رييس سازمان شيلات ايران

تكميل برق رساني مجتمع پرورش ماهيان سرد آبي ريجاب در هفته دولت


با تكميل برق رساني، به مجتمع پرورش ماهيان سرد آبي ريجاب ،حدود ۲۰۰۰ تن به ظرفيت اين مجتمع اضافه خواهد شد.
به گزارش اقتصاد سرآمد، معاون وزير و رييس سازمان شيلات ايران در پنجمين روز از هفته جهاد كشاورزي و دومين روز از سفر خود به عنوان نماينده وزير جهاد كشاورزي به استان كرمانشاه از وضعيت آبزي پروري وزيرساختهاي شيلاتي قصرشيرين استان كرمانشاه بازديد و از نزديك در جريان وضعيت توليد قرار گرفت.
سيدحسين حسيني ضمن بازديد از مجتمع ۶۰۰۰ تني پرورش ماهيان سردابي ريجاب گفت: حدود ۱۰۰ ميليارد ريال بابت برق رساني به اين مجتمع هزينه شده است.
وي افزود: ۱۸۰ مزرعه و با ظرفيت ۶۰۰۰ تن در اين مجتمع فعاليت مي كند كه با تكميل برق رساني حدود ۲۰۰۰ تن به ظرفيت اين مجتمع اضافه خواهد شد . حسيني همچنين گفت: اميدواريم تا يك ماه آينده برق رساني به اين مجتمع تكميل و در هفته دولت افتتاح و به بهره برداري برسد.
همچنين در اين سفر از كارگاه تكثير ميگوي بزرگ آب شيرين به عنوان تنها مركز فعال در سطح كشور كه ظرفيت توليد سالانه حداقل پنج ميليون قطعه پست لارو ميگو را داشته ودرسال جاري نيز به عنوان حفظ ذخيره ژنتيكي فعاليت مي كند، بازديد شد.
  در ادامه اين سفر از مجتمع هشت هزار هكتاري پرورش ماهي وميگو شهدا درجنوب شرقي شهرستان قصرشيرين كه از بزرگترين مجتمع هاي آبزي پروري در كشور است و درحال حاضر با بهره برداري ازفازهاي اول وسوم و درسال گذشته با توليد پنج هزار تن ماهيان گرم آبي ميسر شده واشتغال پانصد نفررا به دنبال داشته است،بازديد شد.
درسومين بازديدكاري معاون وزير و رئيس سازمان شيلات ايران بزرگترين مجتمع پرورش ماهي سردآبي مكانيزه استان با ظرفيت توليدي  800 تن در سال در روستاي كلاران دشه و داريان  شهرستان پاوه، بر ضرورت برگشت آب و استفاده از دستگاه ازون و حباب ساز و مكانيزه كردن مزارع پرورش ماهي در جهت افزايش توليد در واحد سطح مورد تاكيد قرار گرفت.
تكميل برق رساني مجتمع پرورش ماهيان سرد آبي ريجاب در هفته دولت
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه