‍ مهندس چاله چاله ؛

قاچاق سوخت از محل سهمیه سوخت بخش کشاورزی فرافکنی ست

کرمانشاه- مهندس چاله چاله در جلسه هماهنگی اصلاح الگوی مصرف سوخت در بخش کشاورزی با اشاره به میزان سهمیه سوخت تخصیصی به تراکتورداران و کمباینداران و بخش کشاورزی استان گفت؛ قشر کشاورز از جمله اقشار زحمتکش کشور به حساب می آید و میزان سهمیه سوخت تخصیصی به بخش کشاورزی، صرف امور کشاورزی و مدیریت مزرعه می شود و فرافکنی در خصوص قاچاق سوخت از محل سهمیه سوخت تخصیصی به بخش کشاورزی مستند نیست و انحراف حاصل از قاچاق سوخت در بخش کشاورزی اظهار نظری غیر مستند و دور از واقعیت است.
 مهندس چاله چاله در ادامه با اشاره به برنامه های سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه جهت بازنگری در تخصیص سهمیه سوخت به تراکتورداران ،کمباینداران ،مرغداران و دامداران استان افزود؛ سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه برنامه اصلاحی الگوی مصرف سوخت بخش کشاورزی را به صورت پایلوت پیش خواهد برد و در صورت موفقیت طرح اصلاحی ،این طرح در تمام استان عملیاتی خواهد شد.
وی سپس با اشاره به ضرورت تجدید نظر در نحوه توزیع سهمیه سوخت بخش کشاورزی گفت؛ در برنامه اصلاحی تخصیص سهمیه بر اساس فاکتورهای پذیرفته شده ای مانند راستی آزمایی در اختیار داشتن تراکتور و کمباین و... سطح اراضی ،نوع ادوات بکار گرفته شده و نیاز کشاورزان و...برنامه ریزی خواهد شد و این سهمیه قطعا به صورت یکسان توزیع نخواهد شد.
مهندس چاله چاله در پایان با اشاره به اهمیت راستی آزمایی سهمیه سوخت تخصیصی گفت؛ بی گمان سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه این آمادگی را دارد تا با هرگونه قاچاق سوخت در بخش کشاورزی برخورد قانونی داشته باشد و مانع از قاچاق سوخت احتمالی در بخش کشاورزی شود و چنانچه شهروندان گرامی اطلاعاتی در این خصوص دارند می توانند موارد را به همکاران ما در سطح دهستانها اطلاع رسانی نمایند تا سهیمه سوخت متخلفین از بخش کشاورزی قطع گردد.
و در ادامه علی چاله‌چاله رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه قیمت‌های تنظیم بازاری را با توجه به هزینه‌های تمام شده مناسب عنوان کرد و گفت: اکنون دولت برای تنظیم بازار گوشت تلاش جدی خود را دارد تا با افزایش واردات بتواند بازار این کالای اساسی را تنظیم کند.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه افزود: نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا‌های اساسی از بیست و پنجم دی‌ماه در استان کرمانشاه آغاز به‌کار خواهد کرد.
وی افزود: به‌دنبال رایزنی با تعدادی از واردکنندگان گوشت، به‌صورت هفتگی حدود دو تن لاشه گوشت منجمد گوساله در قالب بسته‌بندی یک کیلویی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع می‌شود.
چاله‌چاله گفت: از ابتدای سال تاکنون در روستابازار‌ها و غرفه‌ها در مناطق کم‌برخوردار از طریق شرکت پشتیبانی دام در حال توزیع است.
وی با بیان اینکه، قیمت گوشت گوساله بسته‌بندی شده بین ۴۵۰ تا ۴۷۰ هزار به فروش می‌رسد، افزود: قیمت گوشت تنظیم‌بازاری حدود ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان نسبت به بازار آزاد کمتر است.
چاله‌چاله در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به هوشمندسازی و ساماندهی کشتارگاه‌های استان، خاطرنشان کرد: بر این اساس همه پروسه کشتار دام از ورود به کشتارگاه تا توزیع و فروش بر اساس کد و برچسب قابل رصد و نظارت
 است.
قاچاق سوخت از محل سهمیه سوخت بخش کشاورزی فرافکنی ست
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه