ادعای رئیس کل بانک مرکزی:

وضعیت ذخایر ارزی بسیار خوب است  اما  ارز مفت به کسی نمی‌دهیم


رییس کل بانک مرکزی گفت: ما به لحاظ ارزی وضعیت بسیار خوبی داریم و هیچ مشکلی نداریم و تسلط ما بر ارز زیاد است؛ اما ارز را مفت هزینه نمی‌کنیم؛ ارز دست هر کسی هست، باید برگرداند و استثنایی ندارد؛ چرا که ارز کالای عمومی و بخشی از سیاست تثبیت است.
به گزارش اقتصادسرآمد، محمدرضا فرزین اظهار داشت: هوش مصنوعی تصمیم گیری بر اساس داده و اطلاعات است و در حکمرانی کمک کند و این دانش باید در صنعت بانکداری رشد کند.وی افزود: استفاده از هوش مصنوعی در صنعت بانکداری هفت درصد است و باید به ۱۵ درصد برسیم.‌
فرزین با اشاره به اینکه در برخی از حوزه‌ها وضعیت خوبی داریم، ادامه داد: ۹۷ درصد نظام پرداخت ما الکترونیک است و اقدامات ما در حوزه چک قابل قبول است و سامانه های پیچک و مه چک راه اندازی شد و ۹۰ درصد چک‌ها صیادی است. اعتماد به چک ارتقا یافته و زندانیان به یک نفر در سه روز رسیده است.رییس کل بانک مرکزی در خصوص دیگر اقدامات بانک مرکزی گفت: احراز هویت غیرحضوری، اقدام دیگری است که از سوی بانک مرکزی ابلاغ شد و بانک ها انجام دادند.وی در ادامه گفت: تفکیک حساب تجاری از شخصی اقدام مناسب بانک مرکزی است و حدود ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار حساب تجاری و شخصی تفکیک شده که ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تا حقوقی است.
فرزین گفت: سامانه سیاق اقدام مناسبی است و اجرای حکم از ۲۰۰ روز به ۴ دقیقه کاهش یافته و زمان رسیدگی به پرونده ها کاهش یافته است.
وی تصریح کرد: ما به لحاظ ارزی وضعیت بسیار خوبی داریم و هیچ مشکلی نداریم و تسلط ما بر ارز زیاد است؛ اما ارز را مفت هزینه نمی کنیم و ارز دست هر کسی است باید برگرداند و استثنایی ندارد. ارز کالای عمومی و بخشی از سیاست تثبیت است.سیاست تثبیت سیاست قطعی است و کوتاه نمی آییم و انتظارات بر اساس این سیاست تعدیل شود به فنرهایی که می گویند، توجه نکنید.وی افزود: انتظارات برای ما مهم است اگر مردم به ما و تولیدکنندگان داده ها اعتماد نکنند موفق نخواهیم شد.
رییس کل بانک مرکزی گفت: شوک‌های ارزی ما در سال ۹۰ در شرایط مازاد تراز تجاری ۵۵ میلیارد دلاری بود. در این شرایط اما ارزش پول ملی به یک سوم کاهش یافت و این به دلیل جنگ روایتی و فضای روانی بود.
وضعیت ذخایر ارزی بسیار خوب است  اما  ارز مفت به کسی نمی‌دهیم
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه