دریادار مطلبی، کارشناس حوزه دریا:

تجارت دریایی ایران با قدرت  به کار خود ادامه می‌دهد


یک کارشناس حوزه دریا و دریانوردی گفت: تجارت دریایی ایران به واسطه نیروی پرقدرت دریایی راهبری ارتش با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد.
به گزارش اقتصادسرآمد، دریادار ابوطالب مطلبی در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان با اشاره به اینکه حدود ۹۳ درصد تجارت دنیا از طریق دریا است، اظهار داشت: دریا در شرایط کنونی به عنوان یک ابزار قوی برای قدرت کشورهای دنیا تبدیل شده است.وی با بیان اینکه ۴۴ کشور در دنیا از دریا بی بهره هستند، ابراز داشت: در هشت سال جنگ تحمیلی هم نیروی پرقدرت دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیروی دریایی عراق را زمین‌گیر کرد.
این کارشناس حوزه دریا با اشاره به هفتم ارتش تصریح کرد: در این روز نیروی دریایی راهبردی ارتش به قلب تجارت نفتی عراق حمله کرد و آن را از بین برد.
وی با اشاره به اینکه کشورهای دنیا و استکبار جهانی با تحریم قصد ناتوان کردن نیروی دریایی راهبردی ایران را داشت، گفت: اما به لطف خدا و با تلاش و همت جوانان و دانشمندان ایران و داخل کشور توانستیم به موفقیت‌های بسیار خوبی در این حوزه دست پیدا کنیم که از آن جمله می‌توان به ناوشکن جماران اشاره کرد که در سال ۸۸ ساخته شد.
دریادار مطلبی با اشاره به اینکه نیروی هوایی و زمینی هر کشور باید در حدود مرزهای خود فعالیت کنند، خاطرنشان کرد: اما نیروی دریایی می‌تواند در بیرون از مرزها به راحتی فعالیت کند و این یک قانون جهانی است از این رو رهبر معظم انقلاب از این نیرو به عنوان نیروی راهبردی یاد کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه جوانان و تحصیل کرده‌های نیروی دریایی راهبردی ارتش با ناوشکن دنا توانسته‌اند دور دنیا را بگردند، تصریح کرد: این موضوع ثابت کرد که ایران قوی است چراکه ۳۵۱ نفر در ناوشکن دنا، هشت ماه به صورت مداوم دریانوردی کنند.این کارشناس حوزه دریا با اشاره به تأسیس سه ناوگان در کشور خاطرنشان کرد: ناوگان نیروی دریایی ایران در سه اقیانوس هند، اطلس و آرام باعث شده است که تجارت دریایی ایران به کار خود ادامه دهد.
تجارت دریایی ایران با قدرت  به کار خود ادامه می‌دهد
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه