تخلیه و بارگیری ۳.۵ میلیون تن کالا از بندر فریدونکنار

مدیرعامل بندر فریدونکنار با بیان این که این بندر نقش مهمی در ترانزیت کالا در بین کشورهای حاشیه دریای خزر دارد، گفت، در این بندر خصوصی در ماه های اخیر ۳.۵ تن کالا تخلیه و بارگیری شد.
به گزارش اقتصادسرآمد، هادی شفیعیان به ایرنا اظهار کرد: سرمایه گذاری های ۱۵ هزار میلیارد ریالی در اولین بندر خصوصی کشور ۸۵ درصد از زیرساخت های این بندرفریدونکنار را نوسازی و ارتقا داد.
مدیرعامل شرکت راهبران بندر فریدونکنار بیان کرد: در حال حاضر کشتی های تجاری از بندر فریدونکنار به تمامی بنادر مهم کشورهای حاشیه دریای خزر پهلو می گیرد.
وی با بیان این که تجارت از بندر فریدونکنار در مسیر تکاملی قرار دارد، ادامه داد: در سال گذشته ۱۵۰ کشتی تجاری در این بندر پهلو گرفت که این آمار فقط در سه ماه نخست امسال به ۹۰ کشتی رسیده است.
شفیعیان ادامه داد: ارتقای زیر ساخت ها در بندر فریدونکنار سبب شد که کشتی های تجاری زیادی در این بندر پهلو بگیرند و این امر ترانزیت کالا در این بندر را افزایش خواهد داد.
مدیر عامل شرکت راهبران بندر فریدونکنار با اشاره به این که در بنادر نسل سوم و جهارم جهان ۹۰ درصد حمل و نقل از طریق بنادر انجام می شود، اظهار کرد: در برنامه ریزی ها باید به گونه ای عمل شود که واحدهای تولیدی در کنار این بنادر شکل بگیرند تا حمل و نقل آن همانند دیگر کشورهای جهان راحتر انجام شود.
این مقام مسوول تصریح کرد: تقاضای ما از مدیران دولتی آن است تا با طرح های حمایتی و ارائه تسهیلات زمینه ای فراهم کنند تا سه بندر بزرگ مازندران همزمان با هم در مدار توسعه قرار گیرند که این امر پیشرفت اقتصادی استان را فراهم می کند. بندر فریدونکنار دارای ۶۹ هکتار وسعت است و یکی از مسیرهای دسترسی آسان به بازارهای مصرف کشورهای حوزه دریای خزر به شمار می رود که در کنار سایر بنادر مازندران، به جهش اقتصادی در این استان کمک می کند.
بندر فریدونکنار یک ظرفیت صادراتی و تجاری در منطقه است و به طور متوسط سالانه صدها هزار تن کالای صادراتی کشورهای مختلف جهان از بنادر آستراخان، آکتائو، اولیا، باکو، گوسان و ماخاچ وارد این بندر می‌شود.
بهره‌مندی از ۲ پست اسکله با ظرفیت بیش از یک میلیون تن و آبخور ۴.۲ متری و کاربری چند منظوره «جنرال کارگو» از دیگر ویژگی‌های شاخص بندر فریدونکنار است.
این بندر از طریق دریا می تواند با سایر بنادر حاشیه دریای خزر در کشور روسیه ، آذربایجان ، ترکمنستان و قزاقستان ارتباط مستقیم دریایی داشته باشد.
تخلیه و بارگیری ۳.۵ میلیون تن کالا از بندر فریدونکنار
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه