مدیر کل دفتر زیست بوم‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست

افزودن بالغ بر ۳۵۰ هکتار  بر وسعت جنگل‌های دریایی کشور

مدیر کل دفتر زیست بوم‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: در راستای پویش کاشت یک میلیارد نهال، با جلب مشارکت صنایع، بالغ بر ۳۵۰ هکتار بر وسعت جنگل‌های مانگرو کشور اضافه شد.
به گزارش اقتصادسرآمد، محمد طالبی متین به مانا، اظهار داشت: با توجه به شرایط کشور و نگاه توسعه‌ای به دریا، در سال گذشته سلسله اقداماتی از سوی دفتر زیست بوم‌ها و سواحل دریایی انجام شده است.
مدیر‌کل دفتر زیست بوم‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، ادامه داد: برنامه‌های اقدام ملی حفاظت از گونه‌های تدوین شده در سال گذشته و سال‌های قبل تر، وارد فاز اجرا شده‌اند.
این مقام مسئول در معاونت محیط زیست دریایی، اذعان داشت: در راستای پویش کاشت یک میلیارد نهال، با جلب مشارکت صنایع، بالغ بر ۳۵۰ هکتار بر وسعت جنگل‌های مانگرو کشور اضافه شد.
وی خاطرنشان ساخت: با توجه به اهمیت زیست بوم‌های دریایی خلیج فارس و چالش‌هایی که در برابر آن‌ها قرار دارند، اقداماتی برای حفاظت و مدیریت پایدار منابع دریایی این منطقه لازم است؛ برنامه‌ها و سیاست‌های بیشتری برای کاهش آلودگی و محافظت از زیست بوم‌ها و جانوران دریایی باید اجرا شود.
طالبی متین مدیر کل دفتر زیست بوم‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: همچنین، آموزش و افزایش آگاهی عمومی درباره اهمیت حفاظت از زیست بوم‌های دریایی و تأثیرات منفی فعالیت‌های انسانی بر آن‌ها ضروری است؛ دولت‌ها و سازمان‌های محیط زیست باید با همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی، تلاش کنند تا استاندارد‌ها و قوانین سختگیرانه تری برای کنترل آلودگی دریایی و تخریب زیست بوم‌های دریایی اعمال کنند.
 افزودن بالغ بر ۳۵۰ هکتار  بر وسعت جنگل‌های دریایی کشور
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه