مدیرکل دفتر هماهنگی امور توسعه جزایر استانداری هرمزگان:
ظرفیت آبشیرینکنهای جزایر هرمزگان افزایش پیدا کرد
گروه استان ها - بندرعباس - مدیرکل دفتر هماهنگی امور توسعه جزایر استانداری هرمزگان گفت: ظرفیت آبشیرینکُنهای جزایر هرمزگان ۱۶ هزار متر مکعب در شبانهروز افزایش پیدا کرد.
به گزارش اقتصادسرآمد، عبدالرسول دریایی اظهار کرد: بیشترین افزایش ظرفیت آبشرینکنها در جزایر هرمزگان مربوط به قشم، بوموسی، هرمز و تنب بزرگ است که در جزیره قشم این آب شیرینکنها به مناطق باسعیدو، صلخ، سوزا و شهر قشم تعلق دارند. وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ۲ آب شیرینکن جدید در جزایر هرمز و بوموسی، بیان کرد: عملیات اجرایی این ۲ طرح به میزان ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز از ۲ سال پیش شروع شده است که با تکمیل آنها تا پایان سالجاری این ۲ جزیره نیز از تامین آب آشامیدنی برخوردار خواهند شد.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور توسعه جزایر استانداری هرمزگان به احداث و بازسازی مخازن ذخیره آب در چهار جزیره هرمز، لارک، هنگام و لاوان اشاره کرد و افزود: این مخازن ذخیره در ۲ سال گذشته به میزان ۱۸ هزار و ۶۰۰ مترمکعب احداث و بازسازی شدهاند. دریایی ادامه داد: عملیات احداث مخازن ذخیره آب به میزان ۱۳ هزار و ۵۰۰ مترمکعب با پیشرفت فیزیکی ٨٥ درصد در سطح جزایر قشم و بوموسی در حال اجرا است. وی با اشاره به اصلاح خط انتقال و شبکه فاضلاب جزایر هرمزگان اظهار کرد: علاوه بر اصلاح ١٠٧ کیلومتر خط انتقال آب و شبکه فاضلاب در جزایر بوموسی، هرمز، قشم و هندورابی، یکهزار و ۸۰ فقره انشعابات مشترکان در سطح جزایر بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک و هرمز نصب شده است.مدیرعامل آبفا هرمزگان نیر پنجم آذرماه امسال با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد آب آشامیدنی جزایر مسکونی این استان از محل آب شیرینکنها تامین میشود، گفت: شهرستان قشم به عنوان یکی از بزرگترین جزایر خلیجفارس، هیچ منبع آبی ندارد که در این جزیره ۲۵ هزار مترمکعب آب شیرینکن هماکنون فعال است اما باتوجه به گستردگی و نیز افزایش جمعیتی و شناوربودن جمعیت، بازهم نیاز به آب شیرین کن دارد. به گفته وی: هم اکنون ۱۸ شهر با جمعیت ۷۶۹ هزار و ۶۴۱ نفر و ۳۲۰ روستا با جمعیت ۱۸۶ هزار و ۳۵۰ نفر در استان هرمزگان تحت پوشش آبشیرین کنها
هستند.
به گزارش اقتصادسرآمد، عبدالرسول دریایی اظهار کرد: بیشترین افزایش ظرفیت آبشرینکنها در جزایر هرمزگان مربوط به قشم، بوموسی، هرمز و تنب بزرگ است که در جزیره قشم این آب شیرینکنها به مناطق باسعیدو، صلخ، سوزا و شهر قشم تعلق دارند. وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ۲ آب شیرینکن جدید در جزایر هرمز و بوموسی، بیان کرد: عملیات اجرایی این ۲ طرح به میزان ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز از ۲ سال پیش شروع شده است که با تکمیل آنها تا پایان سالجاری این ۲ جزیره نیز از تامین آب آشامیدنی برخوردار خواهند شد.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور توسعه جزایر استانداری هرمزگان به احداث و بازسازی مخازن ذخیره آب در چهار جزیره هرمز، لارک، هنگام و لاوان اشاره کرد و افزود: این مخازن ذخیره در ۲ سال گذشته به میزان ۱۸ هزار و ۶۰۰ مترمکعب احداث و بازسازی شدهاند. دریایی ادامه داد: عملیات احداث مخازن ذخیره آب به میزان ۱۳ هزار و ۵۰۰ مترمکعب با پیشرفت فیزیکی ٨٥ درصد در سطح جزایر قشم و بوموسی در حال اجرا است. وی با اشاره به اصلاح خط انتقال و شبکه فاضلاب جزایر هرمزگان اظهار کرد: علاوه بر اصلاح ١٠٧ کیلومتر خط انتقال آب و شبکه فاضلاب در جزایر بوموسی، هرمز، قشم و هندورابی، یکهزار و ۸۰ فقره انشعابات مشترکان در سطح جزایر بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک و هرمز نصب شده است.مدیرعامل آبفا هرمزگان نیر پنجم آذرماه امسال با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد آب آشامیدنی جزایر مسکونی این استان از محل آب شیرینکنها تامین میشود، گفت: شهرستان قشم به عنوان یکی از بزرگترین جزایر خلیجفارس، هیچ منبع آبی ندارد که در این جزیره ۲۵ هزار مترمکعب آب شیرینکن هماکنون فعال است اما باتوجه به گستردگی و نیز افزایش جمعیتی و شناوربودن جمعیت، بازهم نیاز به آب شیرین کن دارد. به گفته وی: هم اکنون ۱۸ شهر با جمعیت ۷۶۹ هزار و ۶۴۱ نفر و ۳۲۰ روستا با جمعیت ۱۸۶ هزار و ۳۵۰ نفر در استان هرمزگان تحت پوشش آبشیرین کنها
هستند.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
-
کامیونهای معادن به جادهها خسارت میزنند
-
ایجاد درآمدهای پایدار با ایجاد شهرکهای تخصصی تولیدی
-
۹۰ درصد عملیات یگان حفاظت میراث فرهنگی اردبیل موفقیتآمیز است
-
ظرفیت آبشیرینکنهای جزایر هرمزگان افزایش پیدا کرد
-
ضرورت راه اندازی مرکز مطالعات توسعه در خوزستان
-
ممنوعیت پهلوگیری شناورها در نوار ساحلی بوشهر
-
۶۰ کیلومتر برفروبی در محورهای کرمانشاه
-
برگزاری اولین جشنواره بزرگ یلدای ایرانی در ماهدشت کرج
اخبار روز
-
ترجمه اجرایی کلیدواژههای بیانیه مشترک ایران و عمان درباره تنگه هرمز
-
کشف ۷۳ هزار تن نهاده دامی قاچاق و احتکاری در سراسر کشور
-
ورود یک میلیون و 200 هزار نفر گردشگر به گیلان در تعطیلات اخیر
-
رونق گردشگری کیش نیازمند راه اندازی پروازهای متعدد است
-
پیام سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی به مناسب روز جهانی دریانورد
-
حمایت همه جانبه دستگاه قضایی از پروژه های راهبردی پالایشگاه نفت تهران
-
نصب بزرگترین سکوی نفتی خلیج فارس با تکیه بر دانش بومی
-
یک پورتال خدمات محور بر بستر سامان سوئیت
-
از خودرو تا کشتی؛ خودرانها قانونمند میشوند
-
از تربیت مدیران حرفهای تا ارتقای ظرفیت عملیاتی مهرآباد
-
با وجود آسیب به بیش از ۲ هزار منطقه، میانگین خاموشیها در دوران جنگ کمتر از ۵۰ دقیقه بود
-
ازسرگیری پروازهای ایران و امارات در هفته جاری
-
وقتی رقابت از تولید بیشتر به بهرهوری بیشتر تغییر میکند؛ درس مهم پروژه FRW نفت سپاهان
-
تبدیل مواد و انرژی که هدر میرفت به محصول قابل استفاده و ارزشمند
-
تفتان به ایستگاه گمرکی ریلی تجارت ایران و پاکستان تبدیل شد
-
بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بندر بوشهر
-
ما بر تضمین ایمنی دریانوردان تمرکز داریم
-
«نبود تشکلهای صنفی قدرتمند» پیگیری مطالبات دریانوردان را دشوار کرده است
-
آیا ایران برای آینده دریانوردی خود برنامه دارد؟
-
دریانوردان در خط مقدم آتش



