آغاز کاشت بذر حرا در اسکله گردشگری روستای سهیلی قشم


رییس شورای اسلامی بخش حرا جزیره قشم از برگزاری رویداد چی چکا(کاشت بذر درخت حرا) با هدف حافظت از محیط زیست و لزوم رسیدگی به ژئوسایت جنگل دریایی حرا در اسکله روستای نمونه گردشگری سهیلی در غرب جزیره قشم خبر داد.
به گزارش اقتصادسرآمد، عبدالمجید صلغی سهیلی به ایرنا افزود: هدف از برگزاری این رویداد حفاظت از محیط زیست، مدیریت کاهش اثرات بازدید بیش از حد گردشگران، افزایش سرمایه اجتماعی ترمیم درختان و ضرورت رسیدگی به چالش های ژئو سایت جنگل های دریایی حرا در این روستای نمونه گردشگری است.
وی ادامه داد: هر سال در مرداد یا شهریور ماه بذر حرا توسط کودکان، بانوان و جامعه محلی این روستا از جنگل های اطراف این جزیره جمع آوری و در حاشیه اسکله گردشگری آن با ظرافت و دقت بی نظیری کاشته می شود.
رییس شورای اسلامی بخش حرا جزیره قشم توضیح داد: بعد از حداقل سه ماه نگهداری از این بذرها، عملیات انتقال آنها به سواحل قابل کاشت صورت می گیرد.
صلغی سهیلی اضافه کرد: این امر در راستای تقویت طرح کمربند سبز جزیره قشم انجام می شود که سراسر سواحل این جزیره را در بر می گیرد.
وی گفت: این بذرها از سوی کودکان دانش آموز برای کاشت ۳۰۰ اصله نهال حرا در نهالستان های اطراف اسکله گردشگری روستای سهیلی جمع آوری و کاشت شد.
در این رویداد معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، مدیر ژئوپارک جهانی قشم، مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم و اعضای شورای اسلامی روستای سهیلی، دانش آموزان و جامعه محلی این روستای نمونه گردشگری جزیره قشم که نوروز امسال مقام اول در اقامت مردم را داشته است حضور داشتند.
آغاز کاشت بذر حرا در اسکله گردشگری روستای سهیلی قشم
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه