معاون سازمان توسعه تجارت :

هند برای فشار به ایران مسیر ترانزیتی را به پاکستان تغییر داد


معاون سازمان توسعه تجارت اظهار داشت: هند برای استفاده از ابزارهای خود و فشار بر ایران ترجیح داد که مسیر ترانزیت را خود به سمت پاکستان تغییر دهد، اما افزایش هزینه آن را هم پرداخت و برای هند هم به صرفه نبود. در حال حاضر هند دوباره به قرارداد برگشته‌ و تمام این موضوعات برطرف می‌شود.
به گزارش اقتصاد سرآمد، محمدصادق قنادزاده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پروژه توسعه منطقه آزاد چابهار موضوع قرارداد دو دولت ایران و هند است، اظهار داشت: طبق قرارداد سرمایه‌گذاری هند در چابهار قرار بر این است که این کشور در بخش‌های کریدور شمال -جنوب در ایران سرمایه‌گذاری کند البته در مقطعی این سرمایه‌گذاری متوقف شد.
وی در پاسخ به سوال ایلنا درباره دلایل تعطل هند در اجرای تعهدات خود در بندر چابهار و تاخیر در قرارداد بلندمدت گفت: تمام تقصیرهای متوجه طرف هندی نیست، هرچند که در تعهدات قراردادی خود تعلل کردند اما مشکلات داخلی هم وجود داشت و وزارت راه ایران باید اقداماتی را انجام می‌داد. 
معاون سازمان توسعه تجارت تاکید کرد: در سه سفر اخیر و مذاکراتی انجام شد و قرار براین است که هند به تعهدات خود در بندر چابهار برگردد و البته اقداماتی هم باید در ایران انجام شود. 
هند برای فشار به ایران مسیر ترانزیتی را به پاکستان تغییر داد
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه