تولیدات آبزی پروری در لرستان هفت هزار تن افزایش یافت

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: اقدامات وسیعی توسط دولت سیزدهم در حوزه شیلات استان انجام شده و تولیدات آبزی پروری این منطقه از ۲۸ به ۳۵ هزار تن افزایش یافته است.
به گزارش اقتصادسرآمد، سیروس ابراهیمی عنوان کرد: تحولات بزرگ تولیدات شیلات یکی از برنامه های مدون اقتصادی لرستان بود که توفیقات خوبی در این راستا حاصل شد.
وی افق تولیدات شیلات استان در پایان دولت سیزدهم را افزایش ۲ برابری اعلام کرد و افزود: در این راستا واحدهای تولیدی ۵۰۰ تنی درب گنبد، رنگین بال پلدختر، ۲ هزار تنی چم چیت دورود و سپیددشت در دست تکمیل و بهره برداری هستند که تولیدات شیلات استان را با درصد بالا ارتقا خواهند داد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان همچنین گفت: قبل از شروع به کار دولت سیزدهم تولید مرغ در استان ۷۰ هزار تن بود که امروز به ۹۰ هزار تن رسیده است و علاوه بر نیاز استان بخشی از نیاز مرغ استان های همجوار را نیز تامین می کنیم.
ابراهیمی به مشکلات به وجود آمده تولید و عرضه مرغ در کشور بعد از هدفمندسازی یارانه ها اشاره کرد و افزود: در آن مقطع، بانک کشاورزی لرستان به صورت سه شیفت فعال بود و نیازهای تسهیلاتی مرغداری های استان را تامین کرد در نتیجه، فعالیت این مرغداری ها هیچ گاه متوقف نشد و در آن شرایط بخشی از نیاز استان های همجوار را تامین کردند.
ابراهیمی به وجود بیش از ۶۰۰ واحد مرغداری در استان اشاره و اظهار کرد: در شرایطی که در زمان هدفمندسازی یارانه ها، معاندان صنعت مرغ را ورشکسته می دیدند، با اقدامات انجام شده و حمایت های لازم نه تنها این واحدهای تولیدی ورشکسته نشدند بلکه به عنوان واحدهای سرپا و با سود دهی مناسب در حال تولید هستند.
وی متوسط مصرف گوشت مرغ در لرستان را ۵۰ هزار تن برشمرد و ادامه داد: طی چهار روز پایانی سال گذشته حدود ۲ هزار و ۵۰۰ تن مرغ در استان کشتار شد که در نوع خود بی سابقه است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان همچنین افزایش تولید تخم مرغ را یکی از دستاوردهای مهم حوزه اقتصادی استان برشمرد و عنوان کرد: قبل از شروع دولت مردمی تولید تخم مرغ استان هشت هزار تن در روز بود که امروز به ۱۷ هزار تن رسیده است
ابراهیمی تاکید کرد: این دستاوردها شاید در بیان ساده باشند اما حاصل برنامه ریزی و اقدام به موقع دستگاه های اجرایی حوزه اقتصادی استان هستند.
تولیدات آبزی پروری در لرستان هفت هزار تن افزایش یافت
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه