وزیر صمت در نشست فعالان اقتصادی سیستان و بلوچستان:
اگر به فکر تامین برق نباشیم در حوزه فولاد بیشتر ضربه می خوریم
شرکتهای معدنی از محل مسئولیت اجتماعی زیرساختها را تکمیل کنند
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شرکت های معدنی از محل مسوولیت اجتماعی مجوز دارند و میتوانند از این محل، آبادانی منطقه را به ارمغان بیاورند و از طرفی مردم منتفع و تعامل با شرکتها بیشتر میشود.
سید محمد اتابک در نشست فعالان اقتصادی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: این استان مزیت های بسیار زیادی دارد، با ۲ کشور پرجمعیت هممرز است، رنگین کمان معادن را دارد.
وی ادامه داد: معادن یک حالت اشتغال دارد، اما ارزش افزوده را بررسی می کنیم که چه مقدار اشتغال ایجاد کرده بنابراین باید زنجیره تولید معادن را تکمیل کنیم زیرا صادرات و فروش مواد خام، ارزش افزوده را ارتقا نمی دهد.
وزیر صمت افزود: تعاونی ها در قانون برنامه هفتم توسعه برای مردمی کردن فعالیت مردمی صراحت دارند، در حوزه معدن امکان مشارکت به صورت تعاونی وجود دارد.
وی با بیان اینکه برخی پهنه های معدنی در سیستان و بلوچستان فعال نیست باید پهنه های غیر فعال و قابل واگذاری به تعاونی ها واگذار شود، ادامه داد: در روند توسعه استان ها به غیر وجود اهالی آن استان ها در بدنه دولت، باید سرمایه گذار جذب و از صنایع و سرمایهگذاران حمایت کرد.
اتابک تصریح کرد: سیستان و بلوچستان در حوزه صنعت نسبت به کشور عقب است، پروژه های نیمه تمام صنعتی با سرعت پایین جلو می رود، از طرفی دولت امکان تامین مالی همه پروژه ها را ندارد، باید پروژه های بالای ۶۰ درصد را دنبال و با سرمایه گذاری آنها را تکمیل کنیم.
وزارت نیرو در هیچ استانی زیر بار اعلام زمان قطعی برق نرفته، آن قدر دیسپاچینگ نیروگاه تحت فشار است که گاه قطعی برق قابل پیش بینی نیست.
وی خاطرنشان کرد: تکمیل طرح کارخانه لاستیک آریا تایر هامون را متعهد شدیم، طرح معدن مس جانجا سرمایه کمی نمی خواهد؛ در خصوص ۴۵۰ میلیون یورو صحبت می کنیم، همزمان با ساخت معدن وظیفه داریم که جوانان سیستان و بلوچستان را برای مدیریت کارخانه تربیت کنیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به قطعی برق صنایع تصریح کرد: وزارت نیرو در هیچ استانی زیر بار اعلام زمان قطعی برق نرفته، آن قدر دیسپاچینگ نیروگاه تحت فشار است که گاه قطعی برق قابل پیش بینی نیست.
وی یادآور شد: صنایع بزرگ را باید از شبکه برق خارج کنیم، مس جانجا نمی تواند دوباره از شبکه برق استان استفاده کند و باید حتما نیروگاه خودش را ایجاد کند؛ اگر به فکر تامین برق نباشیم در حوزه فولاد بیشتر ضربه می خوریم. اتابک با اشاره به اینکه باید شرایط برای رونق بازارچه های مرزی فراهم شود، بیان کرد: سامانه تجارت در حال تکمیل است و تا حدود ۲ ماه دیگر مشکلات حل و بسیاری از مشکلات ثبت سفارش ها مرتفع خواهد شد.
وی اذعان کرد: مساله تعهد ارزی مربوط به بانک مرکزی است، ما به بانک مرکزی پیشنهاد می دهیم، نگاه بانک مرکزی حل مشکل بوده، امیدوارم بتوانیم مشکل رفع تعهد ارزی را حل کنیم.
وزیر صمت با اشاره به صنایع دریایی و ظرفیت سیستان و بلوچستان در این زمینه گفت: در دوره های قبل سرمایه گذاری روی صنایع دریایی نشده و به همین خاطر کشتی های عادی و کوچک که قابلیت تولید داخل را دارند، به علت عدم سرمایهگذاری، از خارج کشور تامین می شود.
وی با اشاره به طرح انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان تصریح کرد: وقتی که لوله انتقال آب از میان استان ها عبور می کند حتما باید انتفاع خودش را حفظ کند، اگر میخواهیم برای صنعت آب تامین کنیم، باید رضای مردم را در نظر بگیریم.
اتابک افزود: باید شرایطی را ایجاد کنیم که سیستان و بلوچستان را به میانگین کشوری نزدیک کنیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شرکت های معدنی از محل مسوولیت اجتماعی مجوز دارند و میتوانند از این محل، آبادانی منطقه را به ارمغان بیاورند و از طرفی مردم منتفع و تعامل با شرکتها بیشتر میشود.
سید محمد اتابک در نشست فعالان اقتصادی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: این استان مزیت های بسیار زیادی دارد، با ۲ کشور پرجمعیت هممرز است، رنگین کمان معادن را دارد.
وی ادامه داد: معادن یک حالت اشتغال دارد، اما ارزش افزوده را بررسی می کنیم که چه مقدار اشتغال ایجاد کرده بنابراین باید زنجیره تولید معادن را تکمیل کنیم زیرا صادرات و فروش مواد خام، ارزش افزوده را ارتقا نمی دهد.
وزیر صمت افزود: تعاونی ها در قانون برنامه هفتم توسعه برای مردمی کردن فعالیت مردمی صراحت دارند، در حوزه معدن امکان مشارکت به صورت تعاونی وجود دارد.
وی با بیان اینکه برخی پهنه های معدنی در سیستان و بلوچستان فعال نیست باید پهنه های غیر فعال و قابل واگذاری به تعاونی ها واگذار شود، ادامه داد: در روند توسعه استان ها به غیر وجود اهالی آن استان ها در بدنه دولت، باید سرمایه گذار جذب و از صنایع و سرمایهگذاران حمایت کرد.
اتابک تصریح کرد: سیستان و بلوچستان در حوزه صنعت نسبت به کشور عقب است، پروژه های نیمه تمام صنعتی با سرعت پایین جلو می رود، از طرفی دولت امکان تامین مالی همه پروژه ها را ندارد، باید پروژه های بالای ۶۰ درصد را دنبال و با سرمایه گذاری آنها را تکمیل کنیم.
وزارت نیرو در هیچ استانی زیر بار اعلام زمان قطعی برق نرفته، آن قدر دیسپاچینگ نیروگاه تحت فشار است که گاه قطعی برق قابل پیش بینی نیست.
وی خاطرنشان کرد: تکمیل طرح کارخانه لاستیک آریا تایر هامون را متعهد شدیم، طرح معدن مس جانجا سرمایه کمی نمی خواهد؛ در خصوص ۴۵۰ میلیون یورو صحبت می کنیم، همزمان با ساخت معدن وظیفه داریم که جوانان سیستان و بلوچستان را برای مدیریت کارخانه تربیت کنیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به قطعی برق صنایع تصریح کرد: وزارت نیرو در هیچ استانی زیر بار اعلام زمان قطعی برق نرفته، آن قدر دیسپاچینگ نیروگاه تحت فشار است که گاه قطعی برق قابل پیش بینی نیست.
وی یادآور شد: صنایع بزرگ را باید از شبکه برق خارج کنیم، مس جانجا نمی تواند دوباره از شبکه برق استان استفاده کند و باید حتما نیروگاه خودش را ایجاد کند؛ اگر به فکر تامین برق نباشیم در حوزه فولاد بیشتر ضربه می خوریم. اتابک با اشاره به اینکه باید شرایط برای رونق بازارچه های مرزی فراهم شود، بیان کرد: سامانه تجارت در حال تکمیل است و تا حدود ۲ ماه دیگر مشکلات حل و بسیاری از مشکلات ثبت سفارش ها مرتفع خواهد شد.
وی اذعان کرد: مساله تعهد ارزی مربوط به بانک مرکزی است، ما به بانک مرکزی پیشنهاد می دهیم، نگاه بانک مرکزی حل مشکل بوده، امیدوارم بتوانیم مشکل رفع تعهد ارزی را حل کنیم.
وزیر صمت با اشاره به صنایع دریایی و ظرفیت سیستان و بلوچستان در این زمینه گفت: در دوره های قبل سرمایه گذاری روی صنایع دریایی نشده و به همین خاطر کشتی های عادی و کوچک که قابلیت تولید داخل را دارند، به علت عدم سرمایهگذاری، از خارج کشور تامین می شود.
وی با اشاره به طرح انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان تصریح کرد: وقتی که لوله انتقال آب از میان استان ها عبور می کند حتما باید انتفاع خودش را حفظ کند، اگر میخواهیم برای صنعت آب تامین کنیم، باید رضای مردم را در نظر بگیریم.
اتابک افزود: باید شرایطی را ایجاد کنیم که سیستان و بلوچستان را به میانگین کشوری نزدیک کنیم.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
-
صدورسند مالکیت اراضی مجتمع بندری نگین به نام اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر
-
پذیرش دانشجوی دکتری استادمحور در پژوهشگاه اقیانوسشناسی و علوم جوی
-
اگر به فکر تامین برق نباشیم در حوزه فولاد بیشتر ضربه می خوریم
-
ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی آبزیان در کشور
-
لزوم بهبود شاخصه های توسعه لجستیکی و ضریب دسترسی بندر چابهار
اخبار روز
-
ترجمه اجرایی کلیدواژههای بیانیه مشترک ایران و عمان درباره تنگه هرمز
-
کشف ۷۳ هزار تن نهاده دامی قاچاق و احتکاری در سراسر کشور
-
ورود یک میلیون و 200 هزار نفر گردشگر به گیلان در تعطیلات اخیر
-
رونق گردشگری کیش نیازمند راه اندازی پروازهای متعدد است
-
پیام سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی به مناسب روز جهانی دریانورد
-
حمایت همه جانبه دستگاه قضایی از پروژه های راهبردی پالایشگاه نفت تهران
-
نصب بزرگترین سکوی نفتی خلیج فارس با تکیه بر دانش بومی
-
یک پورتال خدمات محور بر بستر سامان سوئیت
-
از خودرو تا کشتی؛ خودرانها قانونمند میشوند
-
از تربیت مدیران حرفهای تا ارتقای ظرفیت عملیاتی مهرآباد
-
با وجود آسیب به بیش از ۲ هزار منطقه، میانگین خاموشیها در دوران جنگ کمتر از ۵۰ دقیقه بود
-
ازسرگیری پروازهای ایران و امارات در هفته جاری
-
وقتی رقابت از تولید بیشتر به بهرهوری بیشتر تغییر میکند؛ درس مهم پروژه FRW نفت سپاهان
-
تبدیل مواد و انرژی که هدر میرفت به محصول قابل استفاده و ارزشمند
-
تفتان به ایستگاه گمرکی ریلی تجارت ایران و پاکستان تبدیل شد
-
بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بندر بوشهر
-
ما بر تضمین ایمنی دریانوردان تمرکز داریم
-
«نبود تشکلهای صنفی قدرتمند» پیگیری مطالبات دریانوردان را دشوار کرده است
-
آیا ایران برای آینده دریانوردی خود برنامه دارد؟
-
دریانوردان در خط مقدم آتش



