كشت متراكم ميگو نيازمند حمايت وزارت جهادكشاورزي است


در راستاي افزايش توليد و توسعه عمودي، نياز است كه وزارت جهادكشاورزي حمايت هاي ويژه اي از توليدكنندگان اين حوزه داشته باشد.
به گزارش اقتصادسرآمد، در نشستي كه با حضورمحمدعلي نيكبخت وزير جهادكشاورزي  در محل سازمان شيلات در جمع معاونان و مديران كل ستادي و استاني برگزار شد، معاون توسعه آبزي پروري سازمان شيلات ايران درباره اقدامات انجام شده در اين حوزه گفت: در بخش توليد جلبك 320 تن خالص سازي و توليد شده است كه داراي ارزش اقتصادي بالايي است. 
مهدي شكوري افزود: در حوزه ميگو بهينه سازي سيستم هاي پرورشي انجام شده و دو مركز رسمي كشت متراكم ميگو در كشور ايجاد شده است كه در صورت حمايت از مزارع فعلي خواهيم توانست تعداد آنها را افزايش دهيم.
وي با اعلام آنكه افزايش توليد در آب هاي شيرين مدنظر سازمان است گفت: افزايش توليد تا 200 هزار تن در آب هاي شيرين پيش بيني شده است.
شكوري ادامه داد: پرورش ماهي تيلاپيا در آب هاي لب شور و در چهار استان كشور در حال انجام است و استان پنجم نيز مجوز پرورش را دريافت كرده است ولي براي پرورش در 19 استان كشور به نگاه حمايتي دولت، نياز داريم.
وي خاطر نشان كرد: پرورش ماهي در قفس در طي دو ساله اخير 40 درصد افزايش داشته كه تلاش مي كنيم ظرفيت اين حوزه را با افزايش سرمايه گذار بهينه تر كنيم و در اين راستا براي تامين بچه ماهي تجاري سازي هاي لازم بايستي به انجام برسد.
شكوري از تشكيل شوراي منطقه اي آبزي پروري در استان ها خبر داد و گفت: براي ترويج برنامه هاي سازمان شيلات ايران شوراهاي فوق با مراكز استان تصميم گيري هاي لازم را انجام مي دهند.
مديركل دفتر توسعه و مديريت بنادر ماهيگيري سازمان شيلات درباره اقدامات انجام شده در حوزه گفت: 37 موج شكن مردمي وجود دارد كه سرمايه گذاري هاي بسيار مناسبي در اين حوزه به انجام رسيده است.
كشت متراكم ميگو نيازمند حمايت وزارت جهادكشاورزي است
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه