مدیرکل بهزیستی استان البرز:

۲۵ هزار و ۲۱۵ معلول البرز خدمات مستمری ماهیانه دریافت می کنند

 البرز- معصومه عینی خبرنگار اقتصادسرآمد- وجیهه محمدی فلاح مدیرکل بهزیستی استان البرز  در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت آغاز هفته بهزیستی در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد بااشاره به  اقدامات ارزنده دولت سیزدهم و سنگ‌تمام این‌دولت برای جامعه هدف بهزیستی گفت: این سازمان به عنوان یکی از مجموعه های خدمت رسان به جامعه هدف خود متولی سلامت اجتماعی در جامعه است و وظیفه خدمات رسانی به جامعه هدف خود از تولد تا سالمندی آنها را بر عهده دارد. 
به گزارش اقتصادسرآمد، مدیرکل بهزیستی استان البرز  گفت: پیش از این، سازمان بهزیستی از برخی ناترازی ها رنج می برد و گستره خدمات و تنوع خدمات‌محوله با منابع در اختیار هم تراز نبودند که البته برخی از آنها هنوز هم‌مشاهده می شود اما بخش عمده ای از این ناترازی ها رفع شد و شاهد رشد بیش از ۵۰ درصدی اعتباری در این استان هستیم.
محمدی فلاح افزود: با توجه به رشد ۲۲۰ درصدی منابع کلی در سازمان بهزیستی، در حوزه توانبخشی یکی از خدمات اصلی و اختصاصی این‌مجموعه، ارائه خدمت به جامعه افراد دارای معلولیت است که در البرز حدود ۴۰ هزار نفر از این خدمات بهره مند هستند .
وی افزود :  در دولت سیزدهم، حدود ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از افراد دارای معلولیت در نوبت دریافت خدمت رسانی از این‌مجموعه بودند که در دولت های گذشته تامین‌منابع صورت نگرفته بود اما در حال حاضر ۲۵ هزار و ۲۱۵ نفر افراد دارای معلولیت در البرز خدمات مستمری ماهیانه را دریافت می کنند.
وی  ادامه داد :  در حوزه افراد دارای معلولیت بانوان سرپرست خانوار، خانواده های دارای چند قلو و نیز افراد دارای ضایعه نخاعی جهت دریافت خدمات پرستاری مقوله ای به نام پشت نوبت نداریم زیرا هر فرد واجد شرایطی که مراجعه کننده این سازمان باشد، خدمات لازم را دریافت می کند. 
محمدی فلاح  اظهار داشت :در بحث حق پرستاری خانواده محوردر گذشته 600 خانواده از این خدمت استفاده می کردند که در حال حاضر به 1952 نفر از حق پرستاری به صورت ماهانه به مبلغ 2 میلون 100 هزار تومان پرداخت می شود که رشدی حدود 320 درصد داشته است .  مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به صرف ۱۰ میلیارد تومان بودجه جهت خرید تجهیزات توانبخشی در البرز اظهار کرد: سال گذشته یک هزار و ۳۰۰ دستگاه ویلچر و حدود ۶۰۰ دستگاه سمعک نیز از ردیف های دولتی خریداری و به مددجویان تحویل داده  شد. 
وی تصریح کرد : در واقع البرز اولین استانی بود که برای تامین و خرید ویلچرهای شخصی سازی شده فوق سبک کربنی تولید شرکت های دانش بنیان داخلی اقدام کرد..
محمدی فلاح با اشاره به استعدادهای بی نظیر جامعه معلولین مطرح کرد این قشر نیز مانند دیگر افراد جامعه حق دارند از تمام امکانات و خدمات ارائه شده در جامعه برخوردار باشند. با توجه به اینکه قانونگذار تعیین کرده بود ۳ درصد سهمیه آزمون استخدامی باید به جامعه معلولین تعلق گیرد، آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت برای اولین بار به عنوان یک اتفاق بی نظیر در کشور رقم خورد.
وی افزود: ۱۲ هزار نفر در کشور در این آزمون شرکت کردند که مقرر شده حدود چهارهزار و ۳۶۶ نفر در دستگاه های مختلف پذیرش و مشغول به کار شوند. 
وی تصریح کرد : برپایی میزهای خدمت در محلات کم برخوردار یکی دیگر از خدماتی بود که در سطح کشور صورت گرفت و در گام اول ۱۰۰ محله شناسایی شد که ملک آباد، مهدی آباد و … از جمله این محلات بودند در مرحله دوم نیز ۵۰ محله هدفگذاری شده و برپایی این میزهای خدمت در حال اجراست.مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به رایگان شدن هزینه ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیونی کاشت حلزون به عنوان اقدام ویژه دولت سیزدهم تاکید کرد: مناسب سازی منزل و خودروهای افراد دارای معلولیت با هدف تسهیل در رفت و آمد آنها افتتاح اولین خانه کوچک دختران دارای معلولیت متوسط و شدید در البرز و افتتاح اولین مرکز نگهداری بیماران اعصاب و روان بانوان روستایی نیز از دیگر اقدامات این مجموعه در سال گذشته هستند.محمدی فلاح عنوان کرد: رایگان شدن قبوض آب، برق و گاز حدود ۱۷ هزار نفر از افراد دارای معلولیت، برگزاری جشنواره منطقه ای تئاتر افراد دارای معلولیت با حضور ۶ استان کشور به میزبانی البرز، پرداخت کمک هزینه تحصیلی، ایاب و ذهاب دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش این سازمان و نیز بهره مندی حدود چهار هزار نفر از معلولان، بیماران اعصاب و روان و سالمندان در ۶۰ مرکز توانبخشی شبانه روزی نیز از دیگر اقدامات این مجموعه در دولت سیزدهم است
وی با اشاره به معرفی سازمان بهزیستی به عنوان دستگاه برتر در حوزه ایجاد اشتغال در سراسر کشور در جشنواره شهید رجایی و کسب رتبه اول برای این مجموعه مطرح کرد: طی چند سال اخیر اداره کل بهزیستی استان البرز نیز در جشنواره شهید رجایی جزو برگزیدگان بوده است. ایجاد اشتغال و تسهیلگری اشتغال برای بیش از هشت هزار نفر از مددجویان و اختصاص ۵۷۰میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی نیز از دیگر اقداماتی است که می توان به آن اشاره کرد.دیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به تورم موجود در کشور و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم به خصوص جامعه معلولین بر حمایت از مددجویان بهزیستی تاکید کرد و گفت: در حوزه تسهیلگری، پرداخت ودیعه مسکن بلاعوض به ۹۴۳ نفر با رقمی حدود ۴۵ میلیارد تومان از ردیف های اعتباری سازمان به افراد واجد شرایط پرداخت شد.
۲۵ هزار و ۲۱۵ معلول البرز  خدمات مستمری ماهیانه دریافت می کنند
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه