معاون هماهنمی استاندار ایلام: 

استان ایلام سومین استان در کاهش  میزان بیکاری ودومین استان کشور درکاهش سرعت بیکاری 


ایلام-  حسن بیگی خبرنگار اقتصاد سرآمد- دکتر عباسی با اشاره به بحث اشتغال در استان افزود: در حوزه اشتغال براساس مدارک و اسنادی که موجود هست در سامانه رصد رتبه اول کشوری را کسب کردیم.
دکتر  شهریار عباسی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام در نشست کارگروه مجازی کار، کرامت و پاسخگویی اظهار داشت: استان ایلام نسبت به کل کشور در زمینه بیکاری در سطح ۷ درصد و نیز از نظر کاهش میزان بیکاری در کشور که متوسط ۹ درصد است استان ایلام ۷ درصد نگه داشته شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: در بحث اشتغال مولد و فعال قضاوت را بایستی با اعداد و ارقام انجام دهید اینکه آیا اقتصاد استان توانسته در این دو سال اشتغال مولد و فعال تولید ایجاد کند در این خصوص به نظر بنده به صورت نسبی و در حد خودش موفق شده است.
وی اظهار داشت: بیکاری در استان ایلام نسبت به کل کشور در سطح ۷ درصد نگه داشته و از نظر کاهش میزان بیکاری در کشور که متوسط ۹ درصد هست استان ایلام هنوز ۷ درصد است که استان ایلام سومین استان در کاهش میزان بیکاری است و همچنین از نظر کاهش سرعت بیکاری هم دومین استان کشور بودیم.
دکتر عباسی با اشاره به بحث اشتغال در استان افزود: در حوزه اشتغال براساس مدارک و اسنادی که موجود هست در سامانه رصد رتبه اول کشوری را کسب کردیم.وی افزود: در صادرات غیرنفتی از مرز مهران رتبه اول گمرکات کشور را کسب کردیم که در تسهیل فضای کسب و کار که مرکز آمار کشور اعلام کرده رتبه اول کشوری را داریم و نیز در بحث کاهش ضریب جینی یعنی توزیع متوازن و عادلانه ثروت و فرصت و سرمایه که مرکز آمار کشور اعلام کرده رتبه اول کشوری را کسب کردیم.
معاون هماهنگی اقتصادی استاندار تاکید کرد: در حوزه جذب تسهیلات اشتغالزایی تبصره ۱۶ رتبه پنجم کشور را کسب کردیم و در جذب سرمایه گذاری خارجی رتبه ۵ کشور را دارا می باشیم.
دکتر عباسی افزود: خوشبختانه استان ایلام جزو ۷ استانی است که کالای استراتژیک گندم را تولید می کند که با توجه به این مسئله در زمینه رشد اقتصادی توانستیم به رتبه نهم در کشور دست پیدا کنیم.
استان ایلام سومین استان در کاهش  میزان بیکاری ودومین استان کشور درکاهش سرعت بیکاری 
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه