افق جدیدی در توسعه دریامحور شکل‌ گرفته است

 در حوزه سازه‌های دریایی به خودکفایی رسیده‌ایم


رییس سازمان شیلات ایران با اشاره به ابلاغ سیاست‌ های کلی توسعه دریامحور از سوی مقام معظم رهبری، گفت: با ابلاغ این سیاست‌ها، افق جدیدی در توسعه دریامحور شکل‌ گرفته است.
به گزارش اقتصاد سرآمد، سید حسین حسینی در آیین گرامیداشت روز جهانی دریانورد اظهار داشت: روز جهانی دریانورد را به تمامی دریانوردان کشور تبریک می‌گویم و باید بگویم دریانورد و صیاد نمونه کسی است که بتواند آنچه متعلق به همه کشور است را حفظ کند و نگاهدار منابع کشور در حوزه دریایی باشد.
وی ادامه داد: اقدامات بسیار خوبی در دولت مردمی سیزدهم در حوزه دریایی و صیادی رخ داده است و به طور مثال سخت و زیان‌آور بودن اجحافی بود که با پیگیری دولت و حمایت مجلس شورای اسلامی حل شد و مراحل آن در حال پیشبرد است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه نگاه ویژه کشور در حوزه بهره‌برداری پایدار، ایجاد سازه‌های دریایی است، بیان کرد: دریا باید به عنوان یک محیط زیست و اکوسیستم دیده شود و شاهد رشد ۵۰ درصدی در صادرات آبزیان هستیم و این موضوع دستاوردی است که توسط جامعه سختکوش صیادی کشور و حمایت دولت سیزدهم رقم خورده است.
رییس سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین اقدامات صورت گرفته، خودکفایی در سازه‌های دریایی است، خاطرنشان کرد: این دستاورد با بیش از ۸۵ درصد توسط توان داخلی ساخته شد.
 در حوزه سازه‌های دریایی به خودکفایی رسیده‌ایم
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه