بیش از هزار تن فرآورده خام دامی  از کردستان صادر شد


سنندج- سرپرست اداره کل دامپزشکی کردستان گفت: در نیمه اول سال جاری ۶۸ محموله صادراتی به وزن هزار و ۴۰۶ تن شامل ماهی، خوراک آبزیان و تخم مرغ از استان به خارج از کشور به ویژه عراق و روسیه صادر شد.
به گزارش اقتصادسرآمد، کامران زیباکردار در سنندج در نشست با خبرنگاران به مناسبت روز ملی دامپزشک، اظهار کرد: ۱۵ محموله تزانزیتی نیز در این مدت از عراق وارد و به ترکیه، افغانستان وپاکستان ارسال شد.
وی با بیان اینکه با برنامه ریزی انجام گرفته در صدد افزایش حجم صادرات از سطح واحدهای تولیدی استان هستیم، اضافه کرد: با توجه به اهمیت بحث صادرات و تجارت بین الملل، سازمان دامپزشکی اگر چه بیشتر وظایف خود را در حوزه بهداشتی دنبال می کند ولی عملکرد آن در حوزه اقتصادی هم نمود دارد و در تلاش است تا بهداشت فرآورده های خام دامی را به سطح استاندارد جهانی برساند و زمینه صادرات ارتقا یابد.
سرپرست اداره کل دامپزشکی کردستان در ادامه با بیان اینکه هدف اصلی دامپزشکی کاهش خسارت و ضایعات شیوع بیماری‌های واگیر است، گفت: مهمترین مخاطره برای دامداری‌ها شیوع این بیماری‌هاست که سازمان دامپزشکی با کنترل بیماری‌های واگیر تلفات دامی را به حداقل رسانده و از کاهش تولیدات دامی جلوگیری می‌کند.
بیش از هزار تن فرآورده خام دامی  از کردستان صادر شد
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه