وزیر راه‌وشهرسازی خطاب به مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:

ضرورت ترسیم یک چشم انداز برای توسعه دریامحور

وزیر راه و شهرسازی در نشستی با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردری، تاکید کرد: برای اجرای منویات مقام معظم رهبری در زمینه توسعه دریامحور باید با تمام توان تلاش کنیم.
به گزارش اقتصادسرآمد،  نشست بررسی اقدامات و عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی با محوریت طرح توسعه دریامحور با حضور فرزانه صادق؛ وزیر راه و شهرسازی، برگزار شد.
وزیر راه و شهرسازی در این نشست خطاب به مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بر ضرورت ترسیم یک چشم انداز تاکید کرد و گفت: شما و همکارانتان با تدبیر و همت چشم‌اندازی برای رشد ترانزیت و دستیابی به توسعه برای این سازمان تعریف کرده اید که با توجه به تخصص و تجربه مجموعه مدیریتی سازمان، خیالمان از این بابت راحت است اما باید برای دستیابی به اهداف دولت در چهار سال، چند نکته را مورد توجه قرار داد.
صادق با اشاره به تاکید رئیس جمهوری بر توسعه سواحل مکران، گفت: ایشان معتقد است برای توسعه باید بنادر جنوبی و سواحل مکران را دریابیم زیرا تمامی نعمات و موهبت ها در سواحل جنوبی وجود دارند اما ما در مرکز از جمله تهران متمرکز شده ایم.
وی با اشاره به سیاست های کلی نظام و تاکید مقام معظم رهبری بر توسعه سواحل جنوبی، خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد در سواحل جنوبی مکران توسعه و تمدنی اتفاق بیفتد باید به دست وزارت راه و شهرسازی انجام شود و لا غیر، زیرا مهمترین سیاست‌گذاری‌های طرح توسعه مکران در شورای‌عالی شهرسازی و معماری انجام شده و اجرای آن بر عهده سازمان بنادر و دریانوردی است. البته حمل‌ونقل ریلی نیز برای جابه‌جایی انتقال بار از بنادر بسیار مهم است.وزیر راه و شهرسازی در ادامه یادآور شد: از بندر سیراف چیزی باقی نمانده و یا بندر کنگ که قدمت چند هزارساله و قطب رفت و آمد با هند بوده است، همچنین بندر لنگه که فقط گمرک آن برای واردات خودرو اهمیت دارد یا بندر چابهار که سازمان بنادر با قدرت در حال توسعه آن است، این‌ها نقطه‌های تمدنی کشور هستند که به خاطر بی تفاوتی‌های گذشته بعضا از دور خارج شده اند.
صادق تصریح کرد: متاسفانه جانمایی بندر چابهار در نقطه کور باعث بسته شدن دست و پای ما شده است و هم شهر و هم بندر آسیب دیده اند.
وی افزود: در نشست‌های مستمر توسعه دریامحور باید راهکار راه اندازی موتور توسعه دریامحور را بیابیم البته یکی از موضوعات جلسات ما بررسی جانمایی بنادر جدید خواهد بود، باید چشم انداز جانمایی بنادر جدید را داشته باشیم.وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه «بندر با خودش توسعه، اشتغال و جمعیت پذیری به همراه دارد»، گفت: متاسفانه ما در گذشته جمعیت را به جایی هدایت کردیم که بنا بر نبود اشتغال به شهرهای خوابگاهی تبدیل شدند پس اگر قرار است بعد از چندین و چند سال این همدلی به وجود آورده شود که منویات مقام معظم رهبری اجرایی شود، باید تمام توان خود را به کار بگیریم.
 ضرورت ترسیم  یک چشم انداز برای  توسعه دریامحور
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه