معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز تأکید کرد:
ضرورت ارتقای سطح آگاهی شهروندان در مدیریت زباله
شیراز - غزاله تواناییخبرنگار اقتصادسرآمد- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ارتقای سطح آگاهی شهروندان نسبت به مسائل مرتبط با مدیریت زباله و حفظ محیط زیست را یک وظیفه همگانی دانست.
عباس رضاییانزاده ، در نشست مجازی با رؤسا و مدیران ارشد شبکههای بهداشت و درمان استان فارس با بیان اینکه سالهاست رها کردن زباله در طبیعت و معابر عمومی امری نکوهیده در سرتاسر دنیا محسوب میشود، گفت: در ایران نیز اقدامات زیادی برای آگاهیبخشی و فرهنگسازی در این زمینه از سوی فعالان و کارشناسان محیط زیست انجام شده است، اما با یک پیادهروی کوتاه در شهر یا طبیعت با زبالههای رها شده روبهرو میشویم.وی با اشاره به تولید حجم بالای پسماندهای جامد که شامل ظروف یکبار مصرف، کاغذ و انواع بستهبندیهای مواد مصرفی است، افزود: تخلیه اینگونه زبالهها در دامان محیط زیست، باعث تخریب بیش از حد طبیعت میشود.رضاییانزاده تصریح کرد: باید در این زمینه برنامهریزی در بعد فردی و خانوادگی و در مجموع در سطح جامعه انجام شود تا بتوان از آسیبهای جدی که آینده همه موجودات زنده را تهدید میکند، جلوگیری کرد.معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به برپایی پویش «فارس زیبا، با طبیعت بدون زباله» گفت: بیشتر مردم علاقه به مشارکت در طرحهای مختلف فرهنگی از جمله «فارس زیبا، با طبیعت بدون زباله» دارند، اما با روشهای آن چندان آشنا نیستند، از این رو ارتقای سطح آگاهی شهروندان نسبت به مسائل مرتبط با مدیریت زباله و حفظ محیط زیست یک وظیفه و مسئولیت همگانی است.
وی اظهار کرد: آلودگی ناشی از رها کردن انواع زبالهها، باعث شد تا اجرای پویش «فارس زیبا، با طبیعت بدون زباله» به منظور پاکسازی، جمعآوری و انتقال زبالههای موجود در دستور کار قرار گیرد تا با کمک خود مردم و گروههای خودجوش، جهادی و علاقهمندان به طبیعت و محیط زیست در کنار دستگاه های متولی و جمعی از مسوولان استانی، بتوانیم بخشی از نامهربانی با طبیعت را جبران کنیم.رضاییانزاده یادآور شد: این پویش با شعار «فارس زیبا با طبیعت بدون زباله» از ۱۳ تا ۱۷ اسفند با مشارکت هماستانیها و همکاری تمامی سازمانها و سمنها اجرا میشود.
عباس رضاییانزاده ، در نشست مجازی با رؤسا و مدیران ارشد شبکههای بهداشت و درمان استان فارس با بیان اینکه سالهاست رها کردن زباله در طبیعت و معابر عمومی امری نکوهیده در سرتاسر دنیا محسوب میشود، گفت: در ایران نیز اقدامات زیادی برای آگاهیبخشی و فرهنگسازی در این زمینه از سوی فعالان و کارشناسان محیط زیست انجام شده است، اما با یک پیادهروی کوتاه در شهر یا طبیعت با زبالههای رها شده روبهرو میشویم.وی با اشاره به تولید حجم بالای پسماندهای جامد که شامل ظروف یکبار مصرف، کاغذ و انواع بستهبندیهای مواد مصرفی است، افزود: تخلیه اینگونه زبالهها در دامان محیط زیست، باعث تخریب بیش از حد طبیعت میشود.رضاییانزاده تصریح کرد: باید در این زمینه برنامهریزی در بعد فردی و خانوادگی و در مجموع در سطح جامعه انجام شود تا بتوان از آسیبهای جدی که آینده همه موجودات زنده را تهدید میکند، جلوگیری کرد.معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به برپایی پویش «فارس زیبا، با طبیعت بدون زباله» گفت: بیشتر مردم علاقه به مشارکت در طرحهای مختلف فرهنگی از جمله «فارس زیبا، با طبیعت بدون زباله» دارند، اما با روشهای آن چندان آشنا نیستند، از این رو ارتقای سطح آگاهی شهروندان نسبت به مسائل مرتبط با مدیریت زباله و حفظ محیط زیست یک وظیفه و مسئولیت همگانی است.
وی اظهار کرد: آلودگی ناشی از رها کردن انواع زبالهها، باعث شد تا اجرای پویش «فارس زیبا، با طبیعت بدون زباله» به منظور پاکسازی، جمعآوری و انتقال زبالههای موجود در دستور کار قرار گیرد تا با کمک خود مردم و گروههای خودجوش، جهادی و علاقهمندان به طبیعت و محیط زیست در کنار دستگاه های متولی و جمعی از مسوولان استانی، بتوانیم بخشی از نامهربانی با طبیعت را جبران کنیم.رضاییانزاده یادآور شد: این پویش با شعار «فارس زیبا با طبیعت بدون زباله» از ۱۳ تا ۱۷ اسفند با مشارکت هماستانیها و همکاری تمامی سازمانها و سمنها اجرا میشود.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
-
انتخاب 7 نمونه ملی از بهره برداران بخش کشاورزی استان آذربایجان شرقی
-
توزیع آب شرب با نگاه واقعبینانه به کمبود منابع آبی انجام شود
-
ضرورت ارتقای سطح آگاهی شهروندان در مدیریت زباله
-
معدومسازی حدود ۲۵۰ کیلوگرم خرچنگ و آبزیان حرام گوشت در زاهدان
-
گیاهان دارویی و شیلات ۲ زنجیره ارزش لرستان هستند
-
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام؛ تخصیص اولین دستگاه اسکن هستهای به استان ایلام
-
افتتاح جاده تندرستی در سبزعلی آباد شهر هشتگرد انجام شد
-
شهردار مهستان: عملیات آشکار سازی ورودی اصلی شهر مهستان انجام شد
-
جوانان، بسیجیان و دانش آموزان؛ گروه های تاثیر گذار در تشدید فعالیت های رسانه ای
اخبار روز
-
تقابل ظرفیت و خدمات در عصر بی ثباتی
-
روایت ملتِ ایستادگی، همبستگی و امید از رمضان تا محرم
-
تا پایان امسال؛ ایجاد اسکله تفریحی در بندر ماهشهر
-
برات الکترونیک بانک تجارت؛ همچنان بر مدار خدمت
-
تلاش مضاعف همکاران، ضامن حرکت پرشتاب بانک سرمایه در مسیر رشد و توسعه
-
تاکید مدیرعامل بانک سینا بر نهادینهسازی ابزارهای نوین مالی در فرایند تامین مالی واحدهای تولیدی
-
سهم ۶۶ هزار میلیارد ریالی تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن در بانک اقتصادنوین
-
ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین آغاز شد
-
مجوز تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری ارزی به بانک ملت اعطا شد
-
بانک مهر ایران در مسیر تبدیل شدن به بانک عامل اصناف کشور
-
«وینگر» ۱۳۰۰۰ تایی شد
-
استفاده از بازارهای بورس و سرمایه برای رونق بخشی به صنعت ساختمان ضروری است
-
سود بانک ملت در پایان سال مالی ۱۴۰۴ با جهش ۹۰ درصدی به ۲۶۱ همت رسید
-
ارائه خدمات چک در بستر اپلیکیشن «سرمایه»
-
امکان ثبتنام در دور جدید فروش خودروهای وارداتی در بانک اقتصادنوین فراهم شد
-
«بازارگاههای دیجیتال» میزبان نسخه جدید همراهبانک سپه شدند
-
ورود پساب کشاورزی و خانگی؛ معضل اصلی محیط زیست تالاب بین المللی انزلی
-
چرا سرزمین ۱۰۰۰برکه جنوب میزبان «آتوسا مومنی» شد؟
-
ابر بدهکاران صنعت برق صنایع فولادی و آلومینیوم هستند
-
مراسم تکریم مدیرکل پیشین و معارفه سرپرست جدید دفتر مرکزی حراست توانیر برگزار شد



