فرماندار ویژه چابهار مطرح کرد؛
ممنوعیت ورود کالای ملوانی به چابهار پس از سالها پیگیری
معاون استاندار و فرماندار ویژه چابهار گفت: ورود کالای ملوانی در چابهار پس از سالها پیگیری همچنان ممنوع است اما در سه استان ساحلی نظیر هرمزگان، بوشهر و اهواز سالها برای واردات ته لنجی (کالای ملوانی) هیچ مشکلی وجود ندارد اما واردات این کالاها برای مردم ساحل نشین بلوچستان همچنان ممنوع است که این خود گلایهمندیهایی را ایجاد کرده است.
به گزارش اقتصادسرآمد، جواد سپاهی اظهار کرد: واردات ته لنجی (کالای ملوانی) در چابهار برای تشویق ملوانانی که بیش از دو ماه در دریا بودند تسهیل شود تا نیازهای ضروری آنها تامین و حداقل این مشوق خستگی دریاروی آنها را برطرف کند. وی افزود: با چند دهه پیگیری و به ویژه پیگیریهای استانداری و فرمانداری چابهار طی یک سال گذشته و انعکاس مشکلات صیادان و ملوانان به مسوولان ذیربط همچنان این مشکل وجود دارد. بنابراین نیاز است این کار را برای ملوانان تسهیل کنیم ولی همچنان مشکلات و سختگیری های از سوی گمرک و بنادر و دریانوردی وجود دارد که امیدوارم موانع برطرف و امورات تسهیل شود.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: اینکه یک استان از ته لنجی برخوردار باشد و برای یک استان دیگر ساحلی سختگیری صورت گیرد زیاد خوب نیست و نارضایتی ایجاد می کند. فرماندار چابهار گفت: معاون امنیتی و انتظامی استانداری و مدیرکل گمرک بررسی و جانمایی محل خروج کالای ملوانی بندر شهید کلانتری شهرستان چابهار را انجام دادهاند که از زحمات همه آنها تشکر می شود. سپاهی گفت: ایجاد و راه اندازی خروج کالای ملوانی از اسکله کلانتری بستری مناسب برای ایجاد اشتغال بیشتر و درآمد بهتر برای ملوانان خواهد بود. وی تصریح کرد: ملوانانی که دو ماه در دریا هستند می توانند هر لنج تا ۳۰ نیسان وانت بار کالای ملوانی(ته لنجی) وارد کنند.
آنطور که ایسنا نوشته، فرماندار ویژه چابهار ادامه داد: طبق قانون «کالای ته لنجی یا ملوانی، کالایی است که صاحبان لنج و خدمه مجاز به واردات آن هستند» و بر اساس آییننامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات هر ملوان سالانه میتواند ۶ بار کالا به میزان یک هزار و ۵۰۰ دلار با خود وارد کند.وی افزود: قانون جوانی جمعیت برای این استان اجرا نمی شود و در جنوب استان مردم از این امتیاز محروم هستند. وی ادامه داد: قانون الحاق شهر چابهار به منطقه آزاد از سال ۱۳۹۸ اجرایی شده است اما مردم بلاتکلیف هستند و این مورد باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف و بصورت کامل اجرا شود.
فرماندار چابهار تصریح کرد: کالای ملوانی در سایر نقاط ایران اجرا می شود و علیرغم پیگیری ها در سه سال اخیر در سیستان و بلوچستان اجرا نمی شود و ملوانان محروم از این امتیاز خوب هستند. سپاهی گفت: ۵۰ درصد بازماندگان از تحصیل کشور در استان سیستان و بلوچستان هستند که متاسفانه هم اینک هم خیلی از دانش آموزان بدلیل نبود امکانات آموزشی در حال ترک تحصیل هستند. وی با اشاره به اینکه هم اینک گفتار درمانی و عملکرد بدون نتیجه را مردم نمی پذیرند و باید در عمل موارد پیگیری و مردم حل مشکلات را لمس کنند، افزود: خیلی از کالاها از مرز میرجاوه وارد کشور می شود و به این مکان با هزینه گزاف حمل و نقل ارسال می شود این در حالی است که مرز ریمدان در چند کیلومتری است و نیاز است کالاها به این مرز وارد شود.
فرماندار چابهار گفت: حضور نیروهای بومی در پستهای مختلف کشوری می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند که این بستگی به ارتباط مسوولان و انتقال مشکلات دارد که بصورت اصولی و با اولویت در مرکز کشور پیگیری شود. وی بیان کرد: مشکلات حوزه آب، راه، برق، تلفن و زیرساختهای سیستان و بلوچستان نسبت به سایر نقاط کشور خیلی بیشتر است و حتی مسوولان مشکلات کوچک را پیگیری نمیکنند چون این موارد حل شده است.
به گزارش اقتصادسرآمد، جواد سپاهی اظهار کرد: واردات ته لنجی (کالای ملوانی) در چابهار برای تشویق ملوانانی که بیش از دو ماه در دریا بودند تسهیل شود تا نیازهای ضروری آنها تامین و حداقل این مشوق خستگی دریاروی آنها را برطرف کند. وی افزود: با چند دهه پیگیری و به ویژه پیگیریهای استانداری و فرمانداری چابهار طی یک سال گذشته و انعکاس مشکلات صیادان و ملوانان به مسوولان ذیربط همچنان این مشکل وجود دارد. بنابراین نیاز است این کار را برای ملوانان تسهیل کنیم ولی همچنان مشکلات و سختگیری های از سوی گمرک و بنادر و دریانوردی وجود دارد که امیدوارم موانع برطرف و امورات تسهیل شود.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: اینکه یک استان از ته لنجی برخوردار باشد و برای یک استان دیگر ساحلی سختگیری صورت گیرد زیاد خوب نیست و نارضایتی ایجاد می کند. فرماندار چابهار گفت: معاون امنیتی و انتظامی استانداری و مدیرکل گمرک بررسی و جانمایی محل خروج کالای ملوانی بندر شهید کلانتری شهرستان چابهار را انجام دادهاند که از زحمات همه آنها تشکر می شود. سپاهی گفت: ایجاد و راه اندازی خروج کالای ملوانی از اسکله کلانتری بستری مناسب برای ایجاد اشتغال بیشتر و درآمد بهتر برای ملوانان خواهد بود. وی تصریح کرد: ملوانانی که دو ماه در دریا هستند می توانند هر لنج تا ۳۰ نیسان وانت بار کالای ملوانی(ته لنجی) وارد کنند.
آنطور که ایسنا نوشته، فرماندار ویژه چابهار ادامه داد: طبق قانون «کالای ته لنجی یا ملوانی، کالایی است که صاحبان لنج و خدمه مجاز به واردات آن هستند» و بر اساس آییننامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات هر ملوان سالانه میتواند ۶ بار کالا به میزان یک هزار و ۵۰۰ دلار با خود وارد کند.وی افزود: قانون جوانی جمعیت برای این استان اجرا نمی شود و در جنوب استان مردم از این امتیاز محروم هستند. وی ادامه داد: قانون الحاق شهر چابهار به منطقه آزاد از سال ۱۳۹۸ اجرایی شده است اما مردم بلاتکلیف هستند و این مورد باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف و بصورت کامل اجرا شود.
فرماندار چابهار تصریح کرد: کالای ملوانی در سایر نقاط ایران اجرا می شود و علیرغم پیگیری ها در سه سال اخیر در سیستان و بلوچستان اجرا نمی شود و ملوانان محروم از این امتیاز خوب هستند. سپاهی گفت: ۵۰ درصد بازماندگان از تحصیل کشور در استان سیستان و بلوچستان هستند که متاسفانه هم اینک هم خیلی از دانش آموزان بدلیل نبود امکانات آموزشی در حال ترک تحصیل هستند. وی با اشاره به اینکه هم اینک گفتار درمانی و عملکرد بدون نتیجه را مردم نمی پذیرند و باید در عمل موارد پیگیری و مردم حل مشکلات را لمس کنند، افزود: خیلی از کالاها از مرز میرجاوه وارد کشور می شود و به این مکان با هزینه گزاف حمل و نقل ارسال می شود این در حالی است که مرز ریمدان در چند کیلومتری است و نیاز است کالاها به این مرز وارد شود.
فرماندار چابهار گفت: حضور نیروهای بومی در پستهای مختلف کشوری می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند که این بستگی به ارتباط مسوولان و انتقال مشکلات دارد که بصورت اصولی و با اولویت در مرکز کشور پیگیری شود. وی بیان کرد: مشکلات حوزه آب، راه، برق، تلفن و زیرساختهای سیستان و بلوچستان نسبت به سایر نقاط کشور خیلی بیشتر است و حتی مسوولان مشکلات کوچک را پیگیری نمیکنند چون این موارد حل شده است.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
اخبار روز
-
ترجمه اجرایی کلیدواژههای بیانیه مشترک ایران و عمان درباره تنگه هرمز
-
کشف ۷۳ هزار تن نهاده دامی قاچاق و احتکاری در سراسر کشور
-
ورود یک میلیون و 200 هزار نفر گردشگر به گیلان در تعطیلات اخیر
-
رونق گردشگری کیش نیازمند راه اندازی پروازهای متعدد است
-
پیام سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی به مناسب روز جهانی دریانورد
-
حمایت همه جانبه دستگاه قضایی از پروژه های راهبردی پالایشگاه نفت تهران
-
نصب بزرگترین سکوی نفتی خلیج فارس با تکیه بر دانش بومی
-
یک پورتال خدمات محور بر بستر سامان سوئیت
-
از خودرو تا کشتی؛ خودرانها قانونمند میشوند
-
از تربیت مدیران حرفهای تا ارتقای ظرفیت عملیاتی مهرآباد
-
با وجود آسیب به بیش از ۲ هزار منطقه، میانگین خاموشیها در دوران جنگ کمتر از ۵۰ دقیقه بود
-
ازسرگیری پروازهای ایران و امارات در هفته جاری
-
وقتی رقابت از تولید بیشتر به بهرهوری بیشتر تغییر میکند؛ درس مهم پروژه FRW نفت سپاهان
-
تبدیل مواد و انرژی که هدر میرفت به محصول قابل استفاده و ارزشمند
-
تفتان به ایستگاه گمرکی ریلی تجارت ایران و پاکستان تبدیل شد
-
بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بندر بوشهر
-
ما بر تضمین ایمنی دریانوردان تمرکز داریم
-
«نبود تشکلهای صنفی قدرتمند» پیگیری مطالبات دریانوردان را دشوار کرده است
-
آیا ایران برای آینده دریانوردی خود برنامه دارد؟
-
دریانوردان در خط مقدم آتش



