مروری بر سخنان رهبر انقلاب در عید فطر

همکاری مسئولان در نیروهای سه‌گانه یک راهبرد بسیار مهم و اساسی

گروه سیاست - رهبر معظم انقلاب در روز عید سعید فطر، این عید اسلامی را به مومنان و مسلمان در سراسر گیتی، ملت بزرگ ایران و نمازگزاران تبریک گفتند.
حضرت آیت الله خامنه ای  به صورت جداگانه در مراسم نماز عید سعید فطر و همچنین در دیدار مسئولان و سفرای کشورهای اسلامی  بر اهمیت اتحاد به عنوان یک نیاز ضروری مسلمانان تاکید کردند.بخش هایی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب را در ذیل با هم مرور می کنیم:ایشان در فریضه نماز عید فطر که در مصلای تهران برگزار شد فرمودند: شما یک ماه رمضان پربار و سرشار از رحمت الهی را گذراندید. ماه رمضان امسال، ماه رمضان بسیار باحال و پرشوری بود؛ در این ماه هم دعا بود، هم تضرع بود، هم توسل بود؛ مخصوصا در شب‌های مبارک قدر شب زنده‌داریهای پرسوز و گداز جوانان و اشکهای گرمی که از چشم های مبارک جوانان پاکیزه‌ ما جاری می شد، بسیار برجسته بود.
ایشان تاکید کردند: مجالس و محافل معرفت‌آموزی و درس‌آموزی و مجالس تلاوت قرآن در همه‌ی جای کشور امسال بحمدلله از همیشه آن طور که به چشم انسان می‌آمد برجسته‌تر بود.
رهبر معظم انقلاب تصریح کردند: درباره آن حرکت عظیم مردمی در روز قدس؛ مردم مؤمن که شب قبل را با احیاء گذرانده بودند، روز بعد با دهان روزه آن اجتماع پر شکوه و متراکم را در سراسر کشور به‌وجود آوردند و نشان دادند این‌ها، همه توفیقات و الطاف الهی است.حضرت آیت الله خامنه ای تاکید کردند: ماه رمضان هم ماه تضرع است، هم ماه جهاد است. در صدر اسلام جنگ بدر در ماه رمضان بود، فتح مکه در ماه رمضان بود؛ در این سال‌ها هم روز قدس روز مبارزه ملت ایران بوده است، که ملت‌های دیگر هم بحمدالله امسال در یک سطح وسیعی با‌ آن همراهی کردند.
رهبر معظم انقلاب اضافه کردند: همین روحیه است که مشکلات را برطرف خواهد کرد و شما را در اوج حرکت الهی و معنوی به توفیق الهی خواهد به خداوند متعال این توفیق را به همه عنایت کند.حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه تاکید کردند: از خصوصیات از خصوصیات ماه رمضان تقویت اراده هاست. یک خاصیت بزرگ و مهم روزه این است که اراده شما را تقویت می کند. یک ابزار است که خدای متعال در وجود آحاد انسانها برای حرکت و برای پیشرفت قرار داده است و این نیرو که در ماه رمضان تقویت شده و توانایی بیشتری پیدا کرده بعد از ماه رمضان باید در راه رضای الهی و در راه پیشرفت به کار بیفتد و در جهتی که پروردگار متعال برای آحاد بشر معین کرده است و جامعه اسلامی متضمن تقویت و هموار کردن راه و آسان کردن حرکت در این راه است.
ایشان افزودند: مسئولان کشور از این امکان استفاده کنند با این تقویت اراده است که می توان گره ها را باز کرد مشکلات بزرگ کشور را می توان برطرف کرد با اراده قوی و با ابزار مهمی که خدای متعال در اختیار آنها قرار داده است حل کرد.
حضرت آیت الله خامنه ای تصریح کردند: یک راهبرد بسیار مهم و اساسی، همکاری مسئولان کشور در نیروهای سه‌گانه است. قوای سه‌گانه باید همدلی کنند، همکاری کنند، هم‌افزایی کنند.
رهبر معظم انقلاب تصریح کردند: قانون اساسی ترتیب خوبی داده است برای تشکیل این سه قوه. اگر چنانچه این سه قوه با هم بطور کامل همکاری کنند کارها به هیچ وجه گره نمی‌خورد، مشکل پیدا نمی‌کند. مانع همدیگر نشوند، راه را برای همدیگر هموار کنند، باز کنند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تصریح کردند: خود مسئولان کشور متوجه هستند که این همکاری و هم افزایی و همدلی را چگونه می توان به وجود آورد؛ این امروز یک راهبرد کلی است.
ایشان در بخش دیگری از سخنانش فرمودند: یک راهبرد مهم دیگر تمرکز بر حل مسائل است، سرگرم نشدن و مشغول نشدن به حواشی. حواشی ایجاد می شود همیشه هم دشمن نیست که حاشیه ایجاد می کند. گاهی از روی غفلت و با عوامل و انگیزه های گوناگون یک حواشی در حوالی یک کاری، یک شخصی و یک مدیریتی ایجاد می شود نباید سرگرم حواشی شد و مردم هم به این حواشی اهمیت ندهند و مسئولان هم خودشان را مشغول این حواشی نکنند و متمرکز شوند بر روی مسائل اساسی کشور.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: دشمن با اتحاد ملت ایران مخالف است. با یکپارچگی و یکدست بودن ملت مخالف است. دشمن مایل است مردم به خاطر عقاید و سلایق مختلف با هم بجنگند و دعوا کنند. رأفت میان مردم باید برقرار باشد. در یک جامعه سلایق و عقاید مختلف است، نگاه های مختلف به مسئله است، باشد، مانعی ندارد در کنار هم زندگی کنند، کار کنند و مهربانی کنند.رهبر معظم انقلاب اضافه کردند: من چند روز قبل از این گفتم ما در شناخت حرکت دشمن و تاکتیک دشمن و روش دشمن در دشمنی باید بروز باشیم. یک کارهایی را ممکن بود ده سال یا ۲۰ سال قبل انجام دهند امروز این کارها را نمی کنند و روش های دیگری دارند، راه ابطال این روش ها را به دست بیاورید.
حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند: بحمدالله مردم ما هوشیار و هوشمند هستند و دشمن را تا به امروز شما شکست دادند و بعد از این هم به حول و قوه الهی دشمن را شکست خواهند داد.

راهبرد دنیای اسلام متمرکز بر تقویت عناصر مبارز داخل فلسطین شود
رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی با بیان اینکه امروز شاهد افول تدریجی رژیم غاصب صهیونیستی هستیم؛ فرمودند: راهبرد دنیای اسلام باید متمرکز بر تقویت عناصر مبارز داخل فلسطین شود.
حضرت آیت الله خامنه ای اتحاد را نیاز مبرم و ضروری امت اسلامی خواندند و با اشاره به زوال محسوس رژیم صهیونیستی و کاهش مشهود قدرت بازدارندگی آن گفتند: این پیشرفت مهم به برکت ایستادگی و مقاومت ملت و جوانان فلسطینی رخ داده و راهبرد امروز جهان اسلام باید بر کمک و تقویت عناصر مبارز داخل فلسطین متمرکز باشد.حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ماه رمضان را زمینه‌ساز نزدیکی دل‌های مسلمانان به یکدیگر خواندند و افزودند: مسئولان کشورهای اسلامی باید از این فرصت برای ایجاد اتحاد امت اسلامی و کاهش و رفع اختلافات استفاده کنند.
رهبر انقلاب با اشاره به مشکلات کشورهای اسلامی از جمله جنگ و اختلاف و درگیری، وابستگی، فقر، و نبود پیشرفت علمی گفتند: اگربه فرمان قرآنیِ «وحدت حول ریسمان الهی» عمل شود، جهان اسلام با حدود دو میلیارد جمعیت و برخورداری از مهمترین و حساس‌ترین نقاط جغرافیایی جهان می‌تواند در مسیر حل مشکلات قدم بردارد.حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مسئله فلسطین را یکی از اساسی‌ترین مسائل دنیای اسلام برشمردند و با اشاره به افول تدریجی رژیم غاصب گفتند: این افول که از چند سال قبل آغاز شده است، اکنون سرعت یافته و جهان اسلام باید از این فرصت بسیار بزرگ استفاده کند.ایشان مسئله فلسطین را نه صرفاً اسلامی بلکه انسانی دانستند و با اشاره به اجتماعات و راهپیمایی روز قدس در کشورهای غیر اسلامی گفتند: اجتماعات ضدّ صهیونیستی روز قدس در امریکا و کشورهای اروپایی نتیجه آشکار شدن روزافزون جنایات صهیو نیست‌های غاصب است.
رهبر انقلاب افزودند: حضور شماری از مردم اروپا در حمایت از مردم فلسطین، آن هم در کشورهایی که به صهیونیست‌ها وابسته‌اند، بسیار مهم است.حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، قدرت بازدارندگی رژیم صهیونیستی را هم رو به پایان دانستند و گفتند: چندین دهه قبل بن گورین از مؤسسین رِژیم جعلی گفته بود هر وقت قدرت بازدارندگی ما پایان یابد، ما مضمحل می‌شویم و اکنون دنیا شاهد این واقعیت است و اگر اتفاقی رخ ندهد، پایان رِژیم غاصب نزدیک است که این هم از برکات فداکاری جوانان فداکار فلسطینی در کرانه باختری و دیگر مناطق اشغالی است.
ایشان با توجه به این واقعیات، کمک به نیروهای داخل فلسطین را راهبرد ضروری امروز جهان اسلام برشمردند و گفتند: جبهه مقاومت به موازات تلاش های ارزشمند خود و همه کشورهای اسلامی باید بر تقویت عناصر مبارز داخل فلسطین متمرکز شوند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بیان نکته مهمی، گرایش به اسلام را عامل اصلی قدرت گرفتن مبارزه گروههای فلسطینی خواندند و افزودند: در دوره‌هایی که گرایش‌های اسلامی مطرح نبود، این پیشرفت‌ها وجود نداشت.
رهبر انقلاب، اسلام‌ستیزی دشمنان را نتیجه درک قدرت اسلام در تقویت ملت فلسطین و دیگر ملت‌ها برشمردند و افزودند: البته به فضل الهی و هوشیاری ملت‌های مسلمان، این راهبرد به جایی نخواهد رسید.حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به پیشگامی امام خمینی و جمهوری اسلامی در حمایت از مسئله فلسطین افزودند: این حرکت ادامه خواهد یافت و امیدواریم ملت عزیز ایران روزی را شاهد باشند که مسلمانان همه کشورهای اسلامی آزادانه در قدس شریف نماز بخوانند.
همکاری مسئولان در نیروهای سه‌گانه  یک راهبرد بسیار مهم و اساسی
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه