سخنگوی کمیسیون اقتصادی

مهار تورم منوط به اصلاح ساختارهای اقتصادی کشور است

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: همواره موفقیت ما در بحث مهار تورم منوط به اصلاح ساختارهای اقتصادی کشور است یعنی ما باید نظام بانکی، مالیاتی و بودجه‌ریزی مان را اصلاح کنیم.
به گزارش اقتصادسرآمد، مهدی طغیانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در ارزیابی خود از تحقق شعار «مهار تورم و رونق تولید» در سال سپری شده، گفت: در بحث مهار تورم دولت تلاش‌های زیادی را انجام داد،به ویژه بانک مرکزی هم در این جهت تلاش‌هایی داشت.
 نماینده مردم «اصفهان» با بیان اینکه دولت در شورای عالی اقتصاد و در زمینه مهار تورم مصوباتی را پشت سر گذاشت، ادامه داد: به واقع دولت بخش‌هایی از این مصوبات را در طی سال سپری شده محقق کرد اما نکته اساسی این است که فشاری که بر روی اقتصاد کشور به دلایل شرایط تحریمی وجود دارد، عملاً باعث می‌شود بسیاری از تدابیر دولت و مجلس به نتیجه نرسد.
 این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به آثار کسری بودجه در تولید تورم اظهار کرد: همواره موفقیت ما در بحث مهار تورم منوط به اصلاح ساختارهای اقتصادی کشور است یعنی ما باید نظام بانکی، مالیاتی و بودجه‌ریزی مان را اصلاح کنیم اگر اصلاحات اقتصادی به درستی انجام شود آن موقع است که تدابیر لازم برای کنترل نرخ تورم نتیجه بخش خواهد بود.
 سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر شرایط بالعکس بوده و اقدام ساختاری برای اقتصاد صورت نگیرد و بخواهیم همواره مسیر موجود را طی کنیم،تورم آسیب‌های خود را به اقتصاد ما وارد خواهد کرد
 این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کسری بودجه هسته اصلی تورم است،بیان کرد: همچنین عملکرد نامنظم بانکی بر نرخ تورم تاثیر می‌گذارد لذا این موارد آثار خود را بر روی رشد نقدینگی گذاشته و رشد نقدینگی هم آثار خود را در بازارهای موازی تخلیه می‌کند.
مهار تورم منوط به اصلاح ساختارهای اقتصادی کشور است
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه