وزیر ارتباطات تاکید کرد

ضرورت بررسی رویکرد دولت  در آینده اقتصاد دیجیتال


وزیر ارتباطات گفت: براساس قانون بودجه باید تا اخر آبان، تمام خدمات دولتی از پنجره هوشمند ارائه شود. هرچند بانک ها هم آمده اند ولی هنوز خدمات را کامل ارائه
 نمی دهند.
به گزارش اقتصادسرآمد،  عیسی زارع پور، اظهار داشت: رویکرد دولت در بحث اقتصاد دیجیتال و نگاه به آینده در این حوزه باید مورد بررسی قرار گیرد؛ الان اقتصاد دیجیتال نقش بسیار جدی در اقتصادهای دنیا دارد؛ در کشورهای پیشرفته از 15 تا 40 درصد رشدشان به دلیل استفاده از این نوع اقتصاد است.
وی افزود: از گذشته سنگ بناهای خوبی در اقتصاد دیجیتال گذاشته شده و در دولت سیزدهم نیز اقدامات خوبی انجام شد ولی در برنامه هفتم، هدفگذاری صورت گرفته و باید به سهم 15 درصدی اقتصاد دیجیتال برسیم.وی افزود: سامانه سیاق نمونه از اقدامات هوشمندی است که با همکاری بانک مرکزی و قوه قضائیه رقم خورده است با استفاده از این سامانه در کوتاه ترین زمان میتوان حساب افراد را استعلام گرفت و یا حساب بانکی افراد را توقیف کرد  و در خواست انتهایی این است که مردم  در پنجره ملی خدمات هوشمند فعال تر باشند.
وی با بیان اینکه در اعتبارسنجی مشتریان بانک ها حتی روابط اجتماعی افراد را هم لحاظ می کنند، گفت: قانون داده و اطلاعات ملی تصویب شد و گفته شده اگر دستگاهی نیاز به اطلاعات دستگاه دیگری داشت و آن دستگاه همکاری نکرد، جرم انگاری انجام شود و مجازات سنگینی هم در نظر گرفته شده است. زارع پور گفت: انشالله شبکه بانکی در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند حضور پررنگ تری داشته باشد؛ تمام خدمات دولت را می توان از این طریق انجام داد. بیش از 3 هزار خدمت دولتی از این طریق ارائه می شود. براساس قانون بودجه باید تا اخر آبان، یعنی فردا تمام خدمات دولتی از پنجره هوشمند ارائه شود. هرچند بانک ها هم آمده اند ولی کامل هنوز خدمات را ارائه نمی دهند. این قانون است و باید دوستان به آن تمکین کنند.
ضرورت بررسی رویکرد دولت  در آینده اقتصاد دیجیتال
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه