۷۰درصد دشت‌ها در وضعیت ممنوعه برداشت آب


سخنگوی صنعت آب کشور گفت: دستگاه‌های آب‌شیرین‌کن‌ مورد نیاز استان سیستان و بلوچستان، به شرط تأمین بودجه، از دو هفته دیگر وارد ایران می‌شود.به گزارش اقتصادسرآمد، عیسی بزرگ‌زاده سخنگوی صنعت آب در نشست با اصحاب رسانه که در شرکت مدیریت منابع آب ایران برگزار شد، با تشریح وضعیت مخازن سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۵ آذر ماه اظهار داشت: ورودی‌ سدهای کشور از ۳.۸۱ میلیارد مترمکعب در سال گذشته به ۴.۰۹ میلیارد مترمکعب افزایش یافته که نشان از رشد ۸ درصدی ورودی سدهای کشور دارد.
سخنگوی صنعت آب کشور در خصوص خروجی سدهای کشور نیز گفت: خروجی سدهای کشور از ۴.۸۸ میلیارد مترمکعب در سال آبی گذشته به حجم ۵.۹۵ میلیارد مترمکعب رسیده است که نشانگر رشد ۲۲ درصدی میزان تأمین مصارف از محل سدها نسبت به سال گذشته است.
بزرگ‌زاده موجودی مخازن سدهای کشور را در تاریخ ۲۵ آذر ماه با ۴۰ درصد پرشدگی، معادل ۱۹.۸۴ میلیارد مترمکعب خواند و گفت: این میزان در سال گذشته ۱۸.۰۵ میلیارد مترمکعب بوده که نشانگر ۱۰ درصد رشد نسبت به سال گذشته است.
وی خاطرنشان کرد: بارش‌های پاییز هنوز نمی‌تواند شاخص ترسالی یا خشکسالی باشد و ما بیشترین بارش‌ها را در زمستان تا بهار شاهد هستیم.
سخنگوی صنعت آب در ادامه سخنان خود با اشاره به وضعیت آبخوان‌های کشور اظهار داشت: ۷۰ درصد از دشت‌های کشور ۹۰ درصد چاه‌های کشور را در بر گرفته است که اکنون در وضعیت بحرانی و ممنوعه بحرانی قرار دارد.
۷۰درصد دشت‌ها در وضعیت ممنوعه برداشت آب
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه