در همایش روسای عملیات دریایی بنادر کشور مطرح شد:

با کشتی های یخچالی بندر بوشهر قطب واردات میوه کشورمی شود

همایش رئیسان عملیات دریایی و مسوولان دریایی بنادر کشور به میزبانی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر آغاز شد.
به گزارش اقتصادسرآمد، محمد شکیبی نسب در آیین افتتاحیه این همایش ۲ روزه اظهار کرد: بخش عملیات دریایی یکی از اداره‌های بسیار کلیدی، مهم و حساس در بنادر کشور است چراکه در بحث ارزیابی بنادر شاخص های زمانی تخلیه و بارگیری کشتی‌ها یکی از شاخص های مهم و کلیدی محسوب می شود.
محمد شکیبی نسب  مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: بخش عمده از فعالیت های شاخص زمانی کشتی‌ها در حوزه عملیات دریایی است که به نوعی حساس ترین بخش آن پهلو دهی، جداسازی و عملیات راهنمایی کشتی ها است.وی ادامه داد: حجم قابل توجه تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور با عدد و رقم های بروز و ظهور پیدا می کند که پشت این آمار عملکرد حاصل تلاش های شبانه روزی و بی وقفه است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار کرد: در این حوزه وجود ارتباطی موثر و هماهنگی بیشتر بین بخش های دریایی و بندری می تواند نتایج بسیار خوبی برای ذینفعان داشته و همچنین تاثیر بسزایی در کاهش هزینه ها و مدیریت زمان حضور کشتی ها در بنادر دارد.
شکیبی نسب افزود: با وجود حضور کشتی های یخچالی و فعالیت بندر بوشهر به عنوان قطب واردات میوه کشور، کشتی ها در بازه زمانی بسیار خوبی تخلیه و راهی بندر مبدا می‌شوند.
وی اظهار کرد: در این زمینه برگزاری همایش ۲ روزه رئیسان عملیات دریایی و مسوولان دریایی بنادر کشور در بندر بوشهر فرصتی ارزشمند برای تبادل دانش و اطلاعات بین بنادر است و می تواند راه گشای خیلی از مشکلات باشد.
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز گفت: در خصوص همایش ها سه شاخص مورد توجه است که در بخش شناسایی چالش ها برای همایش رئیسان عملیات دریایی و مسئولین دریایی بنادر کشور در بوشهر چالش ها بخوبی مورد شناسایی قرار گرفته است.
مصطفی حاجی رضایی افزود: به بحث گذاشتن و پیدا کردن راهکارها از دیگر رویکردهای همایش است که امید است با حضور نیروهایی توانمند و برجسته دستاوردهای خوبی در این حوزه حاصل شود.
وی اظهار کرد: در موضوع سامانه جامع خدمات دریایی و ورود و خروج شناورها، برای بارگذاری مدارک، کنترل مدارک و همچنین همگام سازی بنادر نیاز به یک سری اصلاحات وجود دارد که باید توجه لازم به این بخش انجام شود.
حاجی رضایی تاکید کرد: یکپارچه سازی فرایند ورود و خروج شناورها در بنادر از دیگر مورادی است که باید در همایش رئوسای عملیات دریایی و مسوولان دریایی بنادر کشور تمرکز ویژه ای بر آن معطوف شود.
 با کشتی های یخچالی بندر بوشهر  قطب واردات میوه کشورمی شود
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه