شهرکهای صنعتی ۶ روز هفته شبانهروزی برق تحویل میگیرند
وزیر نیرو گفت: مطابق قانون کار صنایع مستقر در شهرکهای صنعتی و صنایع مشابه در فصل گرم ۶ روز در هفته و به صورت شبانه روزی برق تحویل خواهند گرفت.به گزارش اقتصادسرآمد، علی اکبر محرابیان، در نشست مشترک با اعضای هیأت مدیره شهرک صنعتی شمس آباد گفت: با توجه به اینکه در آستانه ورود به فصل گرم سال هستیم و رفته رفته دمای هوا در اکثر نقاط کشور افزایش مییابد، ضرورت دارد تا با هدف حفظ پایداری شبکه سراسری برق و تأمین حداکثری برق برای بخشهای مختلف برنامههای مدیریت مصرف به صورت منظم و دقیق اجرایی شود.وی افزود: با توجه به تنوع و فراوانی قابل توجه صنایع در کشور و اینکه بخش قابل توجهی از میزان مصرف برق کشور به صنایع اختصاص دارد، در تلاش هستیم تا همانند فصول گرم ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در قالب تفاهمنامه مشترک با وزارت صنعت، معدن و تجارت و تعامل با صنایع مختلف حداکثر برق ممکن را برای این بخش تأمین کنیم.وزیر نیرو در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برنامههای وزارت نیرو برای تأمین برق کل صنایع کشور در فصل گرم سال پرداخت و گفت: در برنامههای مدیریت مصرف برق سال جاری، صنایع به سه دسته کلی تقسیم میشوند که شامل صنایع کوچک و کارگاهی، صنایع متوسط و صنایع بزرگ و انرژیبر هستند.محرابیان تصریح کرد: برق مورد نیاز صنایع کوچک و کارگاهی که ۹۲ درصد کل صنایع را شامل میشود و میزان اشتغالزایی و پراکندگی آنها بسیار بالاست، بدون محدودیت و به صورت ۲۴ ساعته در فصل گرم سال جاری تأمین خواهد شد.وزیر نیرو درباره نحوه تأمین برق صنایع متوسط و شهرکهای صنعتی اظهار کرد: دسته دوم صنایع متوسط و شهرکهای صنعتی هستند که ۵۶ هزار واحد صنعتی را شامل میشود و برق مورد نیاز این صنایع نیز به مدت ۶ روز در هفته و به صورت شبانهروزی تأمین خواهد شد.وی در خصوص جزئیات نحوه تأمین برق شهرکهای صنعتی اظهار داشت: صنایع مستقر در شهرکهای صنعتی و صنایع متوسط مشابه آن تنها یک روز در هفته آن هم مطابق قانون کار و با هماهنگی شرکت شهرکهای صنعتی و وزارت صنعت، معدن و تجارت تغییر میکند و در ۶ روز دیگر هفته میتوانند با حداکثر ظرفیت نسبت به اجرای برنامههای تولیدی خود اقدام کنند.وزیر نیرو همچنین درباره صنایع گروه سوم بیان کرد: ۷۰۰ واحد صنعتی بزرگ و انرژیبر مانند صنعت فولاد، مس، آلومینیوم، سیمان نیز هیچگونه تعطیلی به واسطه انرژی برق نخواهند داشت و تنها اقدامی که این صنایع برای حفظ پایداری شبکه سراسری انجام میدهند، این است که ساعت پرباری خود را به نیمه شب منتقل خواهند کرد و در ساعات گرم روز که مصرف برق شبکه اوج میگیرد، برق کمتری دریافت میکنند.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
اخبار روز
-
تقابل ظرفیت و خدمات در عصر بی ثباتی
-
روایت ملتِ ایستادگی، همبستگی و امید از رمضان تا محرم
-
تا پایان امسال؛ ایجاد اسکله تفریحی در بندر ماهشهر
-
برات الکترونیک بانک تجارت؛ همچنان بر مدار خدمت
-
تلاش مضاعف همکاران، ضامن حرکت پرشتاب بانک سرمایه در مسیر رشد و توسعه
-
تاکید مدیرعامل بانک سینا بر نهادینهسازی ابزارهای نوین مالی در فرایند تامین مالی واحدهای تولیدی
-
سهم ۶۶ هزار میلیارد ریالی تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن در بانک اقتصادنوین
-
ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین آغاز شد
-
مجوز تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری ارزی به بانک ملت اعطا شد
-
بانک مهر ایران در مسیر تبدیل شدن به بانک عامل اصناف کشور
-
«وینگر» ۱۳۰۰۰ تایی شد
-
استفاده از بازارهای بورس و سرمایه برای رونق بخشی به صنعت ساختمان ضروری است
-
سود بانک ملت در پایان سال مالی ۱۴۰۴ با جهش ۹۰ درصدی به ۲۶۱ همت رسید
-
ارائه خدمات چک در بستر اپلیکیشن «سرمایه»
-
امکان ثبتنام در دور جدید فروش خودروهای وارداتی در بانک اقتصادنوین فراهم شد
-
«بازارگاههای دیجیتال» میزبان نسخه جدید همراهبانک سپه شدند
-
ورود پساب کشاورزی و خانگی؛ معضل اصلی محیط زیست تالاب بین المللی انزلی
-
چرا سرزمین ۱۰۰۰برکه جنوب میزبان «آتوسا مومنی» شد؟
-
ابر بدهکاران صنعت برق صنایع فولادی و آلومینیوم هستند
-
مراسم تکریم مدیرکل پیشین و معارفه سرپرست جدید دفتر مرکزی حراست توانیر برگزار شد



