی که در پشت این صفوف طویل وجود دارد به حداقل برسد اما همچنان این پیشنهاد مقبول واقع نشده است.
با این روند، سال آینده هم فساد در توزیع کالای اساسی وجود خواهد داشت
جعفرزاده تصریح کرد: قطعا 14 میلیارد دلاری که دولت در بودجه سال 98 برای واردات کالاهای اساسی اختصاص داده، با همین مدل توزیع ارزاق، افرادی را یک شبه به ثروت‌های بادآورده می‎رساند.
نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی افزود: اگر سازوکاری برای تغییر نحوه توزیع ارزاق اندیشیده نشود و یارانه از ابتدا در چرخه تولید قرار گیرد، قطعا فسادهای بسیاری به دنبال خواهد داشت و باز هم شاهد همین روند و تشکیل صفوف طولانی توسط مردم برای تهیه مایحتاج اولیه زندگی خواهیم بود.
آیا صف‌های طویل سال آینده هم ادامه دارد؟
وی ادامه داد: امیدواریم برای سال آینده در صحن علنی مجلس این پیشنهاد مقبول نمایندگان واقع شود و جلوی فسادی که در پشت پرده این صف‌‎های طویل وجود دارد، گرفته شود. عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یادآور شد: درست است که با قطع یارانه از تولید و پرداخت مستقیم آن به مصرف کننده، تورمی به بازار تحمیل می‌‎شود اما این مسئله اختلاف بین ارز دولتی و ارز نیمایی که به بخش تولید اختصاص پیدا می‌کند را به دنبال نخواهد داشت و فساد و رانت و انحصار در بازار که به شدت خطرناک تر از تورم تحمیلی به بازار است را به دنبال ندارد.
پشت پرده صف‌های طویل گوشت و مرغ
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه