وزیر نفت خبرداد

تولید روزانه ۲۲۰ هزار بشکه در میادین نفتی با سرمایه‌گذاری روس ها


وزیر نفت گفت:در دیدار با رییس طرف روسی این کمیسیون،همه موارد دستور کار مناسبات دو کشور طی سه سال اخیر بررسی و درباره سرمایه‌گذاری روسیه در میادین‌نفتی ایران مذاکره و تصمیم‌های خوبی گرفته شد.
به گزارش اقتصادسرآمد، جواد اوجی در گفت‌وگویی در پایان سفر به مسکو و پس از مذاکره با الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه، ایگور لویتین، دستیار رئیس‌جمهوری روسیه در همکاری‌های بین‌المللی، و سرگئی تسیویلیف، وزیر انرژی این کشور، نتایج سفر خود را تشریح کرد.
وی گفت: در این سفر و در نشستی با رؤسای کنونی و بعدی طرف روسی کمیسیون مشترک و دستیار رئیس‌جمهوری روسیه، همه موارد دستور کار روابط دو کشور یک بار دیگر مرور شد.
وزیر تصریح کرد: پیشرفت کارها در حوزه صنعت و نفت و گاز، نیروگاهی، نیروگاه هسته‌ای شماره دو بوشهر، بانکی، کریدور شمال و جنوب و خط ریلی رشت – آستارا بررسی شد.اوجی افزود: در این دیدار درباره رفع چالش‌ها در پروژه‌های مشترک گفت‌وگو شد و توافق‌ها و تصمیم‌های تازه به‌ویژه در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی اتخاذ شد.
وی ادامه داد: اکنون هفت میدان نفتی در ایران با سرمایه‌گذاری شرکت‌های مختلف روسی در حال توسعه است و ۲۲۰ هزار بشکه از تولید روزانه نفت ایران از آن دسته از میدان‌های کشور است که روس‌ها در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
وزیر نفت بیان کرد: درباره سرمایه‌گذاری شرکت‌های روس در میدان‌های جدید نفتی در ایران نیز در این نشست مذاکره شد.
اوجی از گفت‌وگو درباره صادرات فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی و انتقال فناوری به‌عنوان محور دیگر مذاکرات خود با مقامات روسی نام برد و گفت: متخصصان ایرانی هم‌اکنون در حال تأمین نیازمندی‌های شرکت‌های روسیه در حوزه‌های بالادست و پایین‌دست صنعت نفت هستند و درمقابل، یک‌سری نیازمندی‌های صنعت نفت و گاز ایران از طریق شرکت‌های روسی تأمین می‌شود که همه این موارد در نشست‌هایی که با دولتمردان روسیه داشتیم مطرح و تصمیمات خوبی اتخاذ شد.
تولید روزانه ۲۲۰ هزار بشکه در میادین نفتی با سرمایه‌گذاری روس ها
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه