با حضور وزیر نیرو؛
افتتاح ۱۸۵ مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان مرکزی
گروه استان ها – عاطفه صفدری ، اراک - آیین افتتاح ۱۸۵ مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان مرکزی که همزمان با بهرهبرداری ۴۴۵ مگاوات انرژی خورشیدی و آغاز عملیات اجرایی ۱۷۷ مگاوات در بیش از ۹۰ ساختگاه در سراسر کشور، با حضور وزیر نیرو به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، روند توسعه تجدیدپذیرها در استان تشریح شد.
به گزارش اقتصادسرآمد، مهدی زندیه وکیلی در آیین بهرهبرداری از این مجموعه گفت: پیش از این، مجموع ظرفیت نیروگاههای خورشیدی بهرهبرداریشده استان ۲۶۵ مگاوات بود که با افتتاح امروز به ۴۵۰ مگاوات رسیده است و به این ترتیب استان مرکزی به هدف ۵۰۰ مگاوات تعیینشده برای سال جاری بسیار نزدیک شده و بر اساس برنامهریزی انجامشده، استان مرکزی در مسیر تحقق هدف ۵۰۰ مگاوات تا پایان سال ۱۴۰۴ قرار گرفته است و همچنین تعدادی نیروگاه ۳ و ۵ مگاواتی نیز توسط مجموعههای خصوصی تکمیل و وارد مدار شدهاند.مهدی زندیه وکیلی،افزود:استان مرکزی بخش عمده این پیشرفت را با سرمایهگذاری بخش خصوصی به دست آورده و عمده پروژههای افتتاحشده بدون استفاده از منابع دولتی اجرا شدهاند؛ موضوعی که نشاندهنده استقبال مطلوب بخش خصوصی از حوزه انرژی خورشیدی است.وی تصریح کرد: استان مرکزی به عنوان یکی از استانهای پیشرو در توسعه انرژیهای تجدیدپذیر، آمادگی اجرای پروژههای آماده و توسعه بیشتر ظرفیت خورشیدی را دارد و هدفگذاری تأمین بخش مهمی از نیاز انرژی استان از طریق انرژی پاک با سرعت در حال تحقق است.
محمود محمودی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی هم در حاشیه این افتتاحیه ملی،گفت: ۴۴۵ مگاوات نیروگاه خورشیدی به بهرهبرداری رسید که استان مرکزی با ۱۸۵ مگاوات سهم قابلتوجهی از این ظرفیت را به خود اختصاص داده است و این میزان در ۲۱ ساختگاه اجرایی شده که شامل ۱۸ ساختگاه سهمگاواتی، یک نیروگاه بزرگ بهعنوان بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور و دو نیروگاه خصوصی ۵ و ۳ مگاواتی است.وی افزود:این ظرفیت جدید امکان تأمین سالانه برق ۱۷۰ هزار مشترک خانگی را فراهم میکند و میزان سرمایهگذاری انجامشده در پروژههای اخیر بیش از ۶.۵ همت بوده است.
به گزارش اقتصادسرآمد، مهدی زندیه وکیلی در آیین بهرهبرداری از این مجموعه گفت: پیش از این، مجموع ظرفیت نیروگاههای خورشیدی بهرهبرداریشده استان ۲۶۵ مگاوات بود که با افتتاح امروز به ۴۵۰ مگاوات رسیده است و به این ترتیب استان مرکزی به هدف ۵۰۰ مگاوات تعیینشده برای سال جاری بسیار نزدیک شده و بر اساس برنامهریزی انجامشده، استان مرکزی در مسیر تحقق هدف ۵۰۰ مگاوات تا پایان سال ۱۴۰۴ قرار گرفته است و همچنین تعدادی نیروگاه ۳ و ۵ مگاواتی نیز توسط مجموعههای خصوصی تکمیل و وارد مدار شدهاند.مهدی زندیه وکیلی،افزود:استان مرکزی بخش عمده این پیشرفت را با سرمایهگذاری بخش خصوصی به دست آورده و عمده پروژههای افتتاحشده بدون استفاده از منابع دولتی اجرا شدهاند؛ موضوعی که نشاندهنده استقبال مطلوب بخش خصوصی از حوزه انرژی خورشیدی است.وی تصریح کرد: استان مرکزی به عنوان یکی از استانهای پیشرو در توسعه انرژیهای تجدیدپذیر، آمادگی اجرای پروژههای آماده و توسعه بیشتر ظرفیت خورشیدی را دارد و هدفگذاری تأمین بخش مهمی از نیاز انرژی استان از طریق انرژی پاک با سرعت در حال تحقق است.
محمود محمودی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی هم در حاشیه این افتتاحیه ملی،گفت: ۴۴۵ مگاوات نیروگاه خورشیدی به بهرهبرداری رسید که استان مرکزی با ۱۸۵ مگاوات سهم قابلتوجهی از این ظرفیت را به خود اختصاص داده است و این میزان در ۲۱ ساختگاه اجرایی شده که شامل ۱۸ ساختگاه سهمگاواتی، یک نیروگاه بزرگ بهعنوان بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور و دو نیروگاه خصوصی ۵ و ۳ مگاواتی است.وی افزود:این ظرفیت جدید امکان تأمین سالانه برق ۱۷۰ هزار مشترک خانگی را فراهم میکند و میزان سرمایهگذاری انجامشده در پروژههای اخیر بیش از ۶.۵ همت بوده است.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
-
احداث سدها و آببندانهای متعدد مهمترین علت کاهش جمعیت ماهیان
-
تجلی زندگی ایرانی در حرم شاهچراغ(ع) برای گردشگران جذاب است
-
تسریع در تکمیل پروژههای زیرساختی، اولویت اصلی برای رفع عقبماندگی مردم جاسک است
-
افتتاح ۱۸۵ مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان مرکزی
-
حمایت از دانش آموزان، سرمایه گذاری برای آینده ایران اسلامی است
-
ذخیرهسازی مطلوب، سهمیه و نرخهای اول و دوم بدون تغییر
-
رسانهها حلقه اتصال مردم و توانمندی های داخلی هستند
اخبار روز
-
تقابل ظرفیت و خدمات در عصر بی ثباتی
-
روایت ملتِ ایستادگی، همبستگی و امید از رمضان تا محرم
-
تا پایان امسال؛ ایجاد اسکله تفریحی در بندر ماهشهر
-
برات الکترونیک بانک تجارت؛ همچنان بر مدار خدمت
-
تلاش مضاعف همکاران، ضامن حرکت پرشتاب بانک سرمایه در مسیر رشد و توسعه
-
تاکید مدیرعامل بانک سینا بر نهادینهسازی ابزارهای نوین مالی در فرایند تامین مالی واحدهای تولیدی
-
سهم ۶۶ هزار میلیارد ریالی تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن در بانک اقتصادنوین
-
ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین آغاز شد
-
مجوز تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری ارزی به بانک ملت اعطا شد
-
بانک مهر ایران در مسیر تبدیل شدن به بانک عامل اصناف کشور
-
«وینگر» ۱۳۰۰۰ تایی شد
-
استفاده از بازارهای بورس و سرمایه برای رونق بخشی به صنعت ساختمان ضروری است
-
سود بانک ملت در پایان سال مالی ۱۴۰۴ با جهش ۹۰ درصدی به ۲۶۱ همت رسید
-
ارائه خدمات چک در بستر اپلیکیشن «سرمایه»
-
امکان ثبتنام در دور جدید فروش خودروهای وارداتی در بانک اقتصادنوین فراهم شد
-
«بازارگاههای دیجیتال» میزبان نسخه جدید همراهبانک سپه شدند
-
ورود پساب کشاورزی و خانگی؛ معضل اصلی محیط زیست تالاب بین المللی انزلی
-
چرا سرزمین ۱۰۰۰برکه جنوب میزبان «آتوسا مومنی» شد؟
-
ابر بدهکاران صنعت برق صنایع فولادی و آلومینیوم هستند
-
مراسم تکریم مدیرکل پیشین و معارفه سرپرست جدید دفتر مرکزی حراست توانیر برگزار شد



