مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبرداد:

الحاق شناور راهنمابر و جستجو نجات  به ناوگان خدمات دریایی هرمزگان


مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ۲ فروند شناور «راهنمابر هدایت کشتی ۲۰۲ و جستجو و نجات ناجی۵۰( RIB) »، به یاد شهدای خدمت و با طراحی کاملا بومی به ظرفیت ناوگان خدمات دریایی این استان اضافه شد.
به گزارش اقتصادسرآمد، حسین عباس‌نژاد در آیین پیوستن این شناورها به ناوگان دریایی بنادر و دریانوردی هرمزگان و تشریح جزئیات شناور راهنمابر هدایت ۲۰۲، افزود : این شناور دارای ۱۷ متر طول و حدود ۴.۶۰ متر عرض، با ۱.۲۵ سانتی متر آبخور از نوع شناور راهنمابر بوده که حدود ۲۵ گره دریایی سرعت دارد و تمامی مراحل طراحی و ساخت این شناور راهنمابر، در داخل کشور انجام شده است.
وی بیان کرد: جنس بدنه شناور یاد شده آلومینیوم دریایی بوده که به دست متخصصان داخل کشور ساخته شده و مراحل آزمایش دریانوردی را با موفقیت طی کرده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار کرد: با الحاق این شناور، نوسازی ناوگان خدماتی بنادر کشور آغاز و به سهم خود توان عملیاتی بنادر را بهبود می‌بخشد.عباس‌نژاد در خصوص الحاق شناور جستجو و نجات دریایی ناجی ۵۰ نیز گفت: این شناور تازه ساخت با ویژگی‌های خاص از جمله سرعت بالا در حدود ۳۷ گره تعادل پایدار غیرقابل غرق شدن بوده که به ناوگان خدماتی جستجو و نجات بنادر اضافه شد.
وی طول این شناور را نیز حدود ۱۳ متر و عرض حدود ۴.۶ دهم متر ذکر کرد که با پیوستن این شناور، گستره ارائه خدمات جستجو و نجات در سطح استان هرمزگان گسترش پیدا می‌کند.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های مهم سازمان بنادر و دریانوردی جدای از این که باید ایمنی، امنیت و حفظ محیط زیست دریایی و فراهم سازی ایمن سازی صنعت حمل و نقل دریایی باشد، در کنار آن توسعه توان داخلی و استفاده حداکثری از تامین تجهیزات دریایی و بندری است؛ گفت در همین راستا در مجموع تاکنون ۳۵ فروند شناور با مشارکت بخش خصوصی در راستای نوسازی ناوگان خدماتی در بندر شهید رجایی سفارش داده شده که ۲ فروند از این شناورها به حوزه خدمات ایمنی اضافه شد.
وی با بیان اینکه یکی از این شناورها توسط سازمان صنایع دفاع و دیگری توسط بخش خصوصی با طراحی کاملا بومی ساخته شده است، عنوان کرد: همچنین هشت فروند دیگر از شناورهای یدک‌کش امسال به این ظرفیت افزوده خواهد شد.عباس‌نژاد خاطرنشان کرد: افزوده شدن این شناورهای ساخت داخل، تاثیر مستقیمی علاوه بر تامین نیاز تجهیزات دریایی در بنادر استان هرمزگان با بالاترین ایمنی، تاثیر مستقیمی نیز بر افزایش سرعت عملیات و کاهش تاخیر شناورها خواهد داشت.
الحاق شناور راهنمابر و جستجو نجات  به ناوگان خدمات دریایی هرمزگان
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه