مدیرکل دفتر سرمایه گذاری شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره):

17 طرح سرمایه گذاری در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) آماده واگذاری است


 مدیرکل دفتر سرمایه گذاری شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به تأسیس  شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در سال 1394 و قرار گرفتن این شهر به عنوان منطقه ویژه تجاری و منطقه آزاد کشور گفت: براساس مطالعات مشاور، 18 طرح سرمایه گذاری برای این شهر فرودگاهی مشخص شده که یکی از این طرح ها، ترمینال 2 است که شروع به کار کرده است.
دهقانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادسرآمد، با تأکید بر اینکه 17 طرح دیگر برای سرمایه گذاری آماده واگذاری است، گفت: این طرح ها شامل دهکده گردش سلامت، دهکده ورزشی، C4 ها، نیروگاههای خورشیدی و طرح های مختلف فرودگاهی مثل لجستیک بار، MRO ها و ... می باشد.وی با اشاره به میزان مصرف برق در شهر فرودگاهی گفت: شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از یک پست 230 کیلوولتی بهره می برد، ولی با توجه با توجه به فاز 2 فرودگاه امام خمینی (ره) مصرف شهر بیشتر می شود و به انرژی بیشتری نیاز دارد که از طریق سرمایه گذاری بر روی انرژی های پاک تأمین خواهد شد.وی همچنین درخصوص طرح نیروگاه خورشیدی و میزان خروجی پیش بینی شده آن به میزان 5 مگاوات، افزود: مشاور طرح، پیش بینی و برآورد سرمایه را انجام داده و موقعیت مکانی طرح مشخص شده است و تنها، تبلیغات سرمایه گذاری و فراخوان آن باقی مانده است.مدیرکل دفتر سرمایه گذاری شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) درخصوص مهم ترین چالش های سرمایه گذاری در این شهر تصریح کرد: مجوزهای لازم را شهر فرودگاهی صادر خواهد کرد و در این حوزه چالشی وجود ندارد. مهم ترین چالش های سرمایه گذاران، مربوط به انتقال پول از سایر کشورها به کشور ما، موضوع تحریم ها و خرید تجهیزات لازم و انتقال آن به داخل کشور می باشد.وی با اشاره به پیش بینی طرح سرمایه گذاری در زمینه خدمات رفاهی به مسافران مانند سینما و مراکز فرهنگی و ...، در این شهر فرودگاهی در زمان تأخیر پروازها گفت: علیرغم پیش بینی این طرح جذاب، تاکنون سرمایه گذاری اعلام مشارکت نکرده است.دهقانی درباره مزیت های شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) برای سرمایه گذاری گفت: با توجه به اینکه شهر فرودگاهی جزء مناطق آزاد و مناطق ویژه کشور محسوب می شود و جمعیتی حدود 30 درصد جمعیت کشور در اطراف این شهر فرودگاهی مستقر هستند، مطمئناً اگر کسی در این شهر سرمایه گذاری کند، خیلی زودتر از آنچه که پیش بینی می کند، می تواند به سود برسد. براین اساس، جذابیت خاصی برای  سرمایه گذاری؛ چه در شهر فرودگاهی و چه در منطقه آزاد شهر فرودگاهی وجود دارد. شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) نزدیک ترین منطقه آزاد به پایتخت است؛ پیشنهادها و تسهیلات خوب مانند معافیت های مالیاتی و ... برای این شهر فرودگاهی پیش بینی شده است.
وی با اشاره به افتتاح متروی پرند، تأثیر آن را بر شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) مثبت ارزیابی کرد و گفت:  راه اندازی متروی پرند دسترسی به سیستم حمل و نقل را برای مسافران و نیروی کار را راحت کرده است.
دهقانی در پایان، سرمایه گذاری در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) را فرصتی برای ایجاد اشتغال در راستای مسئولیت اجتماعی این شهر دانست و اظهار داشت: با سرمایه گذاری در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) مشکل اشتغال بسیاری از مردم جنوب تهران از جمله شهرهای اطراف فرودگاه مانند پرند، رباط کریم، شهریار، شهر ری، حسن آباد و ...مرتفع می گردد. 
17 طرح سرمایه گذاری در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) آماده واگذاری است
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه