زیرساخت های لازم برای افزایش فرزندآوری در استان مرکزی فراهم شود 


اراک- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: زیرساخت های لازم برای افزایش فرزندآوری و جوانی جمعیت در این استان فراهم شود.
به گزارش اقتصادسرآمد، بهنام نظری در نشست ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان مرکزی، گفت: این استان از جمله استان‌های صنعتی کشور بوده و نیاز است با فرهنگ سازی برای فرزندآوری و جوانی جمعیت زمینه تأمین نیروی کار برای صنایع در استان اندیشیده شود.
وی نا باروری را از جمله مشکلات جوانی جمعیت بیان کرد و ادامه داد: باید مشکلات این بخش در تمامی حوزه‌ها توسط دستگاه‌های فعال دیده شود و رفع مشکلات در دستور کار قرار گیرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی بیان کرد: فرهنگ سازی و ارائه تسهیلات مختلف و بهره‌گیری از ظرفیت‌های استان زمینه افزایش فرزندآوری و جوانی جمعیت را فراهم می‌کند.
نظری با تاکید بر حمایت بخش دولتی از زوج‌های نابارور خاطرنشان کرد: بخش خصوصی کمک کننده و تسهیل‌گر در امر باروری و فرزندآوری زوج‌های نابارور بوده و نیاز است دستگاه‌ها و مؤسسات دولتی فعال نیز همکاری لازم را با این زوج‌ها داشته باشند، تا افرادی که توان مالی لازم را ندارند بتوانند از ظرفیت‌های بخش دولتی بهره‌مند شوند.
وی افزود: دستگاه‌ها و مؤسسات درمانی دولتی فعال در حوزه درمان ناباروری، باید به گونه‌ای عمل کنند که زوج‌های نابارور دغدغه‌ای جز درمان نداشته باشند.
نظری افزود: راهبرد گذشته مبنی بر دارا بودن ۲ فرزند برای خانوارها، مشکلاتی را برای کشور و استان به همراه داشته که باید با فرهنگ سازی و ایجاد ظرفیت‌های لازم زمینه فرزند آوری در استان فراهم شود.
وی ادامه داد: نا باروری از جمله مشکلات جوانی جمعیت بوده و باید مشکلات این بخش در تمامی حوزه‌ها توسط دستگاه‌های فعال دیده شود و رفع مشکلات در دستور کار قرار گیرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی جوانی جمعیت را از جمله مهمترین مؤلفه‌های اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی بیان کرد.
زیرساخت های لازم برای افزایش فرزندآوری در استان مرکزی فراهم شود 
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه