رییس اداره اسناد وزارت امور خارجه تاکید کرد:

ضرورت توجه به یکپارچه‌نگری  سواحل خلیج فارس


رییس اداره اسناد وزارت امور خارجه گفت: یکپارچه‌نگری به سواحل خلیج فارس در زمینه توسعه زیرساخت‌ها و متوازن سازی سواحل از موضوعات مهمی است که باید در تصمیم گیری‌ها و سیاست‌های اجرایی مد نظر قرار گیرد.
به گزارش اقتصادسرآمد،  علی اکبر کیانی در همایش بین المللی تاریخ ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس در بوشهر اظهار کرد: خلیج فارس همواره محل تلاقی شماری از کلیدرها بوده و توجه به اینکه بنادر ایرانی در این زنجیره ایفای نقش کنند بسیار مهم است.
وی افزود: در بحث یکپارچه نگری توجه به نیروی انسانی از اهمیت بالایی برخوردار است که دانشگاه خلیج فارس می تواند نقش محوری در این موضوع داشته باشد.
کیانی با اشاره به اهتمام جمهوری اسلامی ایران به امنیت منطقه خلیج فارس توسط کشورهای منطقه تصریح کرد: در راستای تحقق امنیت دریامحور تقویت همکاری های چند جانبه امنیتی از جمله مانورهای مشترک نظامی مهم و پرمفهوم است.
رییس اداره اسناد وزارت امور خارجه یادآور شد: رویکرد تقویت سیاست اهتمام به گسترش روابط با کشورهای حاشیه خلیج فارس در سیاست های دولت سیزدهم مشهود است.
وی با اشاره به اینکه تعاملات تاریخی و تمدنی خلیج فارس از موضوعات مورد توجه است گفت: نگاه استعماری در منطقه خلیج فارس از زمان پرتقالی ها و بریتانیایی ها که در این منطقه سیطره داشتند وجود داشته است .کیانی افزود: این امر باعث شده بود تا کشورهای استعماری همواره به دنبال این باشند که شمال خلیج فارس از جنوب آن جدا شود.وی تصریح کرد: این حضور استعماری باعث عدم توازن در ابعاد مختلف از جمله توسعه جمعیتی شده بود.
کیانی با اشاره به سابقه هفت هزار ساله تاریخ ایران با خلیج فارس یادآور شد: تلاس ما معطوف به فهم جایگاه خیلج فارس در تاریخ ادبیات جهان است که افزون بر نگاه عالمانه به منطقه، گذشته را نیز نادیده نگیرد.وی گفت: چنین همایشی باعث تولید ایده های بومی برای مدیریت در توسعه و پیشرفت منطقه خلیج فارس خواهد شد.
ضرورت توجه به یکپارچه‌نگری  سواحل خلیج فارس
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه