به ابتكار روزنامه دریایی اقتصاد سرآمد و مشاركت انجمن‌هاي دريايی؛

سلسله نشست‌هاي تخصصي اقتصاد دريامحور آغاز شد

سلسله نسشت‌هاي تخصصي با محور اقتصاد دريامحور و موضوع‌هاي متنوعي كه اين نوع از اقتصاد در بر مي‌گيرد، با هم‌فكری و همكاري اهالي دريا آغاز شد. 
نخستين نشست با موضوع كشتي و اقتصاد دريامحور با حضور دو چهره مطرح و نخبه حوزه اقتصاد دريا، دكتر شهراد كوكبي و مهندس حسن رضا صفري در محل انجمن كشتيراني و خدمات وابسته ايران برگزار شد و دو كارشناس مذكور به ارائه ديدگاه‌هاي خود پرداختند و نخستين نشست با پرسش و پاسخ به پايان رسيد.
اين شروعي است براي بررسي همه موضوع‌هاي مرتبط با اقتصاد دريا با حضور عموم كارشناساني كه دانش و تجربه لازم و تسلط بالايي به موضوع نشست‌ها دارند؛ در اين رابطه ذكر چند نكته ضروري است:
اول: سلسله نشست‌هاي تخصصي  همان طور كه از عناوینش پيداست، ادامه‌دار خواهد بود و سلسله‌وار و پيوسته با اعلام موضوع، كارشناسان، مكان و زمان مشخص، اعلام خواهد شد.
دوم: سلسله نشست‌هاي تخصصي با مشاركت فعالان حوزه دريا برگزار مي‌شود و انجمن‌ها و فعالان دريايي مي‌توانند در برگزاري اين نشست‌ها اعلام همكاري كنند. در حال حاضر، انجمن كشتيراني و خدمات وابسته ايران، دفتر صنايع دريايي و ريلي وزارت صمت، موسسه رده بندي ايرانيان، انجمن صنعت بانكرينگ، انجمن صنفی کارگری دریانوردان تجاری و به تازگي هم شركت كشتيراني پارس عبور به اين جمع پيوسته است. 
سوم: انتخاب موضوع با هم‌انديشي صورت مي‌گيرد و پيشنهاد كارشناسان براي مشورت گروهي در اختيار حاميان نشست قرار مي‌گيرد و در صورت تاييد، به صورت رسمي اعلام مي‌شود. 
چهارم: نشست‌ها به صورت دوره اي برگزار مي‌شود و بنا به درخواست هر كدام از حاميان، نشست در مكان مورد نظر آن‌ها برنامه ريزي و اجرا مي‌شود. در اين راستا، دومين نشست در سال آينده در موسسه رده بندي ايرانيان برگزار خواهد شد. 
پنجم: نشست‌ها پذيراي تضارب آراست؛ بنابراين، موافق و مخالف يك موضوع مي‌تواند در كمال آرامش و صميميت به تضارب انديشه پرداخته و نكات خود را مطرح كنند.
ششم: هر نشست به طور خلاصه در سایت و روزنامه دریایی اقتصاد سرآمد و ساير رسانه‌هاي دريايي منتشر مي‌شود و به طور كامل در كتابي مدون چاپ خواهد شد.
هفتم: محدوديتي براي مشاركت در برگزاري نشست‌ها براي انجمن‌ها و فعالان دريايي نيست تا همين انديشه‌ورزي خود تبديل به نهاد قلبي و هم‌گرايي فكري و احساسي جمع دريايي‌ها شود و به ارتباطات سالم كمك كند.
هشتم: برگزاري دومين نشست در اواخر فروردين سال 1402 اعلام و برنامه به طور منظم تا پايان سال ادامه خواهد يافت.از انديشمندان، پژوهشگران و فعالان حوزه اقتصاد دريا در تمامي ابعاد آن، دعوت به هم‌فكري و هم‌كاري مي‌كنيم تا با پيشنهاد موضوع و كارشناس و يا اعلام آمادگي خود و نيز ارائه آمار و اطلاعات به افزايش كيفيت  نشست‌ها مدد رسانند.از آن جا كه سلسله نشست‌هاي تخصصي در حوزه دريا مي‌تواند:
موجب هم‌انديشي و تضارب انديشه‌ها شود.
آخرين اطلاعات فعالان و پژوهشگران را به جامعه ارائه دهد
اطلاعات دقيق و به روزي در اختيار تصميم‌سازان و تصميم‌گيران در مجلس و دولت قرار دهد
و خوراك فكري علاقه‌مندان و دانشجويان و دانش ‌پژوهان را در حد مناسبي ارائه كند، حائز اهميت و اعتبار است.
در آينده مي‌توان سلسلسه‌نشست‌ها را به كنفرانس‌هاي داخلي و بين‌المللي پيوند داد و آثار بزرگي در سطح ملي و بين‌المللي از انديشه و تجربه بالاي اهالي دريا به نمايش گذاشت.
سلسله نشست‌هاي تخصصي اقتصاد دريامحور آغاز شد
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه