مدیرکل دفتر هماهنگی امور توسعه جزایر استانداری هرمزگان:
ظرفیت آبشیرینکنهای جزایر هرمزگان افزایش پیدا کرد
گروه استان ها - بندرعباس - مدیرکل دفتر هماهنگی امور توسعه جزایر استانداری هرمزگان گفت: ظرفیت آبشیرینکُنهای جزایر هرمزگان ۱۶ هزار متر مکعب در شبانهروز افزایش پیدا کرد.
به گزارش اقتصادسرآمد، عبدالرسول دریایی اظهار کرد: بیشترین افزایش ظرفیت آبشرینکنها در جزایر هرمزگان مربوط به قشم، بوموسی، هرمز و تنب بزرگ است که در جزیره قشم این آب شیرینکنها به مناطق باسعیدو، صلخ، سوزا و شهر قشم تعلق دارند. وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ۲ آب شیرینکن جدید در جزایر هرمز و بوموسی، بیان کرد: عملیات اجرایی این ۲ طرح به میزان ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز از ۲ سال پیش شروع شده است که با تکمیل آنها تا پایان سالجاری این ۲ جزیره نیز از تامین آب آشامیدنی برخوردار خواهند شد.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور توسعه جزایر استانداری هرمزگان به احداث و بازسازی مخازن ذخیره آب در چهار جزیره هرمز، لارک، هنگام و لاوان اشاره کرد و افزود: این مخازن ذخیره در ۲ سال گذشته به میزان ۱۸ هزار و ۶۰۰ مترمکعب احداث و بازسازی شدهاند. دریایی ادامه داد: عملیات احداث مخازن ذخیره آب به میزان ۱۳ هزار و ۵۰۰ مترمکعب با پیشرفت فیزیکی ٨٥ درصد در سطح جزایر قشم و بوموسی در حال اجرا است. وی با اشاره به اصلاح خط انتقال و شبکه فاضلاب جزایر هرمزگان اظهار کرد: علاوه بر اصلاح ١٠٧ کیلومتر خط انتقال آب و شبکه فاضلاب در جزایر بوموسی، هرمز، قشم و هندورابی، یکهزار و ۸۰ فقره انشعابات مشترکان در سطح جزایر بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک و هرمز نصب شده است.مدیرعامل آبفا هرمزگان نیر پنجم آذرماه امسال با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد آب آشامیدنی جزایر مسکونی این استان از محل آب شیرینکنها تامین میشود، گفت: شهرستان قشم به عنوان یکی از بزرگترین جزایر خلیجفارس، هیچ منبع آبی ندارد که در این جزیره ۲۵ هزار مترمکعب آب شیرینکن هماکنون فعال است اما باتوجه به گستردگی و نیز افزایش جمعیتی و شناوربودن جمعیت، بازهم نیاز به آب شیرین کن دارد. به گفته وی: هم اکنون ۱۸ شهر با جمعیت ۷۶۹ هزار و ۶۴۱ نفر و ۳۲۰ روستا با جمعیت ۱۸۶ هزار و ۳۵۰ نفر در استان هرمزگان تحت پوشش آبشیرین کنها
هستند.
به گزارش اقتصادسرآمد، عبدالرسول دریایی اظهار کرد: بیشترین افزایش ظرفیت آبشرینکنها در جزایر هرمزگان مربوط به قشم، بوموسی، هرمز و تنب بزرگ است که در جزیره قشم این آب شیرینکنها به مناطق باسعیدو، صلخ، سوزا و شهر قشم تعلق دارند. وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ۲ آب شیرینکن جدید در جزایر هرمز و بوموسی، بیان کرد: عملیات اجرایی این ۲ طرح به میزان ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز از ۲ سال پیش شروع شده است که با تکمیل آنها تا پایان سالجاری این ۲ جزیره نیز از تامین آب آشامیدنی برخوردار خواهند شد.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور توسعه جزایر استانداری هرمزگان به احداث و بازسازی مخازن ذخیره آب در چهار جزیره هرمز، لارک، هنگام و لاوان اشاره کرد و افزود: این مخازن ذخیره در ۲ سال گذشته به میزان ۱۸ هزار و ۶۰۰ مترمکعب احداث و بازسازی شدهاند. دریایی ادامه داد: عملیات احداث مخازن ذخیره آب به میزان ۱۳ هزار و ۵۰۰ مترمکعب با پیشرفت فیزیکی ٨٥ درصد در سطح جزایر قشم و بوموسی در حال اجرا است. وی با اشاره به اصلاح خط انتقال و شبکه فاضلاب جزایر هرمزگان اظهار کرد: علاوه بر اصلاح ١٠٧ کیلومتر خط انتقال آب و شبکه فاضلاب در جزایر بوموسی، هرمز، قشم و هندورابی، یکهزار و ۸۰ فقره انشعابات مشترکان در سطح جزایر بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک و هرمز نصب شده است.مدیرعامل آبفا هرمزگان نیر پنجم آذرماه امسال با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد آب آشامیدنی جزایر مسکونی این استان از محل آب شیرینکنها تامین میشود، گفت: شهرستان قشم به عنوان یکی از بزرگترین جزایر خلیجفارس، هیچ منبع آبی ندارد که در این جزیره ۲۵ هزار مترمکعب آب شیرینکن هماکنون فعال است اما باتوجه به گستردگی و نیز افزایش جمعیتی و شناوربودن جمعیت، بازهم نیاز به آب شیرین کن دارد. به گفته وی: هم اکنون ۱۸ شهر با جمعیت ۷۶۹ هزار و ۶۴۱ نفر و ۳۲۰ روستا با جمعیت ۱۸۶ هزار و ۳۵۰ نفر در استان هرمزگان تحت پوشش آبشیرین کنها
هستند.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
-
کامیونهای معادن به جادهها خسارت میزنند
-
ایجاد درآمدهای پایدار با ایجاد شهرکهای تخصصی تولیدی
-
۹۰ درصد عملیات یگان حفاظت میراث فرهنگی اردبیل موفقیتآمیز است
-
ظرفیت آبشیرینکنهای جزایر هرمزگان افزایش پیدا کرد
-
ضرورت راه اندازی مرکز مطالعات توسعه در خوزستان
-
ممنوعیت پهلوگیری شناورها در نوار ساحلی بوشهر
-
۶۰ کیلومتر برفروبی در محورهای کرمانشاه
-
برگزاری اولین جشنواره بزرگ یلدای ایرانی در ماهدشت کرج
اخبار روز
-
با هدف حفاظت از میراث ارزشمند خلیج فارس؛ حفاظت و احیای بافت تاریخی بوشهر عملیاتی می شود
-
امسال؛ اجرای طرح گسترده مقابله با گونه مهاجم "سنبل آبی" در تالاب انزلی
-
«جنگ ۴۰ روزه» بهانهبازنگری در سیاستهای حملونقلی ایران
-
مردم جزیره خارگ بیبهره از طرح جامع شهری
-
کمبود اسکله های گردشگری در نوار ساحلی خزر
-
نجات 12 نفر گردشگر از غرق شدگی در آبهای خزر طی یک ماه گذشته
-
با حجم سرمایه گذاری هزار میلیارد تومان؛ هتل ساحلی 5 ستاره در بندر دیلم احداث می شود
-
امسال صورت می گیرد؛ عملیات تعویض و نوسازی خطوط لوله نفتی ابوذر در میدان نفتی ابوذر و جزیره خارگ
-
چرا تحریمهای بیسابقه آمریکا نتوانست صادرات نفت ایران را متوقف کند؟
-
ضرورت بازنگری در الگوی توسعه بنادر
-
کشتیهای ایرانی خزر در صف تعمیر!
-
تقابل ظرفیت و خدمات در عصر بی ثباتی
-
روایت ملتِ ایستادگی، همبستگی و امید از رمضان تا محرم
-
تا پایان امسال؛ ایجاد اسکله تفریحی در بندر ماهشهر
-
برات الکترونیک بانک تجارت؛ همچنان بر مدار خدمت
-
تلاش مضاعف همکاران، ضامن حرکت پرشتاب بانک سرمایه در مسیر رشد و توسعه
-
تاکید مدیرعامل بانک سینا بر نهادینهسازی ابزارهای نوین مالی در فرایند تامین مالی واحدهای تولیدی
-
سهم ۶۶ هزار میلیارد ریالی تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن در بانک اقتصادنوین
-
ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین آغاز شد
-
مجوز تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری ارزی به بانک ملت اعطا شد



