مدیرکل اقتصادی و دارایی لرستان

کسب‌وکارهای بدون شناسه «یکتا» اعتبار قانونی ندارد

رضا حبیبی - خبرنگار اقتصادسرآمد- مدیرکل اقتصادی و دارایی لرستان گفت: ۱۷ هزار و ۳۸۸ مجوز الکترونیک کسب و کار طی ۹ ماهه نخست امسال از طریق درگاه ملی مجوزها در استان صادر شده است. 
علی محمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۹ هزار و ۸۹۶ درخواست در درگاه ملی مجوزهای استان ثبت شده است.
وی با اشاره به صدور با تاخیر پنج هزار و ۹۲۳ مجوز افزود: چهار و نیم درصد مجوزها در لرستان با تاخیر صادر شده در حالی که میانگین کشوری ۶ درصد است که عموما به علت عدم به موقع تکمیل پرونده توسط متقاضی یا دستگاه مربوطه بوده است.
محمدی عنوان کرد: همچنین هفت هزار و ۸۴۴ مورد از درخواست های متقاضیان به عدم صدور مجوز منتج شده که در صورت عدم صدور مجوز و شکایت متقاضی، دستگاه اجرایی صادر کننده مجوز، هفت روز جهت بررسی شکایت، زمان در اختیار دارد. مدیرکل امور اقتصادی و دارایی لرستان تأکید کرد: کسب‌وکارهای بدون شناسه «یکتا» اعتبار قانونی ندارد و صاحبان آن‌ها دچار مشکلات مالیاتی، بانکی و دریافت خدمات دولتی خواهند شد.
، علی‌محمدی ، اظهار داشت: مجوزهایی که از مسیر درگاه ملی مجوزها صادر نشده باشند، دچار مشکلات مالیاتی، بانکی و دریافت خدمات دولتی خواهند شد.
وی بیان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ پروانه کسب، صرفاً فایل الکترونیکی شناسه «یکتا» است و پروانه کسب‌هایی که از ۱۴۰۲ به بعد، خارج از درگاه ملی مجوزها صادر شده و در بانک اطلاعات کسب‌وکارها (qr.mojavez.ir) ثبت نشده باشند، از نظر دولت، اعتبار قانونی ندارند و صاحبان آن‌ها دچار مشکلات مالیاتی، بانکی و دریافت خدمات دولتی خواهند شد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی لرستان، بیان داشت: باگذشت بیش از شش ماه از صدور پروانه‌های کسب الکترونیک، هنوز برخی اتحادیه‌های صنفی خارج از درگاه ملی مجوزها و به‌صورت حضوری اقدام به ثبت‌نام از متقاضیان پروانه کسب و صدور پروانه خارج از درگاه ملی مجوزها می‌کنند که این خلاف قوانین جدید است.
کسب‌وکارهای بدون شناسه «یکتا» اعتبار قانونی ندارد
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه