جروزالم پست: 

عملیات ارتش یمن، فعالیت بندر ایلات را به صفر رساند


روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» از صفر شدن فعالیت بندر ایلات (ام الرشراش) در جنوب فلسطین اشغالی به دنبال عملیات مداوم نظامی و تنبیهی ارتش یمن در دریای سرخ خبر داد.
به گزارش اقتصادسرآمد، روزنامه جروزالم پست در گزارشی به نقل از بخش پژوهشی کنگره آمریکا افزود که ارتش یمن از زمان آغاز عملیات «طوفان الاقصی» در هفتم اکتبر۲۰۲۳(۱۵ مهرماه۱۴۰۲) دستکم ۵۳ نوبت به اهداف صهیونیستی در سرزمین های اشغالی حمله کرده است.
این روزنامه اضافه کرد: جنبش انصارالله یمن نه تنها به طور مستقیم به اسرائیل (سرزمین های اشغالی) حمله می کند بلکه کشتی هایی را که تلاش می کنند از طریق دریای سرخ و تنگه باب المندب به بندر ایلات وارد شوند، هدف قرار می دهد و این موضوع، فعالیت های اقتصادی بندر ایلات را به صفر رسانده و متوقف کرده است.
«گدعون گولبر» مدیراجرایی بندر ایلات گفت: یمن تلاش می کند بندر ایلات و اقتصاد آن را خفه کند؛ بطوری که تجهیزات و کارکنان این بندر اکنون بدون استفاده مانده اند.
وی اضافه کرد: کشتی هایی که میان اسرائیل (سرزمین های اشغالی) و کشورهای آسیایی در رفت و آمد بودند، اکنون باید برای فرار از حملات یمنی ها، آفریقا را دور بزنند و این موضوع هزینه و زمان رسیدن محموله ها و امکان هدف قرار گرفتن در دیگر مناطق مانند سواحل آفریقای جنوبی یا تنگه جبل الطارق را افزایش می دهد.گولبر گفت: آمریکا باید تا اوضاع وخیم ترنشده است به شکل جدی تری با یمنی ها مقابله کند زیرا اگر - در زمانی که به آمریکا به دید یک کشور ضعیف نگاه می کنند، به آن ها اجازه انجام عملیات بیشتر داده شود- مشکل بزرگتر خواهد شد.
روزنامه صهیونیستی جروزالم پست ادامه داد: بندر «اشدود» (در غرب سرزمین های اشغالی) نیز منتظر چنین سرنوشتی است زیرا این بندر و بندر «حیفا» در برد موشک های حزب الله لبنان قرار دارند.
«ریچارد هاسی» کارشناس امنیت دریایی و مدیر شرکت «وفترین» گفت: تشدید درگیری به حملات بیشتر و تعطیلی تجارت و تغییر مسیر کالاها منجر خواهد شد.
عملیات ارتش یمن، فعالیت بندر ایلات را به صفر رساند
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه