مدیرکل امور مالیاتی قزوین:

قزوین دومین  استان موفق  در پیاده‌سازی سامانــه‌  مؤدیان مالیاتی

قزوین-  مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین با اشاره به اینکه استان قزوین بعد از استان تهران دومین استان موفق در پیاده‌سازی سامانه‌ مؤدیان مالیاتی است، گفت: در سال گذشته ۴ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده مالیات در استان قزوین وصول و بین شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و عشایر توزیع شده است.
به گزارش اقتصادسرآمد، سید محمود موسوی در نشست خبری با اصحاب رسانه که ۲۰ تیر در سالن جلسات امور مالیاتی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: خرداد و تیر ماه هر سال مهلت تسلیم اظهار نامه مالیاتی مؤدیان از جمله ارزش افزوده و اشخاص حقیقی است که امسال با توجه به حادثه ناگوار پیش آمده برای شهدای خدمت و درک شرایط موجود با استفاده از مجوزهای قانونی مهلت تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی برای برخی از مؤدیان تمدید شده است.
وی در ادامه بیان کرد: بر این اساس مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی برای اشخاص حقیقی ۴۵ روز تمدید شده و تا نیمه مرداد ماه و مهلت تسلیم اظهارنامه ارزش افزوده فصل اول سال ۱۴۰۳ به مدت یک ماه تمدید و تا پایان مرداد ماه اعلام شده است و تمدیدی برای تسلیم اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی و مستغلات در نظر گرفته نشده و این مهلت تا پایان تیر ماه خواهد بود.
مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین خاطرنشان کرد: براساس قانون مالیات‌های مستقیم صاحبان اصنافی که تک مالکی هستند و تا ۱۸ میلیارد تومان درآمد دارند و اصنافی که چند مالکی هستند و تا ۳۶ میلیارد تومان درآمد دارند می‌توانند از تسهیلات تبصره ماده ۱۰۰ استفاده کرده و مالیات خود را تقطیع کنند.
وی گفت: از سوی دیگر مؤدیانی که تک مالکی هستند و بیش از ۱۸ میلیارد تومان درآمد دارند و یا چند مالکی هستند و درآمدشان بیش از ۳۶ میلیارد تومان است باید از اظهارنامه تعاملی استفاده کنند و فرم اظهارنامه‌ای که سازمان به آن‌ها پیشنهاد می‌دهد را بپذیرند، بزرگترین حسن این امر آن است که مؤدی را از ارائه، نگهداری و تنظیم دفتر حساب و اسناد و مدارک معاف می‌کند.
موسوی ادامه داد: ۹۲ درصد از اظهارنامه‌هایی که به این سازمان تسلیم شده است را پذیرفته‌ایم و فقط اظهارنامه هشت درصد از مؤدیان را حسابرسی کرده‌ایم چون یک اعتماد متقابل بین مؤدی و سازمان امور مالیاتی وجود دارد و امروز در جایگاهی هستیم که مانند کشورهای توسعه یافته زیر ۱۰ درصد اظهارنامه‌های تسلیمی را حسابرسی می‌کنیم.
وی تصریح کرد: از سال ۹۰ به بعد ۶۰ هزار مؤدی به واسطه قانون ساماندهی مؤدیان و ساماندهی دستگاه‌های کارت‌خوان شناسایی شده‌اند، ضمن اینکه ما ۱۰۸ هزار و ۲۶۳ مؤدی اصناف داشتیم که از مجموع آن‌ها ۹ هزار و ۲۸۳ پرونده رسیدگی شده است و الباقی اظهارنامه‌ها را پذیرفته‌ایم ولو اینکه مؤدی با ما توافق نکرده باشد.
این مسئول اظهار کرد: سال گذشته تعداد ۵۵ هزار و ۱۴۹ مؤدی به سازمان فرم تبصره دادند که این رقم حدود ۵۰ درصد از مؤدیان ما هستند، از این تعداد، مالیات ۲۷ هزار و ۲۶۹ مؤدی یعنی تقریباً نیمی از آن‌ها صفر شده است، ۹ هزار  ۹۲۵ مؤدی از ۱۰۰۰ تومان تا ۲ میلیون تومان مالیات داشته‌اند، مالیات ۵ هزار ۵۱۲ مؤدی بین ۲ تا ۵ میلیون تومان شده است، ۵ هزار ۳۲۶ نفر بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان مالیات داشتند، ۴ هزار و ۸۱ مؤدی مالیات بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان داشتند، ۲ هزار و ۴۷۸ نفر بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان مالیات دادند و ۵۵۸ مؤدی مالیات بالای ۵۰ میلیون داده‌اند.
وی گفت: در سال گذشته ۴ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده مالیات در استان قزوین وصول و بین شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و عشایر توزیع شده است، از میزان ۴ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان، به صورت تقریبی ۱۲۱ میلیارد تومان به ورزش همگانی، ۶۳۴ میلیارد تومان به بهداشت و درمان و ۳ هزار و ۴۳۰ میلیارد تومان هم به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها توزیع شده است.
موسوی در ادامه بیان کرد: اگر جمعیت استان قزوین را یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در نظر بگیریم در واقع به ازای هر شهروند در استان قزوین از سوی سازمان امور مالیاتی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، علوم پزشکی و ورزش‌های همگانی پرداخت شده است.
به گزارش ایسنا، وی خاطرنشان کرد: کمربندی نسیم شمال در شهر قزوین، تئاتر شهر قزوین، کمربندی آیت‌الله باریک‌بین در قزوین، بوستان مادر و کودک در تاکستان، روکش آسفالت شهر محمودآباد و بسیاری از پروژه‌های دیگر، از جمله پروژه‌هایی هستند که از محل ارزش‌افزوده به انجام رسیده‌اند.‌
مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین بیان کرد: هزار و ۸۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲ فقط به شهرداری قزوین ارزش‌ افزوده پرداخت شده و در فصل بهار سال جاری هم تقریباً ۱۶۶۵ میلیارد تومان ارزش افزوده بین همین شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و جمعین عشایر استان توزیع شده است که از این رقم حدود ۴۰۰ میلیارد تومان مختص شهرداری قزوین است.
وی در پایان با اشاره به اینکه استان قزوین بعد از استان تهران دومین استان موفق در پیاده‌سازی سامانه‌ مؤدیان مالیاتی است، تصریح کرد: مالیات معوق این سازمان در استان قزوین بالغ بر ۹۵۰ میلیارد تومان است که مربوط به شرکت‌های ورشکسته و کارت‌های بازرگانی سوری است و پیش‌بینی می‌شود طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال این میزان به زیر ۵۰۰ میلیارد تومان برسد.
قزوین دومین  استان موفق  در پیاده‌سازی سامانــه‌  مؤدیان مالیاتی
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه