«شهردار و شورای اسلامی شهر گلستان»

الگوی وفاق و همدلی مدیریت شهری و مردم سالاری

پروژه‌های نیمه‌تمام مورد توجه رئیس‌جمهور شهید در گلستان سال گذشته افتتاح شدند
شهردار گلستان گفت: پروژه‌های نیمه تمامی که رئیس‌جمهور شهید تاکید بر اتمام آن‌ها داشتند، سال گذشته تکمیل و به بهره‌برداری رسیدند.
سیدمحمد میرزمانی، شهردار گلستان با ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده اظهار کرد: خوشبختانه با همگرایی بسیار خوبی که بین مدیران شهرستان حاکم است و در شهرگلستان پروژه‌هایی که در حوزه‌های مختلف طی سه  سال اخیر توسط شهرداری تعریف شده بر اساس نیاز مردم و مردم محور کار بوده‌اند.
وی افزود: میزان اعتبار شهرداری گلستان درحال حاضر ۱۹۰۰ میلیارد تومان است و عملکرد شهرداری گلستان تقریبا با ۲۰ سال گذشته برابری می‌کند که این موضوع به همکاری مدیران شهری، شهرستانی و استانی برمی‌گردد.شهردار گلستان با بیان اینکه پروژه‌های نیمه تمامی که رئیس‌جمهور شهید تاکید بر اتمام آن‌ها داشتند، سال گذشته تکمیل و به بهره‌برداری رسید، تاکید کرد: شهر گلستان با جمعیت ۳۰۰ هزار نفر فاقد آرامستان بود که برای نخستین بار در دوره ششم مدیریت شهری گلستان، ساخت آن در دستور کار قرار گرفت و فاز نخست آن راه‌اندازی شد.میرزمانی گفت: پروژه هدایت آب‌های سطحی از جمله پروژه‌های شاخص و حیاتی مجموعه شهرداری و شورا بود که عملیاتی شد.
وی ادامه داد: در حوزه فرهنگی ۵ سرای محله در نقاط مختلف شهر گلستان به همت مجموعه شهرداری و شورا درحال ساخت است، همچنین ۷۰ هزار متر مربع فضای اداری، فرهنگی، و ورزشی در دوره ششم مدیریت شهری اضافه شده و بالغ‌بر ۱۰۰ هزار متر مربع نیز فضای سبز حدید درحال ساخت قرار دارد.شهردار گلستان با اشاره به اینکه برای نخستین بار در کشور ضوابط بافت‌های فرسوده شهر گلستان بومی‌سازی و مردم‌محور شده، تصریح کرد: ساخت استادیوم ۱۰ هزار نفری، احداث گلخانه برای کسب درآمد پایدار شهری، ساخت مجموعه ورزشی و بوستان ویژه بانوان، ساخت جایگاه سوخت، ساخت سالن‌های ورزشی و بوستان‌ها و نهضت آسفالت و بهسازی معابر اصلی و فرعی و... از مهمترین فعالیت‌های عمرانی انجام شده و درحال اجرا در شهر گلستان است.

پر کردن چاله های معابر با آسفالت سرد نانو در نقاط پر تردد سطح شهر توسط حوزه معاونت فنی و عمرانی شهرداری گلستان
نهضت آسفالت و لکه گیری گسترده معابر همچنان در اولویت کاری شهرداری می باشد و تاکنون خیابانها و کوچه های زیادی به صورت دستی و مکانیزه آسفالت شده اند که با توجه به نظرسنجی های به عمل آمده و تحقیقات میدانی، رضایت عموم شهروندان را در پی داشته است

 رنگ‌آمیزی و نقاشی بیش از 6000 مترمربع
 از دیوارها و فضاهای شهری
شهردار گلستان با بیان اینکه شهروندان باید در زیباسازی سیما و منظر شهری با مدیریت شهری همکاری کنند، اظهار کرد: یکی از وظایف ذاتی شهرداری با محوریت واحد زیباسازی آراستن سیما و منظر شهری و حذف زوائد و نازیبایی‌ها از چهره شهر است، اما این هدف بدون مشارکت مؤثر شهروندان تحقق نخواهد یافت.سید محمد میرزمانی افزود: بدون شک همه شهروندان شهر خود را دوست دارند، بر همین اساس، باید برای ایجاد آرامش و نشاط شهری به یکدیگر و مدیریت شهری کمک ‌کنند.
مدیریت شهری گلستان گفت: از اسفند  ۱۴۰۲ تاکنون بیش از 6000 مترمربع از دیوارها و فضاهای شهری رنگ آمیزی و نقاشی شده و این طرح تا زدودن کامل نازیباییها از سطح شهر ادامه خواهد داشت.

سرای محله شکوفه شهر گلستان در هفته دولت افتتاح می‌شود
 شهردار گلستان از افتتاح سرای محله شکوفه در هفته دولت خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری گلستان، سید محمد میرزمانی، با اشاره پیشرفت مطلوب این پروژه فرهنگی و اجتماعی، اظهار کرد: این پروژه به منظور ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی و اجتماعی به شهروندان در محله مذکور احداث شده است.
وی افزود: در این سرای محله، برنامه‌های مختلفی از جمله برگزاری مراسمات فرهنگی، کلاس‌های قرآنی، آموزش‌های خانواده و مسائل اجتماعی، فعالیت کتابخانه و... پیش‌بینی شده است.
آقای میرزمانی با بیان اینکه سرای محله شکوفه با هدف ارتقای سطح مشارکت شهروندان در اداره امور محله و افزایش همبستگی اجتماعی در این منطقه احداث شده است، ابراز امیدواری کرد: با بهره‌برداری از این سرای محله، شاهد تحولات مثبتی در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی در محله شکوفه باشیم.

  تداوم نهضت آزادسازی معابر در گلستان؛ پس از ۴۰ سال انتظار انتهای خیابان ۳۰ متری احداثی محله سبزدشت آزاد شد
در اجرای طرح نهضت آزادسازی، تعریض و تملک معابر گلستان و به منظور تسهیل در عبور و مرور و رفاه حال مردم، امروز ۸ خرداد ماه ۱۴۰۳، انتهای خیابان ۳۰ متری در منطقه سبزدشت با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر گلستان، معاونین شهردار و شهروندان گرامی مسیر گشایی شد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری گلستان، رئیس شورای اسلامی شهر گلستان در این بازدید، ضمن همکاری با مالکین و اهالی در اجرای این طرح، گفت: آزادسازی معابر نقش مهمی در ساماندهی و زیباسازی چهره شهر و همچنین در عبور و مرور شهروندان دارد که انشاالله با آزاد سازی ملک مذکور، در آینده نزدیک این بلوار احداثی به پروژه بوستان بانوان و کوی گلستان متصل خواهد شد.
وی در ادامه افزود: مدیریت شهری گلستان با جدیت تمام در حال پیگیری و اجرای نهضت آزاد سازی معابر و در بافت فرسوده شهری است و جلب رضایت مردم را در اولویت کاری خود دارد.
نادر سازور در پایان نیز علاوه بر خرسندی از اجرای این طرح، گفت: شورای اسلامی شهر گلستان همیشه پشتیبان اجرای طرح‌های عمرانی شهرداری و در امر خدمت رسانی به مردم در میدان است و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نمی کند.

نصب تجهیزات ترافیکی به منظور کاهش تصادفات
 در شهر گلستان
راهکارهای متعددی برای آرام سازی جریان ترافیک و کاهش سرعت وجود دارد در حال حاضر در شهر گلستان استفاده از علائم افقی و عمودی هم در دستور کار حوزه معاونت فنی و عمرانی شهرداری گلستان قرار دارد که این علائم شامل انواع تابلو خط کشی ها، جان پناه، چراغرهای راهنما، خط نوشته ها و سرعتکاه و سرعتگیر در قالب دستور العمل های آرام سازی جریان ترافیک می باشد.
بدیهی است با توجه به مطالعات صورت گرفته  و اعلام پلیس راهور شهرستان بهارستان مبنی بر حادثه خیز بودن نقاط ؛ شهرداری گلستان به منظور ایمنی و آرام سازی جریان ترافیک نسبت به نصب علائم و تجهیزات ترافیکی در سطح معابر و نقاط حادثه خیز اقدام نموده است.
 الگوی وفاق و همدلی مدیریت شهری و مردم سالاری
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه