توسعه آبزیپروری ضرورتی ملی است
استاندار لرستان گفت: توسعه آبزیپروری ضرورتی ملی است.
به گزارش اقتصادسرآمد، سید سعید شاهرخی در دیدار با رئیس سازمان شیلات کشور، به ظرفیتهای گسترده استان در حوزه آبزیپروری اشاره کرد و بر ضرورت توسعه این بخش تأکید کرد.
وی با اشاره به منابع آبی لرستان خاطرنشان کرد: استان با داشتن ۲۴۵۰ کیلومتر طول روانآبها، از مهمترین استانهای کشور در زمینه منابع آبی محسوب میشود. این حجم از آب فرصتهای بینظیری را برای توسعه بخش شیلات فراهم کرده است.
استاندار لرستان اضافه کرد: خوشبختانه اقدامات مؤثری در این حوزه انجام شده و لرستان توانسته جایگاه خود را در پرورش آبزیان تثبیت کند، اما ظرفیتهای استان بهمراتب فراتر از شرایط کنونی است.
شاهرخی با اشاره به برنامههای توسعهای در حوزه شیلات، افزود: توسعه آبزیپروری یک ضرورت ملی است و لرستان میتواند در این حوزه نقشآفرینی جدی داشته باشد. طبق برنامهریزیهای انجامشده، تولید آبزیان استان در پنج سال آینده باید به ۵۰ هزار تن افزایش یابد. همچنین توسعه پرورش ماهیان خاویاری در دستور کار قرار دارد تا بتوانیم علاوه بر افزایش تولید، جایگاه اقتصادی لرستان را در این بخش تقویت کنیم.
وی ادامه داد: لرستان پس از استانهای شمالی، چهارمین استان پرباران کشور محسوب میشود. با این وجود، بهرهوری آب در استان به اندازهای که باید، نیست. در حال حاضر تنها ۲۳ درصد از اراضی کشاورزی لرستان بهصورت آبی کشت میشود، در حالی که میانگین کشوری ۴۵ درصد است. این آمار نشان میدهد که باید نگاه مدیریتی در سطح کلان کشور نسبت به این موضوع تغییر کند و در کنار آن، برنامهریزی و تلاش ما در استان نیز افزایش یابد.
استاندار لرستان بر لزوم فرهنگسازی برای مصرف آبزیان در استان تأکید کرد و گفت: متأسفانه سرانه مصرف آبزیان در لرستان در مقایسه با سایر استانها پایین است. این در حالی است که مصرف آبزیان علاوه بر تضمین سلامت مردم، تأثیر مستقیم بر رونق اقتصادی استان دارد. در همین راستا، توسعه بازارچههای عرضه مستقیم و تشویق بخش خصوصی برای سرمایهگذاری در این حوزه، از جمله برنامههای مهمی است که باید بهصورت جدی دنبال شود.
به گزارش اقتصادسرآمد، سید سعید شاهرخی در دیدار با رئیس سازمان شیلات کشور، به ظرفیتهای گسترده استان در حوزه آبزیپروری اشاره کرد و بر ضرورت توسعه این بخش تأکید کرد.
وی با اشاره به منابع آبی لرستان خاطرنشان کرد: استان با داشتن ۲۴۵۰ کیلومتر طول روانآبها، از مهمترین استانهای کشور در زمینه منابع آبی محسوب میشود. این حجم از آب فرصتهای بینظیری را برای توسعه بخش شیلات فراهم کرده است.
استاندار لرستان اضافه کرد: خوشبختانه اقدامات مؤثری در این حوزه انجام شده و لرستان توانسته جایگاه خود را در پرورش آبزیان تثبیت کند، اما ظرفیتهای استان بهمراتب فراتر از شرایط کنونی است.
شاهرخی با اشاره به برنامههای توسعهای در حوزه شیلات، افزود: توسعه آبزیپروری یک ضرورت ملی است و لرستان میتواند در این حوزه نقشآفرینی جدی داشته باشد. طبق برنامهریزیهای انجامشده، تولید آبزیان استان در پنج سال آینده باید به ۵۰ هزار تن افزایش یابد. همچنین توسعه پرورش ماهیان خاویاری در دستور کار قرار دارد تا بتوانیم علاوه بر افزایش تولید، جایگاه اقتصادی لرستان را در این بخش تقویت کنیم.
وی ادامه داد: لرستان پس از استانهای شمالی، چهارمین استان پرباران کشور محسوب میشود. با این وجود، بهرهوری آب در استان به اندازهای که باید، نیست. در حال حاضر تنها ۲۳ درصد از اراضی کشاورزی لرستان بهصورت آبی کشت میشود، در حالی که میانگین کشوری ۴۵ درصد است. این آمار نشان میدهد که باید نگاه مدیریتی در سطح کلان کشور نسبت به این موضوع تغییر کند و در کنار آن، برنامهریزی و تلاش ما در استان نیز افزایش یابد.
استاندار لرستان بر لزوم فرهنگسازی برای مصرف آبزیان در استان تأکید کرد و گفت: متأسفانه سرانه مصرف آبزیان در لرستان در مقایسه با سایر استانها پایین است. این در حالی است که مصرف آبزیان علاوه بر تضمین سلامت مردم، تأثیر مستقیم بر رونق اقتصادی استان دارد. در همین راستا، توسعه بازارچههای عرضه مستقیم و تشویق بخش خصوصی برای سرمایهگذاری در این حوزه، از جمله برنامههای مهمی است که باید بهصورت جدی دنبال شود.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
اخبار روز
-
تقابل ظرفیت و خدمات در عصر بی ثباتی
-
روایت ملتِ ایستادگی، همبستگی و امید از رمضان تا محرم
-
تا پایان امسال؛ ایجاد اسکله تفریحی در بندر ماهشهر
-
برات الکترونیک بانک تجارت؛ همچنان بر مدار خدمت
-
تلاش مضاعف همکاران، ضامن حرکت پرشتاب بانک سرمایه در مسیر رشد و توسعه
-
تاکید مدیرعامل بانک سینا بر نهادینهسازی ابزارهای نوین مالی در فرایند تامین مالی واحدهای تولیدی
-
سهم ۶۶ هزار میلیارد ریالی تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن در بانک اقتصادنوین
-
ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین آغاز شد
-
مجوز تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری ارزی به بانک ملت اعطا شد
-
بانک مهر ایران در مسیر تبدیل شدن به بانک عامل اصناف کشور
-
«وینگر» ۱۳۰۰۰ تایی شد
-
استفاده از بازارهای بورس و سرمایه برای رونق بخشی به صنعت ساختمان ضروری است
-
سود بانک ملت در پایان سال مالی ۱۴۰۴ با جهش ۹۰ درصدی به ۲۶۱ همت رسید
-
ارائه خدمات چک در بستر اپلیکیشن «سرمایه»
-
امکان ثبتنام در دور جدید فروش خودروهای وارداتی در بانک اقتصادنوین فراهم شد
-
«بازارگاههای دیجیتال» میزبان نسخه جدید همراهبانک سپه شدند
-
ورود پساب کشاورزی و خانگی؛ معضل اصلی محیط زیست تالاب بین المللی انزلی
-
چرا سرزمین ۱۰۰۰برکه جنوب میزبان «آتوسا مومنی» شد؟
-
ابر بدهکاران صنعت برق صنایع فولادی و آلومینیوم هستند
-
مراسم تکریم مدیرکل پیشین و معارفه سرپرست جدید دفتر مرکزی حراست توانیر برگزار شد



