مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه

۱۰۷ مدرسه کانکسی کرمانشاه تا مهرماه جمع‌آوری می‌شود


کرمانشاه- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه با اشاره به طرح جمع‌آوری مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز در استان، گفت: تا مهرماه از ۲۲۰ مدرسه کانکسی در روستاهای استان؛ ۱۰۷ مدرسه ساخته می‌شود و کانکس آنها جمع‌آوری خواهد شد.
به گزارش اقتصادسرآمد، مرزبان نظری روز چهارشنبه در نشست خبری پیش از برگزاری بیست و ششمین جشنواره «خیرین مدرسه ساز» توضیح داد: تمام مدارس کانکسی حال حاضر در روستاهای استان کرمانشاه به تمام تجهیزات آموزشی مانند وسایل سرمایشی، گرمایشی، استاندارد و امکانات یک کلاس تجهیز است و کانکس معمولی نیست.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیزات استان کرمانشاه در ادامه سخنان خود سرانه فضای آموزشی مدارس استان کرمانشاه را ۶/۶ اعلام کرد و گفت: بیشترین سرانه فضای آموزشی استان با ۱۱/۵ درصد مربوط به شهرستان گیلانغرب و کمترین سرانه هم با ۳/۹ درصد به جوانرود تعلق دارد.
نظری رتبه سرانه آموزشی استان کرمانشاه در کشور را یازدهم اعلام کرد و افزود: در حال حاضر ۱۳۶ پروژه با ۴۰۰ کلاس درس در استان کرمانشاه در دست اجرا است و تا مهر ماه امسال ۴۷ مدرسه و پروژه از این تعداد تحویل آموزش و پرورش می شود.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیزات استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با قدردانی از خیرین مدرسه‌ساز گفت: خیرین مدرسه‌ساز از سال ۹۶ تاکنون مشارکت در اجرای ۵۲۹ پروژه با اعتبار بیش از سه هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال را تعهد و تفاهم نامه آن را منعقد کرده‌اند و هر روز هم به این کارهای خیر خود می‌افزایند.
نظری از ثبت مشارکت فعال ۴۲۶ خیر مدرسه ساز شامل ۲۶۸ مرد، ۷۲ زن و ۵۲ نهاد حقوقی مانند نهادها، موسسه و شرکت در استان کرمانشاه خبر داد.
وی اظهار کرد: خیرین مدرسه ساز در ۹۰ درصد پروژه ها مشارکت دارند و سال گذشته بیش از ۷۳۰ میلیارد ریال در ساخت و تجهیز ۱۰۵ مدرسه در قالب ۱۱۰ کلاس کمک کردند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیزات استان کرمانشاه به دیگر کمک های خیرین مانند ۳۶۰ میلیارد ریال آسفالت و ایزبام رایگان اشاره کرد و گفت: قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) سپاه پاسداران نیز ساخت ۹۲ مدرسه روستایی را در دست اجرا دارد که به زودی تحویل آموزش و پرورش می شود.
نظری در ادامه گفت: کسانی که تمایل به مشارکت در امر خیر مدرسه سازی دارند به سایت این اداره کل مراجعه و در قسمت کمک خیرین به حساب های ثبت شده آنها، کمک های خود به هر مقداری که توان دارند واریز کنند.
به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۳ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا، نزدیک به چهار هزار مدرسه دارد و حدود ۳۷۰ هزار نفر دانش آموز و ۲۶ هزار معلم در این مدارس مشغول تحصیل و فعالیت آموزشی هستند.
۱۰۷ مدرسه کانکسی کرمانشاه تا مهرماه جمع‌آوری می‌شود
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه