معاون سازمان منطقه آزاد کیش:

سایت‌های مصنوعی غواصی از فشار به مرجان‌های طبیعی کیش کاسته است


سرپرست معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر ضرورت توجه به مسائل زیست محیطی گفت: ایجاد سایت‌های غواصی مصنوعی از فشار بر مرجان‌های طبیعی دریای کیش می‌کاهد.
به گزارش اقتصادسرآمد، امین میرزایی در گفت و گو با خبرنگاران ایجاد سایت غواصی مصنوعی را از اقدامات ارزشمند اداره محیط زیست در کیش دانست و اظهار کرد: تلاش ما بر این است تا در همکاری با کلوپ‌های تفریحی دریایی و با توسعه سایت‌های غواصی مصنوعی، از فشار گردشگری بر سایت های مرجانی طبیعی غواصی کاسته شود.
وی تلاش برای حفاظت از مرجان‌ها و تکثیر آن‌ها طی سال‌های اخیر را از مهمترین اقدامات مرکز بوم شناسی کیش عنوان کرد.
میرزایی سرپرست معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه ظرفیت‌های محیط زیستی کیش می‌تواند یک نقطه قوت در حوزه گردشگری مورد بهره برداری قرار گیرد، افزود: استفاده از ظرفیت محیط زیست در توسعه گردشگری نباید منجر به تخریب آن شود؛ ما معتقدیم که من سرمایه گذاری در این حوزه و حفاظت از محیط زیست باید از این ظرفیت در توسعه اقتصادی و جذب سرمایه گذاری استفاده کرد.
سرپرست معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: در همین راستا ایجاد موزه زیست محیطی در مرکز بوم شناسی کیش در دستور کار قرار گرفته است.
سرپرست معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش برگزاری سمینارها و کارگاه‌های آموزشی همچنین انجام پژوهش‌های شاخص زیست محیطی در مرکز بوم شناسی جزیره را یکی از نقاط قوت و حائز اهمیت برای حفاظت از محیط زیست دانست و خواستار میزبانی از دانش آموزان برای ارائه آموزش‌های زیست محیطی شد.
سایت‌های مصنوعی غواصی از فشار به مرجان‌های طبیعی کیش کاسته است
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه